Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen, özgün bilimsel çalışmaları yayımlamayı ve eğitim alanına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Dergimizin amacı, eğitim ve eğitimin alt alanlarında görev yapan akademisyen, öğretmen ve ilgili alanlarda lisansüstü öğrenim yapan öğrencilerin hem kendi aralarında hem de politika belirleyicileri ve eğitimin diğer paydaşlarıyla bir araya gelerek, gelecek nesillere daha iyi bir eğitim olanağının sağlanabilmesi için yapılması gereken yenilikleri tartışabilecekleri, uluslararası bir platform oluşturmaktır.
Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, yılda iki sayı olarak yayımlanan uluslararası, hakemli bir dergidir. Dergimiz eğitimin tüm alanlarıyla ilgili nicel, nitel ve karma yöntem araştırma makalelerinin yanı sıra derleme ve kitap eleştirisi çalışmalarına da yer vermektedir.
• Genel Bilgiler
Makaleler sisteme MS Word dosyasında yüklenmelidir.
Makaledeki tüm metinler Times New Roman yazı tipinde olmalıdır.
Makale kaynaklar hariç en fazla 8000 kelime olmalıdır.
Makaleler IHEAD Makale Şablonuna uygun olarak hazırlanmalıdır.
• Makale Başlığı
Makalenin Türkçe ve İngilizce başlığı, 12 punto, ortalı ve kalın olarak yazılmalıdır. Bağlaçlar hariç en fazla 14 sözcük kullanılmalıdır. Başlıkta bağlaçlar hariç her sözcüğün yalnızca ilk harfi büyük harflerle, bağlaçlar ise küçük harflerle yazılmalıdır. (Şablonda Makale Başlığı/Article Title Stili seçilmelidir)
• Yazar Bilgisi
Yazar sisteme yüklenen makalelere yazar isimleri ve yazarlara ait herhangi bilgi yazılmamalıdır. Yazar bilgileri mizanpaj sürecinde eklenecektir. (Şablonda Yazarlar/Authors Stili seçilmelidir)
• Öz
Makalenin başında, çalışma hakkında okuyucuyu bilgilendirmek amacıyla Türkçe ve İngilizce kısa öz bulunmalıdır. Özler, iki yana yaslı ve 9 punto olarak yazılmalıdır. Özlerde kelime sayısı 150-200 kelime aralığında olmalıdır. Özlerin altına 3-5 arasında anahtar kelime verilmelidir. Anahtar kelimeler noktalı virgül ile ayrılmalıdır. Özlerde atıf, tablo veya şekil numarası vb. kullanılmamalıdır. Makale geliş, kabul ve yayın tarihleri daha sonra eklenecektir. Bu kısımlar başlangıçta şablondaki haliyle boş bırakılacaktır. (Şablonda Öz/Abstract Stili seçilmelidir)
• Tavsiye Edilen Makale Bölümleri (İçeriğe göre değişebilir)
Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç, Öneriler, Kaynaklar, Ekler (eğer varsa), Extended Abstract
Çalışmanın içeriğine göre yazar(lar), ilave bölümler ekleyebilir.
• Makale metni
Makale içerisindeki metinler/paragraflar 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. (Metinler/paragraflar için Metin/Text stili seçilecektir)
• Başlıklar
Bölüm başlıklarında birinci düzey başlık kullanılmalıdır. Ana bölüm başlıkları, bağlaçlar hariç her sözcüğün ilk harfi büyük olacak şekilde, kalın, ortalı ve 11 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. (Şablonda 1. Başlık/Title Stili seçilmelidir)
Birincil alt başlıklarda ikinci düzey başlık kullanılmalıdır. Birincil alt başlıklar, bağlaçlar hariç her sözcüğün ilk harfi büyük olacak şekilde, kalın, sola yaslı ve 11 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. (Şablonda 2. Başlık/Title Stili seçilmelidir)
İkincil alt başlıklarda üçüncü düzey başlık kullanılmalıdır. İkincil alt başlıklar, başlığın sadece ilk sözcüğünün ilk harfi büyük olacak şekilde, kalın, sola yaslı ve 10 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. (Şablonda 3. Başlık/Title Stili seçilmelidir)
Dördüncü düzey alt başlığınız var ise kalın olarak paragraf başında, 10 punto, sola yaslı ve italik olarak yazınız ve sonuna nokta koyup devam ediniz. Dörtten fazla başlık düzeyi kullanmayınız
• Tablolar
Tablolarda dikey çizgilere yer verilmemelidir. Yatay çizgiler sütun başlıklarının altında, üstünde ve tablonun en altında kullanılacaktır. Tablolar iki yasa yaslı olarak oluşturulmalıdır. Tablo içerisindeki metin, 9 punto büyüklüğünde, iki yana veya sola yaslı ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. Her bir tablo için tablo numarası ve tablo başlığı bulunmalıdır. Tablo numarası ve başlığı tablonun üst kısmına yazılmalıdır. Tablo numarası ve başlığı 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. Tablo başlılığında numara kalın, başlık italik olmalıdır. Tablo numaralarının sıralı olmasına ve metin içerisinde atıf verilmesine dikkat ediniz. (Tablo başlığı için Tablo Başlık stili, Tablo içerisindeki metinler için Tablo Metin stili seçilecektir)
Örnek:
Tablo 1. Tablo başlığı cümle formatında ilk kelimenin ilk harfi büyük diğer kelimelerin tüm harfleri küçük olacak şekilde yazınız ve sonuna nokta koyunuz.
• Şekiller
Şekiller sayfayı ortalayacak şekilde yerleştirilmelidir. Her bir şekil/resim için numara ve başlık bulunmalıdır. Şekil/resim numarası ve başlığı görselin alt kısmına yazılmalıdır. Şekil/resim numarası ve başlığı 10 punto büyüklüğünde, ortalı ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. İlgili şekle metin içerisinde atıfta bulunulmalı ve mümkünse açıklanmalıdır. (Şekil başlığı için Şekil Başlık stili seçilecektir)
Örnek:
Şekil 1. Şekil başlığı cümle formatında ilk kelimenin ilk harfi büyük diğer kelime harfleri küçük olacak şekilde yazınız ve sonuna nokta koyunuz.
• Kaynaklar
Kaynaklar APA 7 standartları çerçevesinde hazırlanmalıdır. Her bir kaynak 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı, tek satır aralıklı ve ilk satır 1 cm asılı olacak şekilde yazılmalıdır. Metin içi atıfların yazımında, tablolarda, şekillerde ve kaynakların yazımında APA 7 yazım standartlarına dikkat edilmelidir. Kaynaklarda yer alan her bir kaynağa metin içerisinde en az bir atfın bulunulmasına ve metin içerisinde verilen herhangi bir atfın kaynağının kaynaklarda gösterilmesine dikkat ediniz. (Kaynaklar için Kaynak stili seçilecektir)
Kaynak yazımında bazı temel örnekler:
Kitap
Berk, L. E. (2022). Infants, children, and adolescents. SAGE Publications.
