Daha kapsamlı bir araştırmanın parçası olan bu çalışma, Türk havacılık öğrencilerinin İngilizce terminolojiyi öğrenmek için geleneksel ders kitabı alıştırmalarına karşı oyunlarla çevrimiçi etkileşimli kelime etkinliklerini kullanma konusundaki bakış açılarını araştırmıştır. Karma yöntemli bir çalışmanın yalnızca nitel aşamasına odaklanan bu çalışmada, öğrencilerin deneyimleri ve tercihleri hakkında daha derinlemesine bilgi edinmek için görüşmeler ve odak grup tartışmaları analiz edilmiştir. Bulgular, deney grubunun, bağlamsallaştırılmış pratiğe olanak tanıyan çevrimiçi etkileşimli etkinlikler aracılığıyla dinleme, yazma ve kelime bilgisi becerilerinde önemli ölçüde daha fazla gelişme algıladığını ortaya koymuştur. Ancak, karşılaşılan zorluklar arasında yetersiz ön dil hazırlığı ve değerlendirme zorlukları yer aldı. Genel olarak, çevrimiçi interaktif kelime oyunları, ders kitabı alıştırmalarına kıyasla motivasyonu, kalıcılığı ve başarıyı artırdı, ancak öneriler arasında yüz yüze eğitim, çeşitli materyaller ve hazırlık eğitimi ile desteklenmesi yer aldı. Öğrenci bakış açıları, havacılık iletişimi ve güvenliği için çok önemli olan özel kelime dağarcığına hâkim olmak için etkileşimli, deneyimsel yöntemlerin en etkili yöntem olduğunu vurgulamıştır.
Havacılık İngilizcesi Etkileşimli kelime öğretimi etkinlikleri Ders kitabı etkinlikleri öğrenci bakış açıları
This study, as part of a larger research investigation, explored Turkish aviation students’ perspectives on using interactive online vocabulary activities with games versus traditional textbook exercises for learning English terminology. Focusing solely on the qualitative phase of a mixed- methods study, this study analyzed interviews and focus groups to gain deeper insights into students’ experiences and preferences. Findings revealed that the experimental group perceived significantly greater improvements in listening, writing, and vocabulary skills through the interactive online activities which allowed contextualized practice. However, challenges included insufficient prior language preparation and difficult assessments. Overall, interactive online vocabulary games enhanced motivation, retention, and achievement compared to textbook exercises, though recommendations included supplementing with face-to-face instruction, diverse materials, and preparatory training. Student perspectives highlighted interactive, experiential methods as the most effective for mastering the specialized vocabulary crucial for aviation communication and safety.
Aviation English Interactive Vocabulary Activities Textbook Activities Student Perspectives
It was declared to be in compliance with the ethical principles with the decision of Mehmet Akif Ersoy University Ethics Committee dated 07.07.2021 and numbered 2021/07.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2024 |
Submission Date | March 25, 2024 |
Acceptance Date | July 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 9 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.