Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN EĞİTİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE İLGİLİ YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 175 - 194, 30.12.2020
https://doi.org/10.47479/ihead.602166

Öz

Bu çalışma Türkiye’de fen eğitimi alanında proje tabanlı öğrenme yaklaşımını konu edinen makalelerin ve tezlerin incelenmesine ait bir içerik analizi çalışmasıdır. Bu amaçla 2002-2019 yılları arasında yapılan yayınlar incelenmiş ve bu çalışmaların yayın yılı, yayın türü, örneklem türü, araştırma yöntemi, araştırma konusu, araştırma alanı, örneklem belirleme yöntemi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi, araştırma sonuçları ve bulgularına göre dağılımları grafik, yüzde tablosu ve frekans olarak açıklanmıştır. Çalışmada proje tabanlı öğrenme ile ilgili 31 makale, 42 yüksek lisans tezi ve 9 doktora tezi olmak üzere 82 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile ilgili fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların 2008–2011 yılları arasında artış gösterdiği, yayın türüne göre yüksek lisans tezlerinin çoğunlukta olduğu, örneklem türüne göre orta öğretim düzeyinde ve araştırma alanı incelendiğinde ise fen ve teknoloji alanında daha çok çalışma yapıldığı ve nicel araştırmaların sayısının daha çok olduğu görülmektedir. Ayrıca araştırma konusu olarak proje tabanlı öğrenme yaklaşımının başarı değişkeni açısından karşılaştırıldığı ve etkisinin belirlenmeye çalışıldığı; veri analiz yöntemi olarak ise t-testinin ön plana çıktığı ve araştırmaların sonuç ve bulgularına göre proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen eğitiminde akademik başarıyı ve tutumu arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arık, R. S. & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Retrieved December 2009, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf.
  • Bilen, M. (2002). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çubukçu, Z. (2011). Proje tabanlı öğrenme. B. Oral (Ed.), Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları (s. 527-539). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (1997). Experience and education. New York: Kappa Delta Pi.
  • Dewey, J. (2013). Deneyim ve eğitim. Ankara: ODTÜ Yayıncılık.Hesapçıoğlu M.(1992). Öğretim İlke ve Yöntemleri-Eğitim Programları ve Öğretim, 2.Baskı, İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım, s.120-121
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Oğuzkan A.F.(1985), Orta Dereceli Okullarda Öğretim (Amaç İlke ve Yöntemler), Emel Matbaacılık, Ankara, s.95
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bayram H., Seloni Ş.R. (2014). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi başarılarına, kavramsal anlamalarına ve tutumlarına etkisi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 39, 71-84.
  • Curtis, D. (2002). Power of Projects. Educational Leadership, Vol. 60, No:1.
  • Cole, K., Means, B., Simkins, M. and F. Tavali. (2002). Increasing student learning through multimedia projects. Virginia, Alexandria (USA): Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Çeliker, H. ve Genç, H. (2014). 6.sınıf madde ve ısı ünitesine ilişkin senaryo destekli proje tabanlı öğrenme etkinlik örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,3 (3), 341-349.
  • Diffily D.(2002). “Project-Based learning” Gifted Cdild Today ,25(3), 40-43.
  • Doğru M., Gençosman T., Ataalkın A., Şeker F.(2012). Fen bilimleri eğitiminde çalışılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi, Akdeniz Üniversitesi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 49-64.
  • Ducharme C.C.(1993). Historical roots of the project apprach ın the united states: 1850-1930, national association for the education of young children, Anaheim, Ca, November,10(13), s.27
  • Emrahoğlu N., Çıbık A.S.(2008). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerilerinin Gelişimine Etkisi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s.51-66.
  • Geçer, A. ve Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(3), 1-26.
  • Göktaş Y., Hasançebi F., Varışoğlu B., Akçay A., Bayrak N., Baran M., Sözbilir M.(2012). Türkiye’deki Eğitim Araştırmalarında Eğilimler: Bir İçerik Analizi, Educational Sciences, 12(1), 443-460.
  • Gültekin M.(2007). Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 93-112.
  • Jonassen D.H.(2000). Computers as Mindtools for Schools: Engaging Critical Thinking,Upper Saddle River, NJ: prentice Hall,2000
  • Kılıç İ., Özel M.(2015). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Fen Ve Teknoloji Derslerinde Uygulamaları Hakkında Öğretmen Ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5/2, 7-20.
  • Knoll M.(1997). The Project Method: Its Vocational Education Origin and International Development, Journal Of Industrial Teacher Education,34(3), 2-3
