Eğitim Bilişim Ağı (EBA) web sitesi
hem öğrenciler, hem öğreticiler hem de eğitimle uğraşan kişiler için kaynak
sağlamaktadır. Bu çalışmada EBA’nın kullanılabilirliğinin test edilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla kullanılabilirlik ölçütü olarak kullanıcıların sistemi
etkin kullanımları ve sisteme yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma grubu
Aksaray ilinde çalışmakta olan çeşitli alanlardan yedi öğretmen oluşturmuştur. Yapılan
ön görüşmeler doğrultusunda EBA’da kullanıcıların en çok kullandığı ve ihtiyaç
duyulabileceği düşünülen otantik görevler havuzu oluşturulmuş ve göz izleme
cihazıyla incelemek üzere sekiz görev belirlenmiştir. Veriler görüşme notları,
sesli kayıtlar ve göz izleme cihazından elde edilmiştir. Elde edilen veriler
analiz edilerek tasarım ve içerik boyutunda kullanılabilirlik sorunları ortaya
koyulmuş ve bu sorunlara çözüm önerileri üretilmiştir. Göz izleme cihazı
verilerine göre en fazla sorun videolar bölümünde ve sitenin genel tasarımda
ortaya çıkmıştır. Görüşme verilerine göre ise tasarımın ilk sürüm dikkate
alındığında düzelme göstermesine rağmen alan içeriklerinin yetersiz olması ve
arama motorunun verimsiz çalışması söylenebilir.
Göz izleme eğitim bilişim ağı kullanılabilirlik otantik görev
The Education Information Network (EBA) website provides resources for
both students, educators and people who deal with education. It is aimed to
test the usability of EBA in this study. For this purpose, the criterion of
usability identified as the participants efficient use of the system and perceptions
about the system are examined. The research group consisted of seven teachers
from different disciplines working in Aksaray. In line with the preliminary
talks, a pool of authentic tasks that users are most used and thought to be
needed was established and eight tasks were set to be examined with the eye
tracking device. The data were obtained from the interview notes, voice
recordings and eye tracking device. By analysing the obtained data, the
usability problems in the design and content dimensions are presented and the suggested
solutions are formed. According to the eye tracking device data, most of the
problems are in the videos section and the web site’s general design. In
addition, according to the interview data, although web site design is improved
compared to the initial version, the content is inadequate and the search
engine is inefficient.
Eye tracking; education information network; usability; authentic task
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 1 |