“Öğretim Perspektifi” kavramı Pratt (1998) tarafından geliştirilmiş olup eğitimcilerin öğretime nasıl baktıklarını tanımlayan bir kavramdır. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin ne düzeyde olduğunu incelemek ve çeşitli değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını görmektir. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerini incelemek amacıyla, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 109 sınıf öğretmeni adayına ölçek uygulanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektifleri incelenirken cinsiyet değişkenine, eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma durumuna ve öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme durumuna göre incelenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma değişkenine göre “Teşvik etme” hariç diğer perspektiflerde anlamlı farklılık görülmüştür. Öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme değişkenine göre ise sadece “Aktarma” ve “Toplumsal reform” perspektiflerinde anlamlı farklılaşma olmuştur. 109 sınıf öğretmeni adayının sahip olduğu öğretim perspektifleri (Aktarma, Yetiştirme, Geliştirme, Teşvik Etme, Toplumsal Reform) incelendiğinde %42(46) oranında baskın perspektif “Teşvik etme” olurken bu oran “Toplumsal reform” perspektifinde sadece %2(2) oranında kendini göstermiştir.
sınıf eğitimi sınıf öğretmeni adayları öğretim perspektifi öğretim perspektifleri envanteri
The concept of “Teaching Perspective” was developed by Pratt (1998) and is a concept that defines how educators view teaching. The aim of this study is to examine classroom teacher candidates' teaching perspectives and to see their differentiation according to variables. In order to examine the teaching perspectives of classroom teacher candidates, the scale was applied to 109 classroom teacher candidates studying at Çanakkale Onsekiz Mart University. Classroom teacher candidates educational perspectives were examined according to the gender variable, the state of willingly making the choice of the Faculty of education and the state of feeling ready for the teaching profession. There is no significant difference in the teachers' perspectives of classroom teacher candidates according to gender variables. According to the variable of voluntarily making the choice of education faculty, there is no significant difference only in "Nurturing". According to the variable of feeling ready for the teaching profession, there was a significant difference only in the "Transmission" and "Social reform" perspectives. When the teaching perspectives (Transmission, Apprenticeship, Developmental, Nurturing, Social Reform) of 109 classroom teacher candidates were examined, 42(46)% of the dominant perspective was “Nurturing”, while only 2(2)% showed themselves in the “Social Reform” perspective.
classroom education classroom teacher candidates teaching perspective teaching perspectives inventory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 6 Sayı: 2 |