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Kubinova, M.; Novotna, J. and Littler, G.H. (1998). Projects and Mathematical Puzzles,-A Tool for Development of Mathematical Thinking. European Research in Mathematics Education. G.5.
  • Lee, M.H., Wu, Y.T. & Tsai, C. C. (2009). Research trends in sci¬ence education from 2003 to 2007: A content analysis of pub¬lications in selected journals. International Journal of Science Education, 31(15), 1999-2020.
  • McGrath, D. (2002). Getting Started With Project Based Learning, Learning and Leading With Technology.30(3).
  • Özel M., Kılıç İ.(2015). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Fen ve Teknoloji Derslerinde Uygulamaları Hakkında Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5/2, 7-20.
  • Öztürk Ş., Civelekoğlu M. (2010). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme (PTÖ) Yönteminin Uygulanması İle İlgili Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 1189-1200.
  • Solomon, G.(2003). Project Based Learning. A Primer. Technology and Learning. Vol.23, Issue 6.
  • Sözbilir, M.,Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education [Special issue], 1-22.
  • Şahin, M., Öztürk, Ş., 2009. Fen ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme (PTÖ) Yönteminin Yeri ve Önemi. International Journal of Educational Researchers, 1 (1).
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Klıçer, K., Akbulut, Y. & Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 439-458.
  • Winn, S. (1997). Learning by Doing: Teaching Research Methods Through Student Participation in A Commissioned, Studies in Higher Education, July, Vol.20, Issue 2.
  • Wolk S.(1994). Project Based Learning: Pursuits With a Purpose Educational Leadership,22, 42-45.
  • Yalçın, N., Bilican, S., Kezer, F. ve Yalçın, Ö. (2009). Hacettepe üniversitesi eğitim fakültesi dergisinde yayımlanan makalelerin niteliği: İçerik analizi. Retrieved December 6 2009, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf.
  • Atik C. (2009). İlköğretim fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı.Aydın S. (2012). Proje tabanlı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretmen adaylarının öz-düzenleme seviyeleri ve öz-yeterlik inançları üzerine etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Burr S. N. (2001). Collaboration, reflection and self-assesment to promate curricular change ın early child edication, South Caroline Üniversitesi, Doktora Tezi, Spartanburg, UMI Number: 3020927.
  • Çakallıoğlu S. N. (2008). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı fen bilgisi öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Elmas N.(2007). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Mezunu Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Uygulamalarında Proje Yaklaşımını Kullanmalarına Yönelik Görüşler”, İlköğretim Anabilim Dalı Okulöncesi Öğretmenliği Programı, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Ersoy R.(2013). Biyoloji Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Ortaöğretim Öğrencilerinin Üstbilişsel Farkındalıklarına Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • İlköğretim 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi ‘’Kuvvet Ve Hareket’’ Ünitesinin Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.
  • Keskin E.(2011). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Başarı Ve Fen Motivasyonlarına Etkisinin İncelenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilimleri Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Korkmaz H.(2002). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köse M. (2010). İlköğretim 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi ‘’Kuvvet Ve Hareket’’ Ünitesinin Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.
  • Miraç H.P.(2009). Okul Müdürleri İle Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Yürütülen Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Özbek, Ö. (2010). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Küresel Isınma Konusunun Proje Tabanlı Öğretim Modelinde İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Şahin M.(2009). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Uygulanması İle İlgili Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Taflı T.(2010). Lise 1. Sınıf Biyoloji Dersinde Uygulanan Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Başarısına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Yurttepe S.(2007). İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenci Başarısına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Terry T.(1997). “ The Power of Project Based Learning”, http://www.glef.org.
  • Thomas, J. W (2000).www.bie.org/files/researchreviewPBL.pdf
  • Çiftçi, S., & Sünbül, A. M. (2005). Proje tabanlı öğrenme düşüncesinin oluşumu ve gelişimi. I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Ankara, Türkiye.

