Bu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı'nın öğrencilerin fen bilimleri akademik başarılarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, elde edilecek etki büyüklüğünün meta-analize dâhil edilen çalışmaların yayın türüne, öğrencilerin öğrenim alanlarına ve düzeylerine, işbirlikli öğrenme tekniklerine ve örneklem büyüklüklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin meta-analiz yöntemiyle araştırılması hedeflenmiştir. Meta-analiz, aynı konuya yönelik yapılmış birbirinden bağımsız çalışmalardan elde edilmiş sayısal verilerin istatistiksel analizini yapma yöntemidir. Bu bağlamda, alan yazın taraması sonucu, 2004-2018 yılları arasında Türkiye’de yapılmış İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı'nın öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini araştıran kodlama esasına uygun İngilizce ve Türkçe dillerinde veri tabanlarından 50 makale, 41 yüksek lisans tezi ve 13 doktora tezi olmak üzere 104 adet çalışma meta-analiz araştırmasına dâhil edilmiştir. Çalışmalardan elde edilen veriler “Comprehensive Meta-Analysis (CMA) programı 2.” ve “MetaWin: Statistical Software for Meta-Analysis programı 2.” sürümlerine aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı üzerinde pozitif ve güçlü düzeyde bir etkiye (d=1.048) sahip olduğunu ortaya konmuştur. İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı kullanımının akademik başarı açısından etkisinin öğrenme alanlarına göre, işbirlikli öğrenme tekniklerine göre ve örneklem büyüklüğüne göre değişmekte olduğu, gerçekleştirilen uygulamaların sürelerine göre ise değişmediği tespit edilmiştir.
Fen Bilimleri Eğitimi, işbirlikli öğrenme yaklaşımı, meta-analiz, akademik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Başvuru Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 5, Sayı 1 |
Bibtex | @derleme { ihead679325, journal = {Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi}, issn = {2528-9624}, eissn = {2528-9632}, address = {}, publisher = {Aksaray Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {5}, pages = {51 - 84}, doi = {}, title = {FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI}, key = {cite}, author = {İleri, Yunus Emre and Selvi, Mahmut and Köse, Mücahit} } |
APA | İleri, Y. E. , Selvi, M. & Köse, M. (2020). FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI . Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , 5 (1) , 51-84 . Retrieved from http://ihead.aksaray.edu.tr/tr/pub/issue/51451/679325 |
MLA | İleri, Y. E. , Selvi, M. , Köse, M. "FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI" . Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 (2020 ): 51-84 <http://ihead.aksaray.edu.tr/tr/pub/issue/51451/679325> |
Chicago | İleri, Y. E. , Selvi, M. , Köse, M. "FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI". Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 (2020 ): 51-84 |
RIS | TY - JOUR T1 - FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI AU - Yunus Emre İleri , Mahmut Selvi , Mücahit Köse Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 51 EP - 84 VL - 5 IS - 1 SN - 2528-9624-2528-9632 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI %A Yunus Emre İleri , Mahmut Selvi , Mücahit Köse %T FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI %D 2020 %J Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi %P 2528-9624-2528-9632 %V 5 %N 1 %R %U |
ISNAD | İleri, Yunus Emre , Selvi, Mahmut , Köse, Mücahit . "FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI". Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 / 1 (Haziran 2020): 51-84 . |
AMA | İleri Y. E. , Selvi M. , Köse M. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI. IHEAD. 2020; 5(1): 51-84. |
Vancouver | İleri Y. E. , Selvi M. , Köse M. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2020; 5(1): 51-84. |
IEEE | Y. E. İleri , M. Selvi ve M. Köse , "FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI", Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 5, sayı. 1, ss. 51-84, Haz. 2020 |