Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersi
öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel
araştırma yöntemlerinden yapılandırılmamış görüşme tekniğinin kullanıldığı
araştırmanın çalışma grubunu Ordu ili Altınordu ilçesinde görev yapmakta olan
18 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Yüz yüze görüşme şeklinde yapılan
araştırmada öğretmenlere 6 görüşme sorusu sorulmuştur. Ulaşılan veriler nitel
analiz yöntemlerinden içerik analizine tabi tutulmuş ve elde edilen bulgulara
dayalı veriler kategorize edilerek çizelgelerde belirtilmiştir. Araştırmada
ulaşılan sonuçlara göre, öğretmenler hayat bilgisi öğretim programında yer alan
kazanımların çoğunlukla gerçek hayata uyarlanabilir olduğunu ifade ederlerken,
kazanımlar ve temalar için belirlenen sürelerin yetersiz olduğu, ders
içeriklerinin daha somut ve ilgi çekici olması gerektiği, öğretim programının
gelişmelere bağlı olarak güncellenmesi gerektiği de belirtilmiştir.
Öğretmenlerin bazıları imkânların daha iyi olması gerektiğini ifade ederken,
sınıf mevcutlarının fazla olmasının önemli bir sorun olduğunu, 1. sınıf
kitaplarında okuma yazmaya geçmeden yazma gerektiren etkinlikler bulunduğunu
belirten öğretmenler olmuştur. Öğretmenlerin bir kısmı Hayat Bilgisi öğretim
programında Atatürkçülük ile ilgili konuların yeterli olduğunu düşünürken, bir
kısmı da daha fazla, ilgi çekici ve milli duyguları pekiştirecek etkinliklerin
olmasının olumlu olacağı şeklinde fikir belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğretmen
görüşleri doğrultusunda hayat bilgisi öğretim programının olumlu yanlarının yanında
eksikliklerin de bulunduğu görülmüştür.
The
purpose of this study is to evaluate life studies curriculum in terms of
teacher opinions. The sample group of this study consists of 18 primary school
teacher who work in Ordu province, Altınordu district. An unconstructed interview
method was chosen as one of the qualitative methods. 6 interview questions were
asked to the attendants with a face to face interaction. The data gathered was
subjected to content analysis which is one of qualitative ones, and the results
were categorized in tables. According to the findings reached in thisstudy,
although the primary school teachers state that life studies course
acquisitions are mostly applicable to the ordinary life, they say the time
reserved for acquisitions and themes is inadequate, the course content seems to
be far away from attraction, and the curriculum needs to be revised and
updated. Although some of the teachers state that the facilities should be
better, the others say that the classroom populations are too many and there
areactivities for the first graders that requires them to write skills which
seems as a inaccuracy. Some of the teachers think that there are enough topics
related to Kemalism, and others say it is going to be positive to put
interesting activities and activities that arouse the national emotions amongst the
students. As a consequence, the primary school teachers think that the life
studies curriculum have the positive traits besides its deficits.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 1 |