Daha kapsamlı bir araştırmanın parçası olan bu çalışma, Türk havacılık öğrencilerinin İngilizce terminolojiyi öğrenmek için geleneksel ders kitabı alıştırmalarına karşı oyunlarla çevrimiçi etkileşimli kelime etkinliklerini kullanma konusundaki bakış açılarını araştırmıştır. Karma yöntemli bir çalışmanın yalnızca nitel aşamasına odaklanan bu çalışmada, öğrencilerin deneyimleri ve tercihleri hakkında daha derinlemesine bilgi edinmek için görüşmeler ve odak grup tartışmaları analiz edilmiştir. Bulgular, deney grubunun, bağlamsallaştırılmış pratiğe olanak tanıyan çevrimiçi etkileşimli etkinlikler aracılığıyla dinleme, yazma ve kelime bilgisi becerilerinde önemli ölçüde daha fazla gelişme algıladığını ortaya koymuştur. Ancak, karşılaşılan zorluklar arasında yetersiz ön dil hazırlığı ve değerlendirme zorlukları yer aldı. Genel olarak, çevrimiçi interaktif kelime oyunları, ders kitabı alıştırmalarına kıyasla motivasyonu, kalıcılığı ve başarıyı artırdı, ancak öneriler arasında yüz yüze eğitim, çeşitli materyaller ve hazırlık eğitimi ile desteklenmesi yer aldı. Öğrenci bakış açıları, havacılık iletişimi ve güvenliği için çok önemli olan özel kelime dağarcığına hâkim olmak için etkileşimli, deneyimsel yöntemlerin en etkili yöntem olduğunu vurgulamıştır.
Havacılık İngilizcesi Etkileşimli kelime öğretimi etkinlikleri Ders kitabı etkinlikleri öğrenci bakış açıları
This study, as part of a larger research investigation, explored Turkish aviation students’ perspectives on using interactive online vocabulary activities with games versus traditional textbook exercises for learning English terminology. Focusing solely on the qualitative phase of a mixed- methods study, this study analyzed interviews and focus groups to gain deeper insights into students’ experiences and preferences. Findings revealed that the experimental group perceived significantly greater improvements in listening, writing, and vocabulary skills through the interactive online activities which allowed contextualized practice. However, challenges included insufficient prior language preparation and difficult assessments. Overall, interactive online vocabulary games enhanced motivation, retention, and achievement compared to textbook exercises, though recommendations included supplementing with face-to-face instruction, diverse materials, and preparatory training. Student perspectives highlighted interactive, experiential methods as the most effective for mastering the specialized vocabulary crucial for aviation communication and safety.
Aviation English Interactive Vocabulary Activities Textbook Activities Student Perspectives
It was declared to be in compliance with the ethical principles with the decision of Mehmet Akif Ersoy University Ethics Committee dated 07.07.2021 and numbered 2021/07.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |