Bu çalışma,
Türkiye’deki güzel sanatlar liselerinde verilen piyano eğitiminin genel
durumunu araştırmayı ve bu yolla piyano eğitiminin gelişmesine yeni görüşler ve
öneriler katmayı amaçlamıştır. Çalışmada, güzel sanatlar liselerinde verilen piyano
eğitiminin mevcut durumu, piyano öğretmenleri ve öğrencilerinin piyano eğitimine
yönelik görüşleri araştırılmış; ayrıca piyano eğitiminde kullanılan metot-kitap
ve eserlerin neler olduğuna ilişkin görüşler belirlenmeye çalışılmıştır. Veri
toplamak için beş ölçekli Likert tipi anket uygulanmış ve ilgili kaynaklar
taranmıştır. Verilerin işlenmesinde temel istatistik teknikleri kullanılmıştır.
Varılan sonuçlara göre, piyano eğitiminin daha etkili verilmesine yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to investigate the general state of the piano education at
fine arts high schools in Turkey and thus has the purpose of contributing to
the education by suggesting new ways and ideas. In the current study, the
teachers working at fine arts schools and students studying at such schools are
asked about their opinions on the piano education, also the textbooks and the
methods used are investigated. For data collection a 5-Likert like
questionnaire is used and the relevant literature is reviewed. Data are
analyzed using the basic descriptive statistics. As fort he results, some
suggestions are given for improving the piano education.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2 |