Kitap bölümü
Yazıcı, E. (2019). Sayı sistemi ve değişik tabanlı sayılar. E. Ertekin & M. Ünlü (Eds.), Kuramdan uygulamaya etkinlik örnekleriyle sayıların öğretimi içinde (s. 25-42). Pegem Akademi.
Makale
Deutsch, D. (2016). Authentic assessment in music composition: Feedback that facilitates creativity. Music Educators Journal, 102(3), 53–59. https://doi.org/10.1177/0027432115621608
• Ekler
Yazarlar ihtiyaç duymaları halinde kaynaklardan sonra ek sunabilirler. Birden fazla ek sunulması halinde ekler numaralandırılmalıdır. Sunulan eklere makale içerisinde atıfta bulunulması gerekmektedir.
• Extended Abstract/Genişletilmiş Öz
Makalenin en son kısmında genişletilmiş İngilizce öze yer verilmelidir. Bu özde makale ile ilgili kritik bilgiler sunulmalıdır. Bir çerçeve oluşturması açısından Purpose (Amaç), Method (Yöntem), Results (Bulgular), Discussion, Conclusion, and Suggestions (Tartışma, Sonuç ve Öneriler) başlıkları kullanılabilir. Genişletilmiş öz en az 700 en fazla 1000 kelimeden oluşmalıdır. Metin, 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. İngilizce yazılmış makaleler için Extended Abstract bölümü gerekli değildir.
• Diğer Bilgiler
1. Ondalıklı gösterimlerde birler basamağı ile onda birler basamağını ayırırken NOKTA kullanınız. (107.8; 0.25 gibi).
2. Ondalık gösterimle belirtilen sayıları virgülden sonra en fazla 3 basamak olacak şekilde (daha uzun olanları binde birler basamağına yuvarlayarak) yazınız.
3. Tabloların genişliği sayfanın iki yanına yaslı olacak şekilde düzenlenmelidir.
4. Kaynakların DOI numaraları mümkün olduğunca eklenmelidir.
5. Makale içerisinde atıf verilmeyen kaynaklar “Kaynaklar” bölümüne eklenmemelidir.
• Makale Şablonu
Makale yazım kurallarının tamamına bu yazıda değinilmemiş olabilir. Bu sebeple makale taslaklarınızda kullanabileceğinizi makale şablonu oluşturulmuştur. Dergimize makale gönderirken bu şablonu kullanmanızı rica ederiz. Eğer yazım işlemi başka bir dosyada yapılmış ise makalenizi bu şablona aktardıktan sonra sisteme yükleyebilirsiniz. Yazım kurallarında verilen bilgiler ile şablondaki bilgilerin çelişmesi durumunda şablondaki yapıyı dikkate alınız. Makalenizdeki her bölüm için bir yazım stili tanımlanmıştır. Aşağıdaki tabloda hangi bölümde hangi stili kullanılacağı belirtilmiştir. IHEAD makale şablonu üzerinde yazarken veya bir metni şablona kopyaladıktan sonra ilgili yazım stiliniz seçmenizi rica ederiz.
Metin biçimlendirmede kullanılacak stiller
İçerik Stil
Paragraflar Metin/Text
1. Düzey Başlıklar (Giriş, Yöntem vs.) 1. Başlık/Title
2. Düzey Başlıklar 2. Başlık/Title
3. Düzey Başlıklar 3. Başlık/Title
Makale Başlığı Makale Başlık
Türkçe/İngilizce Öz, Anahtar kelimeler, Makale bilgileri Öz/Abstract
Makale, Şekil, Tablo dipnotları Dipnot
Kaynak gösterimi Kaynak
Şekil başlıkları Şekil Başlık
Tablo başlıkları Tablo Başlık
Tablo içerisindeki metinler Tablo Metin
Maddeler halinde belirtilen içerikler Madde/Liste
Makalenizin tam metnini IHEAD makale şablonuna yazdıktan / yapıştırdıktan sonra, yazı tiplerinin şablondaki stillerle uygun olup olmadığını kontrol ediniz.
İntihal Politikası
Yazarlar, dergimizde yayınlanan çalışmalarının tüm telif haklarını Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisine devretmiş olurlar. Buna karşın dergimizde yayınlanan makalelerin bütün sorumluluğu yazarlarına aittir. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilen çalışmalar “bilimsel araştırma ve yayın etiği” ne uygun olmak zorundadır. İntihal, dilimleme, tekrar yayım vb. durumlar etik ihlal kapsamına girmektedir. Dergimize gönderilen çalışmalarda etik ihlallerin tespiti halinde gerekli yasal işlemler uygulamaya konacaktır.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilen makalelerde fikir, öneri ve eleştiriler yer alabilir. Lakin çalışmalarda yer alan fikir, öneri ve eleştirilerin herhangi bir kişiye veya kuruma zarar vermemesi, itibar zedelememesi, yasal açıdan suç teşkil etmemesi gerekmektedir. Yukarıda bahsi geçen koşulları sağlamayan veya alan kapsamında bulunmayan çalışmalar, dergimiz ön inceleme kurulunca alınan karar doğrultusunda reddedilmektedir. Çalışmanın iadesini gerektirmeyen durumlarda ise Dergipark sistemi üzerinden yazarların çalışmalarındaki eksik veya hataları düzelterek tekrar gönderimi istenir. Dergimize gönderilen makaleler gerekli hallerde, bilimsel yönden değerlendirilmek üzere yayın kuruluna sunulabilir. Dergimizde bilimsel açıdan uygun bulunan çalışmalar aynı zamanda intihal noktasında da değerlendirilir. Başvuru esnasında yazarlardan iThenticate benzerlik oranı raporu istenmektedir. Benzerlik oranı raporu hususunda tüm sorumluluk ilgili çalışmanın yazarlarına aittir. iThenticate Raporu, kaynakça ve doğrudan blok alıntılar hariç %15'i geçmemelidir.
Etik İlkeler ve Yayın Politikası
1. Dergiye özgün çalışmalar gönderilmelidir.
2. Gönderilen makaleler başka bir yerde yayımlanmamış olmalı veya yayımlanmak üzere farklı bir dergiye gönderilmemelidir.
3. Makaleler sisteme yüklenirken yazar isimleri, adresleri ve yazarları tanıtıcı tüm bilgiler silinerek yüklenmelidir.
4. Yazar(lar), makale yazımı sırasında yararlandığı kaynaklara etik ilkeler doğrultusunda doğru biçimde atıf yapmalıdır.
5. Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalı, yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkarma, yazar ekleme işlemi yapılmamalıdır.
Etik kurallar kapsamında; dergimizde değerlendirilmek üzere Etik Kurul İzni gerektiren çalışmalar aşağıda sunulmaktadır:
1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney ve görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel, nicel veya karma yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırma,
2. Materyaller ve veriler de dahil olmak üzere insan ve hayvanların deneysel ya da diğer bilimsel amaçlar ile kullanıldığı araştırmalar,
3. İnsanlar üzerinde gerçekleştirilen klinik araştırmalar,
4. Hayvanlar üzerinde gerçekleştirilen araştırmalar,
5. Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.
