2019 yılının sonlarında ortaya çıkan COVID-19 Yeni Koronavirüs Hastalığı bütün sektörleri etkilediği gibi eğitim sektörünü de etkilemiştir. Zorunlu olarak gerçekleştirilen uzaktan eğitimin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi literatürde yeterince araştırılmamıştır. Bu amaçla çalışmada uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitimin öğrenci başarıları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Oltu Beşerî ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde yüz yüze eğitim verilen 2019-2020 güz dönemi ile uzaktan eğitim verilen 2020-2021 güz döneminin karşılaştırması yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin yüz yüze eğitime göre uzaktan eğitimde daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilere anket uygulanmış olup, uzaktan eğitim ile elde ettikleri akademik tatmin araştırması yapılmıştır. Verilerin ampirik analiz sonuçlarında, öğrencilerin uzaktan eğitimde daha başarılı olmalarına rağmen yüz yüze eğitimden daha memnun kaldıkları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar neticesinde, ileride yaşanabilecek COVID-19 tarzı salgınlarda, uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitim arasındaki fark ortaya konulmuştur. Böylece karar vericiler, bu farkı gözlemleyerek uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitim arasındaki seçimi daha sağlıklı olarak gerçekleştirebilecektir. Çalışmanın sonuçları neticesinde eğitim sisteminde hem yüz yüze eğitim hem de uzaktan eğitimi içeren harmanlanmış eğitim modelinin yürütülmesi gerektiği önerilmektedir.
Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
Proje ID: 8824, Proje kodu: SBA-2021-8824
Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi'ne çalışmamıza vermiş oldukları katkılardan dolayı teşekkür ederiz.
Proje ID: 8824, Proje kodu: SBA-2021-8824
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Curriculum and Teaching in Economics, Business and Management |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Proje ID: 8824, Proje kodu: SBA-2021-8824 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | October 11, 2023 |
Acceptance Date | December 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Volume: 8 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.