A CONTENT ANALYSIS RELATED TO STUDIES CARRIED OUT ON PROJECT-BASED LEARNING METHOD IN SCIENCE EDUCATION

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 175 - 194, 30.12.2020
https://doi.org/10.47479/ihead.602166

Öz

This study is a content analysis based on the examination of articles and theses which are the subject of project-based learning method in the field of science education in Turkey. For this purpose, literature review was conducted to examine the publications between the years 2002 and 2019. Studies concerning project-based learning were grouped by preparing frequency and percentage tables and graphs according to year of publication, publication type, sample type, research method, research topic, research field, sample determination method, data collection instruments, data analysis method, along with research findings and results accordingly. In this study, it has been reached a total of 82 studies (42 master’s theses, 9 doctoral theses and 31 articles) carried out on project-based learning. As a result of the study, the studies conducted in the field of science education related to the project based learning approach increased between the years 2008-2011, according to the type of publication, master theses are the majority, according to the sample type, it is seen that there are more studies in the field of science and technology and the number of quantitative researches is higher when the secondary education level and research field are examined. Additionally, project-based learning method was compared in terms of the variable ‘success’ and attempted to determine its effect under research topics; t-test was foregrounded as a data analysis method and according to research findings and results, it has been achieved that project-based learning method in science education increases the academic success and attitude accordingly.