Bu bağlamda dergimize gönderilen çalışmalarda;
• Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış Onam Formu” nun alınmış olduğu belirtilmelidir.
• Başkalarına ait ölçek, anket ve fotoğrafların kullanılması durumunda sahiplerinden izin alındığı belirtilmelidir.
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakkı düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir.
Yayın Etiği
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar oluşturulurken açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınmıştır.
Yazarların Etik Sorumlulukları
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisine çalışma gönderen yazar(lar)ın aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisinde uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi yayın etiği kapsamında tüm paydaşların aşağıdaki etik sorumlulukları taşıması beklenmektedir:
-Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir. Bu sebeple dergimize gönderilen bütün çalışmalar için benzerlik oranı raporu istenmektedir. Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
-Çalışmanın oluşturulmasında içeriğe entelektüel açıdan katkı sağlamayan kişiler, yazar olarak belirtilmemelidir.
-Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır. Varsa çalışmanın mali destek kaynakları, hibe/fon numarası ve diğer referans numaraları ile birlikte belirtilmelidir.
-Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kurulu ve bilim kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
-Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya deney yapılan deneklerin rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır.
-Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü veya yayıncıyı bilgilendirme, düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle işbirliği yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.
-Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilemez.
-Yazarlar editör kurulu tarafından önerilen düzeltmeleri zamanında yapmakla sorumludur. Zamanında yapılmayan düzeltmeler nedeniyle iade edilen çalışmalar yeniden değerlendirmeye alınamaz.
-Tezden türetilen çalışmalarda tezin sahibi ve danışmanı yazar olarak yer almak durumundadır. Zorunlu olmamakla birlikte varsa ikinci danışman da yazar olarak yer alabilir. Bunların dışında farklı yazarlar ancak katkıları açıklanmak koşulu ile yer alabilirler.
Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi editör ve alan editörleri, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors" rehberleri temelinde aşağıdaki etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır:
a) Genel görev ve sorumluluklar:
Editörler, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayınlanan her yayından sorumludur. Bu sorumluluk bağlamında editörler, aşağıdaki rol ve yükümlülükleri taşımaktadır:
-Okuyucuların ve yazarların bilgi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çaba sarf etme,
-Sürekli olarak derginin gelişimini sağlama,
-Dergide yayınlanan çalışmaların kalitesini geliştirmeye yönelik süreçleri yürütme,
-Düşünce özgürlüğünü destekleme,
-Akademik açıdan bütünlüğü sağlanma,
-Fikri mülkiyet hakları ve etik standartlardan taviz vermeden iş süreçlerini devam ettirme,
-Düzeltme, açıklama gerektiren konularda yayın açısından açıklık ve şeffaflık gösterme.
b) Okuyucu ile ilişkiler:
Editörler tüm okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcıların ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve deneyim beklentilerini dikkate alarak karar vermelidir. Yayınlanan çalışmaların okuyucu, araştırmacı, uygulayıcı ve bilimsel literatüre katkı sağlamasına ve özgün nitelikte olmasına dikkat etmelidir. Ayrıca editörler okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate almak, açıklayıcı ve bilgilendirici geri bildirim vermekle yükümlüdür.
c) Yazarlar ile ilişkiler:
Editörlerin yazarlara karşı görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekildedir:
-Editörler, çalışmaların önemi, özgün değeri, geçerliliği, anlatımın açıklığı ve derginin amaç ve hedeflerine dayanarak olumlu ya da olumsuz karar vermelidir.
-Yayın kapsamına uygun olan çalışmaların ciddi problemi olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına almalıdır.
-Editörler, çalışma ile ilgili ciddi bir sorun olmadıkça, olumlu yöndeki hakem önerilerini göz ardı etmemelidir.
-Yeni editörler, çalışmalara yönelik olarak önceki editör(ler) tarafından verilen kararları ciddi bir sorun olmadıkça değiştirmemelidir.
-"Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci" mutlaka yayınlanmalı ve editörler tanımlanan süreçlerde yaşanabilecek sapmaların önüne geçmelidir.
-Yazarlara açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde bildirim ve dönüş sağlanmalıdır.
d) Hakemler ile ilişkiler:
Editörlerin hakemlere karşı görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekildedir:
-Hakemleri çalışmanın konusuna uygun olarak belirlemelidir.
-Hakemlerin değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyacakları bilgi ve rehberleri sağlamakla yükümlüdür.
-Yazarlar ve hakemler arasından çıkar çatışması olup olmadığını gözetmek durumundadır.
-Körleme hakemlik bağlamında hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutmalıdır.
-Hakemleri tarafsız, bilimsel ve nesnel bir dille çalışmayı değerlendirmeleri için teşvik etmelidir.
-Hakemlerin performansını artırıcı uygulama ve politikalar belirlemelidir.
-Hakem havuzunun dinamik şekilde güncellenmesi konusunda gerekli adımları atmalıdır.
-Nezaketsiz ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellemelidir.
-Hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması için adımlar atmalıdır.
e) Yayın kurulu ile ilişkiler:
Editörler, tüm yayın kurulu üyelerinin süreçleri yayın politikaları ve yönergelere uygun ilerletmesini sağlamalıdır. Yayın kurulu üyelerini yayın politikaları hakkında bilgilendirmeli ve gelişmelerden haberdar etmelidir. Ayrıca editörler:
-Yayın kurulu üyelerinin çalışmaları tarafsız ve bağımsız olarak değerlendirmelerini sağlamalıdır.
-Yeni yayın kurulu üyelerini, katkı sağlayabilir ve uygun nitelikte belirlemelidir.
-Yayın kurulu üyelerinin uzmanlık alanına uygun çalışmaları değerlendirme için göndermelidir.
-Yayın kurulu ile düzenli olarak etkileşim içerisinde olmalıdır.
-Yayın kurulu ile belirli aralıklarla yayın politikalarının ve derginin gelişimi için toplantılar düzenlemelidir.
f) Dergi sahibi ve yayıncı ile ilişkiler:
Editörler ve yayıncı arasındaki ilişki editoryal bağımsızlık ilkesine dayanmaktadır. Editörler ile yayıncı arasında yapılan yazılı sözleşme gereği, editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncı ve dergi sahibinden bağımsızdır.
g) Editoryal ve kör hakemlik süreçleri:
Editörler; dergi yayın politikalarında yer alan "Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci" politikalarını uygulamakla yükümlüdür. Bu bağlamda editörler her çalışmanın adil, tarafsız ve zamanında değerlendirme sürecinin tamamlanmasını sağlar.
h) Kalite güvencesi:
Editörler; dergide yayınlanan her makalenin dergi yayın politikaları ve uluslararası standartlara uygun olarak yayınlanmasından sorumludur.
i) Kişisel verilerin korunması:
Editörler; değerlendirilen çalışmalarda yer alan deneklere veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan bireylerin açık rızası belgeli olmadığı sürece çalışmayı reddetmekle görevlidir. Ayrıca editörler; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumaktan sorumludur.
j) Etik kurul, insan ve hayvan hakları:
Editörler; değerlendirilen çalışmalarda insan ve hayvan haklarının korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan deneklere ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalara ilişkin izinlerin olmadığı durumlarda çalışmayı reddetmekle sorumludur.
k) Olası suistimal ve görevi kötüye kullanmaya karşı önlem:
Editörler; olası suiistimal ve görevi kötüye kullanma işlemlerine karşı önlem almakla yükümlüdür. Bu duruma yönelik şikâyetlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi konusunda titiz ve nesnel bir soruşturma yapmanın yanı sıra, konuyla ilgili bulguların paylaşılması editörün sorumlulukları arasında yer almaktadır.
l) Akademik yayın bütünlüğünü sağlamak:
Editörler çalışmalarda yer alan hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirme içeren yargıların hızlı bir şekilde düzeltilmesini sağlamalıdır.
m) Fikri mülkiyet haklarının korunması:
Editörler; yayınlanan tüm makalelerin fikri mülkiyet hakkını korumakla, olası ihlallerde derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunmakla yükümlüdür. Ayrıca editörler yayınlanan tüm makalelerdeki içeriklerin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi adına gerekli önlemleri almakla yükümlüdür.
n) Yapıcılık ve tartışmaya açıklık:
Editörler dergide yayınlanan eserlere ilişkin ikna edici eleştirileri dikkate almalı ve bu eleştirilere yönelik yapıcı bir tutum sergilemelidir. Eleştirilen çalışmaların yazar(lar)ına cevap hakkı tanımalıdır. Olumsuz sonuçlar içeren çalışmaları göz ardı etmemeli ya da dışlamamalıdır.
o) Şikayetler:
Editörler; yazar, hakem veya okuyuculardan gelen şikâyetleri dikkatlice inceleyerek aydınlatıcı ve açıklayıcı bir şekilde yanıt vermekle yükümlüdür.
p) Politik ve Ticari kaygılar:
Dergi sahibi, yayıncı ve diğer hiçbir politik ve ticari unsur, editörlerin bağımsız karar almalarını etkilemez.
r) Çıkar çatışmaları:
Editörler; yazar(lar), hakemler ve diğer editörler arasındaki çıkar çatışmalarını göz önünde bulundurarak, çalışmaların yayın sürecinin bağımsız ve tarafsız bir şekilde tamamlamasını garanti eder.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Tüm çalışmaların "Körleme Hakemlik" ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu süreç yayının nesnel ve bağımsız değerlendirilmesi ile güven sağlar. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütülür. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir. Bu bağlamda Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi için çalışma değerlendiren hakemlerin aşağıdaki etik sorumluluklara sahip olması beklenmektedir:
-Sadece alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir. Belirtilen süre içerisinde aday makalenin incelemesini gerçekleştiremeyecek durumda olan hakem, editörleri derhal haberdar edip gözden geçirme davetini reddederek yeni bir hakem ataması yapılmalıdır.
-Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
-Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
-Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları değerlendirme sürecinden sonra imha etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını ancak yayınlandıktan sonra kullanabilir.
-Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
-Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
-Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.
Yayıncının Etik Sorumlukları
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi Editörleri ve Yayın Kurulu aşağıdaki etik sorumlulukların bilinciyle hareket etmektedir:
-Editörler, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilen çalışmaların tüm süreçlerinden sorumludur. Bu çerçevede ekonomik ya da politik kazançlar göz önüne alınmaksızın karar verici kişiler editörlerdir.
-Bağımsız editör kararı oluşturulmasını taahhüt eder.
-Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış her makalenin mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her kopyanın kaydını saklama yükümlüğünü üstlenir.
-Editörlere ilişkin her türlü bilimsel suistimal, atıf çeteciliği ve intihalle ilgili önlemleri alma sorumluluğuna sahiptir.
Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisinde yukarıda bahsedilen etik sorumluluklar ve dışında etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen ihead.editor@aksaray.edu.tr adresine e-posta yoluyla bildiriniz.
Dergiye ilişkin herhangi bir ücretlendirme bulunmamaktadır.
Dr. Yıldırım, Eğitim Bilimleri alanında Eğitim Yönetimi bilim dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Eğitim kalitesi, öğretmen eğitimi, mesleki iyi oluş ve eğitim liderliği araştırma ilgi alanları arasındadır.
Erkan Yüce, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Doçenttir. 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nden İngiliz Dili Öğretimi alanında doktora derecesi aldı. Yabancı dil öğretimi, CEFR, müfredat ve öğretim, dil öğretim programı değerlendirmesi, içerik temelli dil öğretimi, eğitim psikolojisi ve akademik yazma ilgi alanları arasındadır.
Mücahit Öztürk lisansüstü eğitimini ve doçentligini bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi alanında almıştır. Uzaktan öğretim, çevrimiçi öğrenme, harmanlanmış öğrenme, ters yüz öğrenme, oz-duzenleyici öğrenme ve programlama öğretimi uzmanlık alanlarıdır. Üretken yapay zeka, teknoloji bağımlılığı, çevrimiçi değerlendirme çalışma alanlaridir.
ÖZGEÇMİŞ
Doç. Dr. Mehmet Şahin AKINCI
“Müzik Eğitimi, Ses Eğitimi, Koro Eğitimi, Koro Yönetimi, Özel Gereksinimli Öğrencilerin Müzik Eğitimi”
1983 yılında Isparta’da doğdu. Müzik eğitimine 1997 yılında girdiği Isparta Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ nde başladı. Lise eğitimi boyunca okul içi ve dışındaki çeşitli konserlerde piyano ve ud çalgıları alanlarında solist ve eşlikçi olarak görevler aldı.
2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ nda ses eğitimi-şan bölümü öğrencisi olarak lisans eğitimine başladı. Lisans eğitimi süresince Prof. Memduh ÖZDEMİR’ in işitme-armoni, Prof. Dr. Nergiz ŞAKİRZADE SARI’ nın piyano, Dr. Tülay EKİCİ ve Doç. Gülcihan ÖZKAN’ ın şan öğrencisi oldu. Lisans eğitimi boyunca bölüm içinde ve dışında düzenlenen şan ve piyano konserlerinde solist ve eşlikçi olarak görevler aldı. Lisans 3. ve 4. sınıfta bireysel piyano ve şan resitalleri verdi. Üniversitedeki eğitimi dışında İzmir TRT Gençlik Korosu’nda, İzmir Devlet Opera-Balesi Oda Korosu’nda ve İz-Sanat oda Korosu’nda korist eğitimleri alarak bu koroların konserlerinde korist oldu. Ayrıca lisans eğitimi boyunca İzmir Devlet Opera ve Balesi solist ve korist sanatçılarından şan dersleri aldı. 2005 yılında lisans bölüm birincisi olarak mezun oldu. Lisans mezuniyetinden hemen sonra Özel Maria Rita Epik Müzik Okulu’nda Piyano Öğretmeni olarak çalışmaya başladı. 2006 Şubat ayında ise MEB’ na kadrolu müzik öğretmeni olarak atandı ve çalışmaya devam etti.
Askerlik görevini tamamladıktan sonra müzik öğretmenliği görevi devam ederken 2009 yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde ses eğitimi-şan bölümü öğrencisi olarak yüksek lisans eğitimine başladı. Yüksek lisans eğitimi sırasında ayrıca tez danışmanı olan Prof. Dr. Nurdan KIZILDELİ SALIK’ tan şan dersleri ve Prof. Dr. H. Seval KÖSE’den koro eğitimi alanında çeşitli dersler ve Prof. Dr. Sibel KARAKELLE’den müzik pedagojisi alanında dersler aldı. 2009-2010 ve 2010-2011 Eğitim Öğretim yıllarında aynı bölümde lisans seviyesinde öğretim elemanı olarak Bireysel Ses Eğitimi, Anadal Şan eğitimi ve Koro dersleri verdi. Yüksek lisans eğitimi boyunca şan resitalleri verdi ve düzenlenen konserlerde piyano eşlikçisi olarak görevler aldı. 2011 yılında yüksek lisans eğitiminden mezun oldu. Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği birikimi ve eğitiminden dolayı çeşitli belediye kültür sanat topluluklarında solist ve enstrumanist olarak görevler aldı.
2009-2012 yılları arasında Isparta Gençlik Merkezi Çocuk Korosu’ nun ve Burdur Belediyesi Çocuk Korosu’ nun şefliğini ve eğitimciliğini yapmıştır. 2012-2019 yıllarında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitim Anabilim Dalı’ nda Ses Eğitimi ve Koro alanlarında Öğretim Görevlisi olarak çalışmıştır. Kendi özel topluluğu olan BAİBÜ Çoksesli Koro Topluluğu Danışmanlığını ve çalıştırıcılığını sürdürmüştür. Çoksesli Koro çalışmalarının ürünlerini yurt içinde ve yurt dışında çeşitli festivallerde sunmuştur. 2013 Yılında aynı üniversitenin Eğitim bilimleri Enstitüsünde Doktora Programı öğrencisi olarak eğitimine başlamıştır ve 2017 Eylül ayında mezun olarak doktor ünvanını almıştır. Doktora eğitiminde Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tülin MALKOÇ’ tan şan dersleri almıştır ve düzenli olarak şan konserleri vermeye devam etmektedir (Konser kayıtları Şahin AKINCI youtube sayfasında mevcuttur). 2019 Nisan ayından itibaren Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölümü Opera Anasanat Dalı’nda Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmaya başlamıştır ve 2020-2023 yıllarında 3 yıl aynı bölümde anasanat dalı başkanlığı görevini üstlenmiştir. 2023 yılı Şubat ayında Doçent ünvanını almıştır ve aynı kurumda öğretim üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir.
17 yıllık meslek hayatı boyunca okul öncesi 4 yaştan itibaren lisans son sınıf seviyesi de dahil olmak üzere tüm öğrencilerle çalışma deneyimine sahiptir. Bir müzik eğitimcisinin olabildiğince geniş yelpazede eğitimcilik yapması gerekliliğine olan inancından dolayı uzmanlık alanı olan Klasik Batı Müziği şan-ses-koro-opera eğitimi dışında piyano eğitimi, uluslararası önemli müzik eğitimi yöntemleri olan Kodaly ve Orff-Schulwerk müzik eğitimine oldukça fazla önem vermiştir. Sertifikalı eğitimler ve kurslara devam ederek müziksel anlamda gelişimini sürdürmektedir. Bunların dışında Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği alanlarında da çalgılar çalabilmekte, çalıştırıcılık ve çalışmalar yapabilme deneyimine sahiptir. Haziran 2018 de öğrenci koçluğu eğitimini tamamlamış ve öğrenci koçluğu sertifikasını, Şubat 2019 da Anadolu Üniversitesi Türk Müziği E Sertifika Programını Tamamlamış Sertifikasını almıştır.
ÇALIŞMA TECRÜBESİ: *Özel Maria Rita Epik Müzik Okulunda bir eğitim dönemi(Piyano
Öğretmeni)
* 6.5 yıl Milli Eğitim Bakanlığında Müzik Öğretmeni
* 2 yıl Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’ nde Öğretim Elemanı (Müzik öğretmenliği ile eş zamanda) * Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Görevlisi *Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera Anasanat Dalı (2020-2023). * Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü.
Dr. Melike Günbey, Türkiye Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Eğitim Yönetimi alanında doktor öğretim üyesidir. Yükseköğretim çalışmaları konusunda uzmanlaşmıştır. Ankara Üniversitesi'nden Eğitim Yönetimi alanında doktora derecesi almıştır ve araştırmaları sırasında doktora eğitiminde akademik kimlik inşasına odaklanmıştır. Araştırma ilgi alanları arasında yükseköğretim, akademik kimlik, kapsayıcı eğitim ve erken kariyer dönemi araştırmacıları yer almaktadır.
Dr. TÜRKER BİBER, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalından doktora derecesi almıştır. Matematik öğretimi, matematiksel modelleme, matematik öğretiminde teknoloji kullanımı, matematiksel öğrenme güçlükleri ve yaratıcı drama ilgi alanları arasındadır.
Doç. Dr. Gülfem Sarpkaya Aktaş, matematik eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarında uzmanlaşmış bir akademisyendir. Lisansüstü eğitimini Gazi Üniversitesi’nde tamamlamış, 2011 yılında doktora derecesini almıştır. Akademik kariyerine Aksaray Üniversitesi’nde başlamış, daha sonra Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde görev yapmaya başlamıştır. İlköğretim matematik eğitimi, matematiksel görevlerin bilişsel istem düzeyleri, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları ve somut materyallerle öğretim gibi konular üzerine çok sayıda çalışması bulunmaktadır. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitapları ve bilimsel projeleri ile alana önemli katkılarda bulunan Sarpkaya Aktaş, aynı zamanda birçok yüksek lisans ve doktora tezine de danışmanlık yapmaktadır. Akademik yayınlarının yanı sıra yapay zekâ destekli öğretim tasarımları ve bilişsel beceri gelişimi üzerine de çalışmalar yürütmektedir.
Dr. Morsünbül, Eğitim Psikolojisi dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Kimlik, kişilik gelişimi, gelişimsel psikopatoloji ve yetişkinliğe geçiş araştırma ilgi alanları arasındadır.
Lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği programında, yüksek lisansını Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi alanında ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi alanında tamamladı. 2006-2016 yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda öğretmen ve idareci olarak görev yaptı. 2016-2021 yıllarında Tunus Üniversitesi 9 Nisan İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesinde Türkçe okutmanı olarak görev yaptı. 2021 yılında Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında doktor öğretim üyesi olarak, 2025 yılında doçent doktor olarak görev yapmaktadır.
