Bu araştırmada,
ortaöğretim okulu müdürlerinin, müdürlük mesleğine ilişkin iş doyumları ile öz
yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya 329 ortaöğretim okul müdürü
katılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen İş Doyum Ölçeği
ile Tschannen-Moran ve Gareis’in (2004) geliştirdiği ‘Okul Müdürlerinin Öz
Yeterlik Algıları Ölçeği’ Türkçeye uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların yönetsel,
öğretimsel ve etik öz yeterlik algısına ‘çoğunlukla’ sahip oldukları
belirlenmiştir. Benzer şekilde katılımcılar, genel öz yeterlik algısına da
‘çoğunlukla’ sahiptirler. Katılımcıların ‘az’ düzeyde bireysel ve örgütsel iş
doyumuna sahip oldukları saptanmıştır. Ayrıca katılımcıların genel iş doyumu
seviyesi de ‘az’ düzeydedir. Bununla birlikte yönetsel, öğretimsel ve etik öz
yeterlikler cinsiyet, eğitim durumu, okul türü ve mesleki kıdeme göre anlamlı
bir şekilde farklılaşmaktadır. Bunun yanında örgütsel iş doyumu ile yönetsel öz
yeterlik, bireysel iş doyumu ile öğretimsel ve etik öz yeterlikler arasında
pozitif yönlü, orta düzeyli ve anlamlı bir ilişki belirlenmiştir.
İş doyumu yeterlik öz yeterlik öz yeterlik algısı okul müdürü
In this
study, it is aimed to determine the relationship between the job satisfaction
and the self-efficacy perceptions of the secondary school principals. The
correlational survey model was used in the study. 329 secondary school
principals participated in the study. In the study, the 'Job Satisfaction
Scale' developed by the researcher and the 'Self-Sufficiency Perceptions Scale
of School Principals' developed by Tschannen-Moran and Gareis (2004) were
adapted to Turkish by the researcher. According to the results of the study, it
has been determined that the participants have 'mostly' in the sense of administrative,
instructional and ethical self-efficacy. Likewise,
participants have 'mostly' in the sense of general self-efficacy. Participants were found to have a low level of individual and
organizational job satisfaction. In addition,
participants' general job satisfaction level is also 'low'. However, administrative,
instructional and ethical self-efficacy differ significantly according to
gender, educational status, school type and professional experience. In addition, positive relationship between organizational job
satisfaction and managerial self-efficacy, individual job satisfaction, and
instructional and ethical self-efficacy were found to be moderately and
meaningful.
Job satisfaction efficacy self-efficacy sense of self efficacy school principal
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 1 |