Bu çalışma Türkiye’de fen eğitimi alanında proje tabanlı öğrenme yaklaşımını konu edinen makalelerin ve tezlerin incelenmesine ait bir içerik analizi çalışmasıdır. Bu amaçla 2002-2019 yılları arasında yapılan yayınlar incelenmiş ve bu çalışmaların yayın yılı, yayın türü, örneklem türü, araştırma yöntemi, araştırma konusu, araştırma alanı, örneklem belirleme yöntemi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi, araştırma sonuçları ve bulgularına göre dağılımları grafik, yüzde tablosu ve frekans olarak açıklanmıştır. Çalışmada proje tabanlı öğrenme ile ilgili 31 makale, 42 yüksek lisans tezi ve 9 doktora tezi olmak üzere 82 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile ilgili fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların 2008–2011 yılları arasında artış gösterdiği, yayın türüne göre yüksek lisans tezlerinin çoğunlukta olduğu, örneklem türüne göre orta öğretim düzeyinde ve araştırma alanı incelendiğinde ise fen ve teknoloji alanında daha çok çalışma yapıldığı ve nicel araştırmaların sayısının daha çok olduğu görülmektedir. Ayrıca araştırma konusu olarak proje tabanlı öğrenme yaklaşımının başarı değişkeni açısından karşılaştırıldığı ve etkisinin belirlenmeye çalışıldığı; veri analiz yöntemi olarak ise t-testinin ön plana çıktığı ve araştırmaların sonuç ve bulgularına göre proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen eğitiminde akademik başarıyı ve tutumu arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study is a content analysis based on the examination of articles and theses which are the subject of project-based learning method in the field of science education in Turkey. For this purpose, literature review was conducted to examine the publications between the years 2002 and 2019. Studies concerning project-based learning were grouped by preparing frequency and percentage tables and graphs according to year of publication, publication type, sample type, research method, research topic, research field, sample determination method, data collection instruments, data analysis method, along with research findings and results accordingly. In this study, it has been reached a total of 82 studies (42 master’s theses, 9 doctoral theses and 31 articles) carried out on project-based learning. As a result of the study, the studies conducted in the field of science education related to the project based learning approach increased between the years 2008-2011, according to the type of publication, master theses are the majority, according to the sample type, it is seen that there are more studies in the field of science and technology and the number of quantitative researches is higher when the secondary education level and research field are examined. Additionally, project-based learning method was compared in terms of the variable ‘success’ and attempted to determine its effect under research topics; t-test was foregrounded as a data analysis method and according to research findings and results, it has been achieved that project-based learning method in science education increases the academic success and attitude accordingly.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 2 |