Ali Karakas is an Associate Professor of Applied Linguistics at Mehmet Akif Ersoy University, Turkey. His research primarily focuses on EMI, Global Englishes and language teacher education. His work has been published in journals including Asian Englishes, Linguistics and Education, System, RELC Journal and Ibérica. He has co-edited two volumes: English as the Medium of Instruction in Turkish Higher Education: Policy, Practice and Progress (2022) and Teacher Professional Development Programs in EMI Settings: International Perspectives (2025).
Prof. Dr. Mustafa BAHŞİ, 2001 yılında Matematik Öğretmenliği alanında lisans, 2004 yılında yüksek lisans ve 2010 yılında doktora eğitimlerini Matematik(Cebir ve Sayılar Teorisi) alanında Selçuk Üniversitesinde tamamlamıştır. 2011 yılından beri Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Cebir ve Sayılar Teorisi alanında uzmanlaşmıştır.
Dr. Menşure ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN lisans eğitimini Gazi Üniversitesi, yüksek lisans eğitimini Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve doktora eğitimini Amasya Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN’ın çalışma alanları sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri, bilim ve sözde bilim, bilim kimliği, bilim imajı, bilimsel muhakeme ve fen eğitiminde teknoloji kullanımını içermektedir. 2025 yılından beri Necmettin Erbakan Üniversitesi'nde Prof.Dr. olarak görev yapmaktadır.
Doç Dr. Hülya ERTAŞ KILIÇ, lisans ve lisansüstü eğitimlerini Hacettepe Üniversitesi’nde Fizik Eğitimi alanında tamamlamıştır. Aksaray üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Okul dışı öğrenme, eleştirel düşünme, bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerisi ve fizik eğitiminin güncel konuları üzerinde çalışmaları bulunmaktadır.
Doç. Dr. Cem ASLAN, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde Görme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktorasını Gazi Üniversitesi Görme Engelliler Eğitimi Alanında tamamlamıştır. 2011 yılında Atatürk Üniversitesi'nde göreve başlayan Aslan, 2013 yılından beri Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı’nda görev yapmaktadır. Görme Engelliler Eğitimi alanında işlevsel görme, yardımcı/destekleyici teknoloji, yazma/yazılı ifade ve görme engellilerin eğitimi alanlarında çalışmaktadır.
Lisans eğitimini ODTÜ Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde tamamladıktan sonra aynı üniversitenin İlköğretim Bölümünde bütünleşik doktora programını bitirmiştir. 2012-2013 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri'nde, University of Missouri’de misafir araştırmacı olarak bulunmuş ve doktora tezi üzerine çalışmalarını sürdürmüştür. ODTÜ İlköğretim Bölümünde dört yıl araştırma görevlisi olarak çalıştıktan sonra, 2014-2020 yılları arasında Artvin Çoruh Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmıştır.
2020 yılında doçent, 2025 yılında ise profesör unvanını alarak aynı bölümde görevine devam etmektedir. Araştırma alanları arasında PISA verilerinin analizi, öğretmen eğitimi, öğretmen inançları, bilim tarihi eğitimi ve fen okuryazarlığı yer almaktadır
Aksaray Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde Doçent Doktor olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans ve doktora derecelerini Gazi Üniversitesi'nden almıştır. Akademik geçmişi ağırlıklı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanındadır. Çeşitli uluslararası akademik dergilerde hakemlik yapmaktadır. Teknoloji meraklısı, araştırmacı ve uluslararası konferans sunucusudur. Uzmanlık alanları arasında kültürlerarası iletişim, dil öğretmenlerinin eğitimi, dil pedagojisinde BİT uygulamaları ve dil değerlendirmesi yer almaktadır. Araştırma alanlarıyla ilgili çok sayıda kitap bölümü ve makale yayınlamıştır.
Melek ATABAY, lisans öğrenimini 2013 yılında Ankara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini Karadeniz Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde tamamlayan araştırmacı, doktora öğrenimini ise Trabzon Üniversitesi BÖTE anabilim dalında tamamlamıştır. Trabzon Üniversitesinde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışmalarını yürütmekte olan yazarın öncelikli ilgi alanları; öğretim teknolojileri, eğitimde teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim, çevrimiçi öğrenme ortamlarının tasarımı, öğrenme analitikleri ve üretken yapay zekadır.
Doç. Dr. Gülistan YALÇIN, 2010 yılında Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalından mezun olmuştur. 2015 yılında Görme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamlamış, 2020 yılında Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde doktora eğitimini tamamlamıştır. Yalçın, 2013-2015 yılları arasında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmış, 2016 yılında Aksaray Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engellilerin Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda göreve başlamıştır. Yalçın, 2023 yılında görme engelliler eğitimi alanında doçent unvanını almıştır. Çalışma alanları; görme yetersizliği, görme yetersizliği olan öğrenciler için dinleme ve okuma becerileri, görme yetersizliği olan öğrencilere çalışma becerilerinin öğretimi ve Genişletilmiş Çekirdek Müfredat alanlarıdır.
Gazi Üniversitesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında doktorasını yapmıştır.
Aksaray Üniversitesi'nde 2009-2011 yılları arasında öğretim görevlisi, 2011-2017 yılları arasında yardımcı doçent, 2017-2023 yılları arasında doçent (Doçent) ve 2023 yılından itibaren profesör (Prof. Dr.) olarak görev yapmaktayım. Çeşitli akademik dergilerde ve kitaplarda İngilizce ve Türkçe olarak yayınlanmış çok sayıda çalışma ve makaleye imza attım. Öncelikli araştırma ilgi alanlarım arasında çocuk ve aile çalışmaları, çocuk çizimleri, çocuk-çevre ve sosyal beceri geliştirme yer almaktadır. Çalışmalarım teknoloji ve eğitim, alternatif eğitim yöntemleri, hizmet içi eğitim ve yetişkinlere yönelik seminerler üzerine yoğunlaşmaktadır.
Akademik uzmanlık alanım, sosyal bilgiler eğitimi bağlamında kapsayıcı eğitim, vatandaşlık eğitimi, mülteci ve sığınmacı öğrencilerin eğitimi ile kültürel uyum süreçlerine odaklanmaktadır. Bu çerçevede, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde çeşitli projelerde görev aldım, çok sayıda makale ve kitap bölümü yayımladım. Özellikle eğitimde eşitlik, kültürel çeşitlilik ve toplumsal katılım konularında derinleşen çalışmalarım, pedagojik uygulamaları sosyal adalet perspektifiyle ele almaktadır. Ayrıca dijital araçlar ve yapay zeka destekli öğretim yöntemleri üzerine de araştırmalar yürütmekteyim.
Chicago Illinois Üniversitesi’nden Eğitim Psikolojisi alanında, özellikle eğitimde ölçme ve değerlendirme konusunda uzmanlaşarak doktora derecesi aldım. Şu anda Alabama Üniversitesi’nde misafir öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak görev yapmaktayım. Araştırma ilgi alanlarım, eğitim ve psikolojik değerlendirme verilerinde Madde Tepki Kuramı (Item Response Theory) ve Rasch modeli uygulamaları etrafında şekillenmektedir.
