Bu çalışmada,
ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarının, matematik tutumu, algılanan okul
kültürü ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi incelenmiştir. Araştırma verileri
2014-2015 Eğitim öğretim yılında elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Gaziantep ilinde
dört farklı ortaokuluna devam eden 600 öğrenci (%53 kız ve %47 erkek)
oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla üç bölümden oluşan bir anket
kullanılmıştır. Veri toplama aracının bölümleri “Kişisel bilgi formu”,
“Matematik tutum ölçeği Thurstone formu” ve “Okul Kültürü Ölçeği” şeklindedir.
Verilerin analizinde korelasyon, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) ve çoklu lineer regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda matematik başarısı ile matematik tutumu, okul kültürü, sınıf
düzeyi, anne-baba ile yaşama, okul öncesi eğitim alma, bir önceki seneki not
ortalamaları, kendine ait çalışma odası olması arasında anlamlı ve pozitif bir
ilişki çıkmıştır. Matematik başarısı ile cinsiyet, anne eğitim durumu, baba
eğitim durumu, okuldan sonra herhangi bir işte çalışma, okula yardımcı hazırlık
kursu alıp almaması ve matematik öğrenmek amaçlı bilgisayar programları veya
internetten yararlanma durumuna göre anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır.
Regresyon sonuçlarına göre matematik tutumu, algılanan okul kültürü, sınıf
düzeyi, baba eğitim durumu ve kendine ait çalışma odasının olması matematik
başarısını yordamaktadır.
In this study, we investigate the
relation of the mathematics attitude, perceived school culture and some
demographic variables with mathematics achievement of secondary school
students. We obtain the research data in the 2014-2015 academic year. The
research was conducted with 600 students from 7th grade (53% female and 47%
male) who are in four different middle-schools in the different locations of
Gaziantep. In order to collect data, an instrument which consisting of three
parts was used. These parts are “Personal Information Form, Math Attitude
Scale-Thurstone Form and School Culture Scale”. Correlation coefficient, two
samples independent t-test, one way analysis of variance (ANOVA) and multiple
linear regression were used in the data analysis. After the analysis we found a
significant and positive relation between math success and math attitude,
school culture, class level, living with the parents, early childhood
education, the grade average of the previous year, having own study room.
Multiple linear regression results show that math attitude level, perceived school
culture, class level, father education level, having self-room were significant
predictors of mathematics achievement.
Math achievement math attitude perceived school culture regression model
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2 |