Kaynakça

  • Arık, R. S. & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Retrieved December 2009, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf.
  • Bilen, M. (2002). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çubukçu, Z. (2011). Proje tabanlı öğrenme. B. Oral (Ed.), Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları (s. 527-539). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (1997). Experience and education. New York: Kappa Delta Pi.
  • Dewey, J. (2013). Deneyim ve eğitim. Ankara: ODTÜ Yayıncılık.Hesapçıoğlu M.(1992). Öğretim İlke ve Yöntemleri-Eğitim Programları ve Öğretim, 2.Baskı, İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım, s.120-121
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Oğuzkan A.F.(1985), Orta Dereceli Okullarda Öğretim (Amaç İlke ve Yöntemler), Emel Matbaacılık, Ankara, s.95
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bayram H., Seloni Ş.R. (2014). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi başarılarına, kavramsal anlamalarına ve tutumlarına etkisi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 39, 71-84.
  • Curtis, D. (2002). Power of Projects. Educational Leadership, Vol. 60, No:1.
  • Cole, K., Means, B., Simkins, M. and F. Tavali. (2002). Increasing student learning through multimedia projects. Virginia, Alexandria (USA): Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Çeliker, H. ve Genç, H. (2014). 6.sınıf madde ve ısı ünitesine ilişkin senaryo destekli proje tabanlı öğrenme etkinlik örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,3 (3), 341-349.
  • Diffily D.(2002). “Project-Based learning” Gifted Cdild Today ,25(3), 40-43.
  • Doğru M., Gençosman T., Ataalkın A., Şeker F.(2012). Fen bilimleri eğitiminde çalışılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi, Akdeniz Üniversitesi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 49-64.
  • Ducharme C.C.(1993). Historical roots of the project apprach ın the united states: 1850-1930, national association for the education of young children, Anaheim, Ca, November,10(13), s.27
  • Emrahoğlu N., Çıbık A.S.(2008). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerilerinin Gelişimine Etkisi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s.51-66.
  • Geçer, A. ve Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(3), 1-26.
  • Göktaş Y., Hasançebi F., Varışoğlu B., Akçay A., Bayrak N., Baran M., Sözbilir M.(2012). Türkiye’deki Eğitim Araştırmalarında Eğilimler: Bir İçerik Analizi, Educational Sciences, 12(1), 443-460.
  • Gültekin M.(2007). Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 93-112.
  • Jonassen D.H.(2000). Computers as Mindtools for Schools: Engaging Critical Thinking,Upper Saddle River, NJ: prentice Hall,2000
  • Kılıç İ., Özel M.(2015). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Fen Ve Teknoloji Derslerinde Uygulamaları Hakkında Öğretmen Ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5/2, 7-20.
  • Knoll M.(1997). The Project Method: Its Vocational Education Origin and International Development, Journal Of Industrial Teacher Education,34(3), 2-3
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Kubinova, M.; Novotna, J. and Littler, G.H. (1998). Projects and Mathematical Puzzles,-A Tool for Development of Mathematical Thinking. European Research in Mathematics Education. G.5.
  • Lee, M.H., Wu, Y.T. & Tsai, C. C. (2009). Research trends in sci¬ence education from 2003 to 2007: A content analysis of pub¬lications in selected journals. International Journal of Science Education, 31(15), 1999-2020.
  • McGrath, D. (2002). Getting Started With Project Based Learning, Learning and Leading With Technology.30(3).
  • Özel M., Kılıç İ.(2015). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Fen ve Teknoloji Derslerinde Uygulamaları Hakkında Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5/2, 7-20.
  • Öztürk Ş., Civelekoğlu M. (2010). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme (PTÖ) Yönteminin Uygulanması İle İlgili Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 1189-1200.
  • Solomon, G.(2003). Project Based Learning. A Primer. Technology and Learning. Vol.23, Issue 6.
  • Sözbilir, M.,Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education [Special issue], 1-22.
  • Şahin, M., Öztürk, Ş., 2009. Fen ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme (PTÖ) Yönteminin Yeri ve Önemi. International Journal of Educational Researchers, 1 (1).
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Klıçer, K., Akbulut, Y. & Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 439-458.
  • Winn, S. (1997). Learning by Doing: Teaching Research Methods Through Student Participation in A Commissioned, Studies in Higher Education, July, Vol.20, Issue 2.
  • Wolk S.(1994). Project Based Learning: Pursuits With a Purpose Educational Leadership,22, 42-45.
  • Yalçın, N., Bilican, S., Kezer, F. ve Yalçın, Ö. (2009). Hacettepe üniversitesi eğitim fakültesi dergisinde yayımlanan makalelerin niteliği: İçerik analizi. Retrieved December 6 2009, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf.
  • Atik C. (2009). İlköğretim fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı.Aydın S. (2012). Proje tabanlı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretmen adaylarının öz-düzenleme seviyeleri ve öz-yeterlik inançları üzerine etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Burr S. N. (2001). Collaboration, reflection and self-assesment to promate curricular change ın early child edication, South Caroline Üniversitesi, Doktora Tezi, Spartanburg, UMI Number: 3020927.
  • Çakallıoğlu S. N. (2008). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı fen bilgisi öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Elmas N.(2007). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Mezunu Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Uygulamalarında Proje Yaklaşımını Kullanmalarına Yönelik Görüşler”, İlköğretim Anabilim Dalı Okulöncesi Öğretmenliği Programı, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Ersoy R.(2013). Biyoloji Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Ortaöğretim Öğrencilerinin Üstbilişsel Farkındalıklarına Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • İlköğretim 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi ‘’Kuvvet Ve Hareket’’ Ünitesinin Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.
  • Keskin E.(2011). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Başarı Ve Fen Motivasyonlarına Etkisinin İncelenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilimleri Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Korkmaz H.(2002). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köse M. (2010). İlköğretim 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi ‘’Kuvvet Ve Hareket’’ Ünitesinin Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.
  • Miraç H.P.(2009). Okul Müdürleri İle Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Yürütülen Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Özbek, Ö. (2010). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Küresel Isınma Konusunun Proje Tabanlı Öğretim Modelinde İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Şahin M.(2009). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Uygulanması İle İlgili Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Taflı T.(2010). Lise 1. Sınıf Biyoloji Dersinde Uygulanan Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Başarısına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Yurttepe S.(2007). İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenci Başarısına Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Terry T.(1997). “ The Power of Project Based Learning”, http://www.glef.org.
  • Thomas, J. W (2000).www.bie.org/files/researchreviewPBL.pdf
  • Çiftçi, S., & Sünbül, A. M. (2005). Proje tabanlı öğrenme düşüncesinin oluşumu ve gelişimi. I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahsen Filiz 0000-0002-8886-5572

Mustafa Sabri Kocakülah 0000-0002-4119-8477

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Filiz, A., & Kocakülah, M. S. (2020). FEN EĞİTİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE İLGİLİ YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 175-194. https://doi.org/10.47479/ihead.602166
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png