Beceriler ve uzmanlık alanları:
Eğitimde Ölçme
Bilgisayar Destekli Uyarlanabilir Testler
Madde Tepki Kuramı
Psikometri
Web
1990 yılında Osmaniye’de doğdu. Lise öğrenimini 2008 yılında Osmaniye Abdurrahman Keskiner Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde tamamladı. 2012 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun oldu. 2016 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı’nda yüksek lisans öğrenimini tamamladı. 2020 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı’nda doktora öğrenimini tamamladı. 2015-2016 yılları arasında Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2016-2021 yılları arasında Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi; 2022-2023 yılları arasında Doktor Öğretim Üyesi olarak çalıştı. Yılmaz şu anda Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda Doç. Dr. olarak çalışmaktadır. Beş adet sanatsal ödülü bulunan Yılmaz’ın, çeşitli kamu ve özel koleksiyonlarda sanatsal çalışmaları bulunmaktadır.
1987 yılında Kütahya/Simav’da doğdu. Osmanbey İlköğretim Okulu ve Simav Cumhuriyet Lisesi’nde eğitimini tamamladı. 2010 yılında Selçuk Üniversitesi Tarih Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 2014 yılında “Türkiye’de Milli Tarih Anlayışı ve Öğretimi” başlıklı teziyle yüksek lisansını, 2018 yılında ise “II. Abdülhamid Döneminde Bursa’da Eğitim-Öğretim Faaliyetleri” başlıklı teziyle doktorasını tamamladı. 2022 yılında Tarih Eğitimi alanında Doçent unvanını aldı. 2012-2018 yılları arasında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2020 yılından bu yana aynı anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitiminde; Tarihe Giriş, Tarih Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Eğitim Tarihi, Okul Dışı Öğrenme Ortamları derslerini; Lisansüstü eğitimde ise Türk Eğitim Tarihi ve Tarih Öğretiminde Yerel ve Sözlü Tarih Yaklaşımları derslerini vermektedir. Tarih Eğitimi, Türk Eğitim Tarihi ve Cumhuriyet Tarihi alanlarında çalışmalarını sürdüren Vurgun’un çalışma alanlarıyla ilgili çeşitli kitap, kitap bölümü, makale ve bildirisi bulunmaktadır. Ahmet Vurgun, 2022 yılında Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Haberleşme Üyeliğine seçilmiştir.
Dr. Barış Eriçok, Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. Lisansını İngilizce Öğretmenliği, yüksek lisansını Eğitim Yönetimi alanında, doktorasını ise Hacettepe Üniversitesi'nde Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi programında tamamlamıştır. Doktora çalışmasında Türkiye’de yükseköğretimin uluslararasılaşma politikalarını incelemiştir. Halen Viyana Öğretmen Eğitimi Üniversitesi'nde (Pädagogische Hochschule Wien) doktora sonrası araştırmalar yürütmektedir. Araştırmaları, yükseköğretimin uluslararasılaşması, eğitim liderliği, uluslararası hareketlilik, kalite güvencesi, akademik beyin göçü ve yapay zekânın eğitime etkileri gibi alanlara odaklanmaktadır. Ulusal ve uluslararası akademik dergilerde yayın ve hakemlik faaliyetlerinde bulunan Dr. Eriçok, disiplinlerarası akademik iş birliklerine açıktır. İletişim: barisericok[at]gmail.com
Dr. Mustafa ELMAS, 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünden mezun olmuştur. 2010 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim Anabilim Dalında yüksek lisans eğitimini tamamlamış; aynı yıl, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır.
2014–2015 yılları arasında TÜBİTAK bursuyla Fransa’nın Aix-Marseille Üniversitesi’nde doktora çalışmalarını sürdürmüştür. 2024 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim Anabilim Dalında doktora programını tamamlamıştır.
Sanatçı, Ankara ve İstanbul’daki Gallery Artist’te iki kişisel sergi açmış; yaklaşık kırk ulusal ve uluslararası çalıştay, sempozyum, yarışmalı ve karma sergiye katılmıştır. Eserleri, özel ve kamu kurumlarının koleksiyonlarında yer almakta; çeşitli yarışmalardan yedi ödül almıştır.
2005 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’ndan mezun olmuş, aynı yıl Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Programı’nda yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2008 yılında yüksek lisansını, 2013 yılında ise aynı enstitüde doktora eğitimini tamamlamıştır. 2006–2013 yılları arasında Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Eğitimi Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. 2014 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak göreve başlamış, bu görevini 2021 yılına kadar sürdürmüştür. 2021 yılından itibaren İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Erken çocukluk döneminde bilim eğitimi, oyun ve öğretmen eğitimi konularında çeşitli akademik yayınları bulunmaktadır.
Dr. Yıldırım, Eğitim Bilimleri alanında Eğitim Yönetimi bilim dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Eğitim kalitesi, öğretmen eğitimi, mesleki iyi oluş ve eğitim liderliği araştırma ilgi alanları arasındadır.
Lisans ve lisansüstü derecelerini İnönü Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda tamamladı. 2005 yılında aynı birimde araştırma görevlisi oldu. YÖK bursuyla ABD Tennessee State Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırmalarını gerçekleştirdi. Bu süreçte Çoksesli Türk Müziği ile ilgili tanıtımlar gerçekleştirerek, konferans ve konserler verdi. J. Haydn’ın gösterişli oratoryosu Die Shöpfung’un korist seçmelerini Türkiye’den “alto korist” olarak kazanarak Ohio’da Cleveland Senfoni Orkestrası eşliğinde gerçekleştirilen konserde korist olarak sahne aldı. Başta Grammy ödüllü orkestra şefi John Nelson olmak üzere çok sayıda koro şefinin ustalık sınıflarına aktif şef olarak katıldı. Popüler koro müziğinde birçok eserin Türkiye’de ilk seslendirilişlerini gerçekleştirdi. 2013 yılında Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakütesi’ne doktor öğretim üyesi olarak atandı ve 2022 yılında da doçent ünvanı aldı. Uzmanlık alanları genel müzik eğitimi, koro eğitimi, ses eğitimi, piyano eğitimi ve müzik kültürüdür.
M. Emir Rüzgar, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde görev yapmaktadır.. Uzmanlık alanları arasında program kuramı ve sinema filmlerinin eğitim ortamlarında kullanımı yer almaktadır. Doktora derecesini Amerika Birleşik Devletleri'nde University of Illinois at Urbana-Champaign'den, Program Geliştirme ve Öğretim alanında almıştır.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünden 2009 yılında
mezun olan Ece KOÇER, aynı yıl Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim
Programları ve Öğretim Bilim Dalı’nda bütünleşik doktora programına ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. Doktora sürecinde Erasmus Değişim Programı kapsamında Viyana Üniversitesi’nde de bulunan Dr. KOÇER, Doktora tezini uluslararası eğitim programları üzerine yazmıştır. Halen Ankara Üniversitesi'nde çalışmakta olan Koçer, karşılaştırmalı eğitim, uluslararası eğitim, fen eğitimi, eğitim programları ve öğretim alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir.
