Bu araştırma kapsamında ergenlerin zihinsel dayanıklılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu, “Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması (SEGE) 2022 Raporu” kapsamında, Ankara ilinin sosyo-ekonomik düzeyi daha az gelişmiş üç ilçesinde eğitim ve öğretimine devam eden 11-16 yaş aralığındaki 1639 ergen (828 kız, 811 erkek) oluşturmuştur. Veriler, bağımsız değişkenleri içeren “Demografik Bilgi Formu” ve “Ergenler İçin Zihinsel Dayanıklılık Ölçeği-Kısa Form” aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, ergenlerin zihinsel dayanıklılık düzeylerinin cinsiyetlerine, yaşlarına, akademik başarı düzeylerine, aile gelir düzeylerine, kendilerine ait odaları olup olmamasına, anne, baba, kardeş ve okul arkadaşları ile ilişkilerine, ebeveynleri tarafından izin verilmeyen davranışlarda bulunma durumlarına, anne, baba baskın yaklaşımlarına ve sosyal medya kullanım sürelerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. Bulgular, mevcut alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçların ergenlerin zihinsel dayanıklılık düzeyleri ile ilişkili olan değişkenlerin anlaşılmasının yanı sıra zihinsel dayanıklılık düzeylerini arttırmaya yönelik yapılacak çalışmalara ve politikalara ışık tutması amaçlanmıştır.
Within the scope of this research, it was aimed to examine the mental toughness levels of adolescents according to various variables. The research was designed according to the survey model, one of the quantitative research methods. Within the scope of the “Republic of Turkey Ministry of Industry and Technology Socio-Economic Development Ranking (SEGE) 2022 Report”, the sample group of the study consisted of 1639 adolescents (828 girls, 811 boys) between the ages of 11-16 who continue their education and training in three less socio-economically developed districts of Ankara province. Data were collected through “Demographic Information Form” and “Mental Toughness Scale for Adolescents-Short Form” including independent variables. As a result of the study, it was found that the mental toughness levels of adolescents differed statistically significantly according to their gender, age, academic achievement level, family income level, whether they had their own rooms, their relationships with their parents, siblings and schoolmates, their behaviors that were not permitted by their parents, their parents' dominant approach and their social media usage time. The findings were discussed within the framework of the existing literature. It is aimed that the results obtained from the research will shed light on the studies and policies aimed at increasing the mental toughness levels of adolescents as well as understanding the variables associated with their mental toughness levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 1 |