Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE PİYANO ÖĞRETİMİ SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 39 - 49, 31.12.2017

Öz

Bu çalışma,
Türkiye’deki güzel sanatlar liselerinde verilen piyano eğitiminin genel
durumunu araştırmayı ve bu yolla piyano eğitiminin gelişmesine yeni görüşler ve
öneriler katmayı amaçlamıştır. Çalışmada, güzel sanatlar liselerinde verilen piyano
eğitiminin mevcut durumu, piyano öğretmenleri ve öğrencilerinin piyano eğitimine
yönelik görüşleri araştırılmış; ayrıca piyano eğitiminde kullanılan metot-kitap
ve eserlerin neler olduğuna ilişkin görüşler belirlenmeye çalışılmıştır. Veri
toplamak için beş ölçekli Likert tipi anket uygulanmış ve ilgili kaynaklar
taranmıştır. Verilerin işlenmesinde temel istatistik teknikleri kullanılmıştır.
Varılan sonuçlara göre, piyano eğitiminin daha etkili verilmesine yönelik
önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akpınar, M. (2017). Keman için Türküler (Turkish Folk Songs For The Violin), Gece Kitaplığı Yayınları, s,10, Ankara.
  • Ercan, N. (1997). Müzik Öğretmem Yetiştiren Kuramlarda Piyano Eğitimi, Orkestra Aylık Müzik Dergisi, 203, 31, Erenözlü, S. S. (2004). Piyano Eğitiminde Kullanılan Materyalleri Program Hedeflerini Gerçekleştirmede Etkililik Düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalyoncu, N. (1996). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Piyano Öğretim Programlarının Hedeflerine Ulaşma Durumları. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Kutluk, Ö. (1996). Okul Şarkılarına Piyano ile Eşlik Yapabilme Becerisinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Çalışma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Tanrıverdi, A. (1996). A.G.S.L. Müzik Bölümlerinde uygulanan çalgı eğitimi ve viyolanın çalgı eğitimi içerisindeki yeri, I. Uluslararası A.G.S.L Müzik Bölümleri Kongresi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi (İkinci Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş. H. (2005). Ülkemizde Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • http://ogm.meb.gov.tr/gos duyuru.asp?aho=88 Erişim tarihi: 26.10.2016.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü (2006). Piyano Dersi Öğretim Programı. http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/piyano.pdf Erişim tarihi: 26.10.2016.

COMPARISON OF THE TEACHER AND STUDENT VIEWS AT PIANO EDUCATION PROCESS IN THE FINE ARTS HIGH SCHOOL

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 39 - 49, 31.12.2017

Öz

This study aims to investigate the general state of the piano education at
fine arts high schools in Turkey and thus has the purpose of contributing to
the education by suggesting new ways and ideas. In the current study, the
teachers working at fine arts schools and students studying at such schools are
asked about their opinions on the piano education, also the textbooks and the
methods used are investigated. For data collection a 5-Likert like
questionnaire is used and the relevant literature is reviewed. Data are
analyzed using the basic descriptive statistics. As fort he results, some
suggestions are given for improving the piano education.

Kaynakça

  • Akpınar, M. (2017). Keman için Türküler (Turkish Folk Songs For The Violin), Gece Kitaplığı Yayınları, s,10, Ankara.
  • Ercan, N. (1997). Müzik Öğretmem Yetiştiren Kuramlarda Piyano Eğitimi, Orkestra Aylık Müzik Dergisi, 203, 31, Erenözlü, S. S. (2004). Piyano Eğitiminde Kullanılan Materyalleri Program Hedeflerini Gerçekleştirmede Etkililik Düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalyoncu, N. (1996). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Piyano Öğretim Programlarının Hedeflerine Ulaşma Durumları. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Kutluk, Ö. (1996). Okul Şarkılarına Piyano ile Eşlik Yapabilme Becerisinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Çalışma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Tanrıverdi, A. (1996). A.G.S.L. Müzik Bölümlerinde uygulanan çalgı eğitimi ve viyolanın çalgı eğitimi içerisindeki yeri, I. Uluslararası A.G.S.L Müzik Bölümleri Kongresi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi (İkinci Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş. H. (2005). Ülkemizde Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • http://ogm.meb.gov.tr/gos duyuru.asp?aho=88 Erişim tarihi: 26.10.2016.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü (2006). Piyano Dersi Öğretim Programı. http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/piyano.pdf Erişim tarihi: 26.10.2016.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Şahin

Mehmet Akpınar

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, P., & Akpınar, M. (2017). GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE PİYANO ÖĞRETİMİ SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 39-49.
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png