Dr. Feridun Kaya, 2012 yılında Atatürk Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programından lisans mezunu olmuştur. 2015 yılında Atatürk Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programından yüksek lisans mezunu olmuştur. Karadeniz Teknik Ünivesitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programından 2020 yılında doktora mezunu olmuştur. Şuan Atatürk Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Uzmanlık alanları arasında ruh sağlığı, yapay zekaya yönelik tutum, bağımlılık davranışları, iyi oluş yer almaktadır. Akademik yaşamı boyunca çok sayıda ulusal ve uluslararası araştırma yürütmüş, çeşitli hakemli dergilerde makaleler yayımlamıştır.
Bilimsel üretkenliğinin yanı sıra editörlük ve hakemlik faaliyetleriyle de alana katkıda bulunmaktadır. Springer, BMC, Taylor & Francis gibi yayınevlerine bağlı dergilerde hakemlik yapmakta; ayrıca bazı akademik dergilerin editörler kurulunda görev almaktadır. Yapay zekâ tutumları, e-sağlık, bağımlılık psikolojisi, yaşlanma ve iyi oluş alanlarındaki çalışmalarıyla tanınmaktadır.
Dr. Kaya, ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak yer almış, öğrencileriyle birlikte farklı disiplinlerde iş birlikleri geliştirmiştir. Akademik çalışmalarının yanı sıra Üniversite bünyesinde idari sorumluluklar da üstlenmekte; psikoloji biliminin gelişmesine yönelik eğitim, yayın ve kongre faaliyetlerine aktif olarak katkı sunmaktadır.
Aysel Eyerci, Atatürk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce Öğretim Görevlisi olarak çalışmaktadır. İngilizce, İş İngilizcesi, Diplomatik İngilizce, ESP ve Uygulamalı Dilbilim gibi çeşitli dersler vermiştir. Dr. Eyerci, Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden doktora derecesi almıştır. Araştırma ilgi alanları İngilizce Dil Öğretimi, TESOL, Eğitim Araştırması, ESL Yazımı, Akademik Yazmadır. Bazı Uluslararası Konferanslarda düzenleme komitesi üyesi ve tercüman olarak yer almıştır. ELT üzerine makaleler yayınlamış ve sunmuştur.
Lisans eğitimini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği programında tamamlayan Emel KULAKSIZ, aynı üniversitede İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans yapmıştır. Doktora derecesini Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi programından almıştır. Akademik kariyeri boyunca Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve İzmir Demokrasi Üniversitesi gibi çeşitli yükseköğretim kurumlarında İngilizce eğitimiyle ilgili dersler vermiştir. Yabancı dil eğitimi alanında çeşitli akademik çalışmaları bulunan Emel KULAKSIZ, halen Milli Savunma Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü’nde görev yapmaktadır.
Şu anda Galatasaray Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde çalışmaktayım. Yüksek lisans derecemi Ankara Üniversitesi’nden aldım. Ekim 2019’da, “Didier Daeninckx’in Kara Romanlarında Bellek Kavramı” başlıklı tezle Ankara Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı’nda doktora eğitimimi tamamladım.
Araştırma ilgi alanlarım arasında Çağdaş Fransız Edebiyatı, Görsel Kültür ve Kültürel Çalışmalar, Savaş Temsilleri, Kimlik, Seyahat Edebiyatı ve Göç konuları yer almaktadır.
İngiliz Dili Eğitimi alanında doktora derecesine sahip olan deneyimli bir öğretmendir. Uluslararası Ziyaretçi Liderliği Programı ile 'İlk ve Orta Dereceli Okullarda İngilizce Öğretimi' başlıklı bir proje ile 2016’da ABD'de bulunmuştur. Ayrıca, Fulbright TEA bursuyla 24 Ocak-14 Mart 2024 tarihleri arasında Georgia State Universitesi’nde bursiyer olarak bulunmuştur. MEB’in EBA platformlarında halihazırda yayınlanan İngilizce derslerinde, içerik geliştirme ekip üyesi olarak bulunmuş ve TRT EBA TV’de ekran yüzü olarak görev almıştır. “Stream it Up!” projesinde proje uzmanı ve yabancı dil eğitimcisi olarak görev almıştır. Devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişimi ile ilgili MEB’in English Together ve YADEG gibi projelerinde eğitmen ve il koordinatörü olarak aktif roller üstlenmiştir. Öğretmen yeterlikleri, mesleki gelişim, eleştirel söylem analizi gibi çeşitli alanlarda yayınları bulunmaktadır.
Dilek Atıcı, lisans eğitimini Kırıkkale Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında tamamlamıştır. Tezli yüksek lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından, tezsiz yüksek lisans derecesini ise Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Klinik Psikoloji programından almıştır. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı'nda görev yapmaktadır.
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi bölümünden lisans derecesi almdım. Doktora eğitimine Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin
Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalında devam etmekteyim. Halen Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapmaktayım. Akademik ilgi alanlarım arasında siyaset felsefesi ve eğitim, modern Avrupa düşüncesi yer almaktadır.
2009 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda lisans eğitimini tamamladı. 2013 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İlköğretim Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans tezini, 2019 yılında ise yine ODTÜ'de "görsel sanatlar ve matematik eğitimi" konulu doktora tezini bitirdi. 2010-2019 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yaptı. 2019 yılından itibaren Aksaray Üniversitesi'nde çalışmaktadır. Doktora sonrası araştırmalarını Temple Üniversitesi'nde tamamlamıştır. Çalışmaları görsel sanatlar ve matematik eğitimi ile informal matematik eğitimi üzerine odaklanmaktadır.
Hatice Vargelen Akcin , lisans öğrenimini 2011 yılında İstanbul Üniversitesi Türkçe Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. Araştırmacı, yüksek lisans ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Türkçe Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. Aksaray Üniversitesinde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışmalarını yürütmekte olan yazarın öncelikli ilgi alanları; yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, kültürlerarasılık, Türk Soylulara Türkçe öğretimi, dil tutumu, kimlik- dil ilişkisidir.
Hilmi KARACA, yüksek lisans ve doktora eğitimini Necmettin Erbakan Üniversitesi’nde tamamladı. Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır. Başlıca ilgi alanları; matematik eğitiminde eğitim ve öğretim teknolojileri, göz takip (eye tracking) teknolojilerinin eğitimde kullanımı ve matematik eğitiminde yapay zeka araçlarının kullanımı yer almaktadır.
Ayça ARI, lisans ve yüksek lisans eğitimini Erciyes Üniversitesi Sınıf Eğitimi programında tamamlamıştır. Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında görev yapmaktadır. Gazi Üniversitesi Sınıf Eğitimi Bilim Dalı doktora programında öğrenimine devam etmektedir. Başlıca ilgi alanları; İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimi, dijital okuryazarlık ve yeni okuryazarlık becerileri, okuma- yazma motivasyonudur.
Dilek Atıcı, lisans eğitimini Kırıkkale Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında tamamlamıştır. Tezli yüksek lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından, tezsiz yüksek lisans derecesini ise Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Klinik Psikoloji programından almıştır. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı'nda görev yapmaktadır.

