Eğitsel bir oyun türü olan Tabu oyunu kavram öğretimi ve kelime kullanımı konularında kullanılmaktadır. Alanyazın incelendiğinde, Tabu oyunun anlatım ve dil kullanımı becerilerini geliştirmesine, kavram yanılgılarının tespit edilmesine, kavramsal anlama sürecine yardımcı olduğu görülmektedir. Bu araştırmada beşinci ve altıncı sınıf seviyesine yönelik Matematiksel Tabu (TabuMaT) oyununun tasarlanması, kullanılması ve öğrencilerin matematiğe yönelik kavram bilgilerine etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Nicel araştırma ile yürütülen araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 94 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan TabuMaT kavram testleri ve TabuMaT Değerlendirme Formu yardımıyla toplanmıştır. TabuMaT kavram testlerinden elde edilen veriler normallik sayıltısını sağlamasının ardından bağımsız örneklem t-testi, ilişkili örneklem t-testi ve betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, öğretim uygulamaları öncesinde matematiksel kavram bilgileri bakımından benzer olan beşinci ve altıncı sınıf deney ve kontrol grubunun uygulama sonunda son test puan ortalamaları arasında deney grupları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin TabuMaT oyununu öğretici olduğuna
ve sonraki matematik derslerinde de kullanılmasını istediklerine yönelik görüş bildirmişlerdir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, TabuMaT oyunun farklı sınıf seviyeleri için tasarlanması ve mobil uygulama olarak dijitalleştirilmesi önerilebilir.
Bu araştırma, E-61923333-050.99-199926 sayılı karak gereği Sakarya Üniversitesi Eğitim Araştırmaları ve Yayın Etik Kurulu'nun 14.12.2022 tarihli 13 sayılı toplantısında etik ilkelere uygun görülmüştür. Makale yazarları olarak araştırmanın etik ilkelere uygun olduğunu beyan ederiz.
Bu çalışma 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı 1. dönem 1919B012204646 numaralı proje kapsamında üretilmiştir.
Bu çalışma 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı 1. dönem 1919B012204646 numaralı proje kapsamında üretilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Bu çalışma 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı 1. dönem 1919B012204646 numaralı proje kapsamında üretilmiştir. |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | October 17, 2023 |
Acceptance Date | December 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Volume: 8 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.