Bu
araştırma öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile yazma kaygıları
arasındaki ilişkiyi belirlemek amacındadır. Ayrıca bu çalışmada eleştirel
düşünme eğilimleri ve yazma kaygısının "cinsiyet, bölüm, anne-baba eğitim seviyesi
" değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına da bakılmıştır. Tarama
modeli olarak yapılandırılan bu araştırma
2016-2017 öğretim yılı güz döneminde Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim
Fakültesinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Hasan Kalyoncu
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 233 öğretmen adayıdır . Çalışmada
veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış olan "Kişisel
Bilgi Formu", Ülper (2011) tarafından geliştirilen "Türkçe Yazma
Kaygısı Ölçeği" ve Akbıyık (2002) tarafından geliştirilen "Eleştirel
Düşünme Eğilimi Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0
paket programından faydalanılmış; Kolmogorov Smirnov Normallik Testi, betimsel
istatistik, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Bu
araştırma sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi
ile yazma kaygısı arasında negatif yönde düşük düzeyde manidar bir ilişki
saptanmıştır.
In this study, it was aimed to
determine the relationship between the teacher canditate critical thinking
tendencies and writing anxiety. In addition, the
research also examines whether the tendencies of critical thinking and writing
anxiety differ according to the variables of gender, department, parental
education. The research was carried out in Hasan Kalyoncu University, Faculty
of Education in the fall semester of 2016-2017 academic year. The study group
of the study is composed of 233 teacher candidates who study at Hasan Kalyoncu
University Faculty of Education. "Personal Information Form" was
prepared by the researcher as data collection tools in the research,
"Turkish Writing Anxiety Scale" developed by Ulper (2011) and "Critical
Thinking Tendency Scale" developed by Akbıyık (2002) were used. In the
analysis of the data, SPSS 21.0 package program was used; Kolmogorov Smirnov
Normality Test, descriptive statistics, t test and one way analysis of variance
(ANOVA) were performed. As a result of the research, a significant relationship
between the critical thinking tendency and writing anxiety of the teacher
candidates was found at a low level on the negative side.
Critical thinking tendency writing anxiety teacher candidate
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2 |