Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İki Dilli Öğrencilerin Konuşma Motivasyonlarının İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 117 - 133, 25.12.2024
https://doi.org/10.47479/ihead.1558993

Öz

Bu araştırmada iki dilli öğrencilerin konuşma motivasyonlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu belirlemek amacıyla uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim döneminde Türkiye’de iki dilli öğrenci nüfusunun en fazla olduğu illerden olan Hatay, Gaziantep ve Şanlıurfa’da üç farklı ortaokulda öğrenim gören Türkçe-Arapça ve Türkçe-Kürtçe iki dilli, yaşları 10-15 arasında değişen ve 5, 6, 7 ve 8. sınıf düzeyinde 74’ü kız 53’ü erkek olmak üzere toplam 127 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Türkçeyi İkinci Dil Olarak Öğrenenler İçin Konuşma Motivasyonu Ölçeği” kullanılarak toplanmış ve SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda iki dilli öğrencilerin konuşma motivasyonlarının orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Tüm veri analiz sonuçları incelendiğinde ise iki dilli öğrencilerin konuşma motivasyonları üzerinde cinsiyet, ana dili, yaş düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyleri değişkenlerinin etkili olmadığını; sadece sınıf değişkeninin etkili olduğunu söylemek mümkündür.

Etik Beyan

Bu araştırmanın, Aksaray Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulunun 17.09.2024 tarihli 2024-216 sayılı kararı ile etik ilkelere uygun olduğu beyan edilmiştir

Kaynakça

  • Abu Rabia, S. (2019). The effect of degrees of bilingualism on metacognitive linguistic skills. International Journal of Bilingualism, 23(5), 1064-1086. https://doi.org/10.1177/1367006918781060
  • Akkaya, N., & İşci, C. (2015). İki dilli ortaokul öğrencilerin Türkçe dersine yönelik görüşleri. International Journal of Languages' Education and Teaching, 3(1), 303-318.
  • Aksan, D. (2007). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aksu, M., & Özdemir, M. (2020). Fransa’da yaşayan Türk iki dilli ilkokul öğrencilerinin dil seçimleri ve konuşma kaygıları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Anjomshoa, L., & Sadighi, F. (2015). The importance of motivation in second language acquisition. International Journal on Studies in English Language and Literature, 3(2), 126-137.
  • Aslan, M., & Doğan, S. (2020). Dışsal motivasyon, içsel motivasyon ve performans etkileşimine kuramsal bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 291-301. https://doi.org/10.21076/vizyoner.638479
  • Aykaç, N. (2016). İkidillilik bağlamında Kürtçeden Türkçeye çevrilen bazı ifadeler. International Journal of Kurdish Studies, 2(2), 238-249. https://doi.org/10.21600/ijoks.278429
  • Barın, M. (2018). Konuşma becerisi: Konuşma ve yazı dili. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 1903-1913.
  • Biçer, N., & Alan, Y. (2018). İki dillilik bağlamında Suriyeliler üzerinde Türkçenin etkisi. Yeni Türkiye, 24(100), 346- 352.
  • Biçer, N., & Özaltun, H. (2020). Mülteci ortaokul öğrencilerinin Türkçe dil becerilerine ve okula uyum süreçlerine ilişkin Suriyeli ve Türk öğrencilerin görüşleri. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 348-364. https://doi.org/10.33692/avrasyad.668251
  • Boylu, E., & Işık, P. (2020). Suriyeli mültecilerin yoğun olarak yaşadığı illerde Türkçe öğrenme süreçleri üzerine öğretmen görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1113-1128. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-641783
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Campbell, E., & Storch, N. (2011). The changing face of motivation: A study of second language learners’ motivation over time. Australian Review of Applied Linguistics, 34(2), 166-192. https://doi.org/10.1075/aral.34.2.03cam
  • Çelik, F. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerisini. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 3(3), 32-41.
  • de Bot, K. (2020). A bilingual production model: Levelt's' speaking'model adapted. In The Bilingualism Reader, 13(1), 384-404. https://doi.org/10.4324/9781003060406-37
  • de Bot, K., Lowie, W., Verspoor, M. & Verspoor, M. H. (2005). Second language acquisition: An advanced resource book. Routledge.
  • Demirel, G. (2019). İki dillilik ve Hollanda’daki iki dilli Türk çocuklarının anadilleri ve hâkim dilleri arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1312-1339.
  • Dölek, O., & Arıcı, M. A. (2021). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenler için konuşma motivasyonu ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Language Academy, 9(3). https://doi.org/10.29228/ijla.52178
  • Dörnyei, Z. (1998). Motivation in second and foreign language learning. Language Teaching, 31(3), 117-135. https://doi.org/10.1017/s026144480001315x
  • Ece Yapılcan, A., & Tanrıkulu, L. (2023). Ana dili Türkçe olmayan iki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe öğrenimlerinin dört temel dil becerisi ve dil bilgisi bağlamında değerlendirilmesi (Iğdır örneği). Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 16(95), 49-70. https://doi.org/10.29228/jasss.68516
  • Ergüt, S. E., & Baş, B. (2021). Yurt Dışındaki İki Dilli Türk Öğrencilere Yönelik Miras Dil Konuşma Kaygısı Ölçeği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1285-1315. https://doi.org/10.16916/aded.983546
  • Ertek, B., & Süverdem, F. B. (2020). İki dillilik ve iki kültürlülük: göç, kimlik ve aidiyet. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(2), 183-207. https://doi.org/10.34137/jilses.826142
  • Eyüp, B., & Güler, E. B. (2020). İki dilli Türk çocukların dil tercihleri ve bu tercihlerinin sebepleri: Londra örneği. Researcher, 8(3), 1-24. https://doi.org/10.29228/rssstudies.45841
  • Fishman, J. (1991). Bilingual Education. John Benjamins Publishing Company.
  • Gani, B. N., & Kuruoğlu, G. (2021). Mültecilerin dil sorunu: İzmir’de yaşayan Suriyeli mülteci çocukların Türkçe ifade edici dil becerilerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 95-108. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1055618
  • George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
  • Gürbüz, O. (2017). Fransa’da yaşayan iki dilli Türk göçmen çocukların Türkçeye karşı tutumları ve Fransa’daki ana dil eğitim politikaları. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(12), 1-25.
  • Ihsan, M. D. (2016). Students’ motivation in speaking English. JEES (Journal of English Educators Society), 1(1), v1i1- 147. https://doi.org/10.21070/jees.v1i1.147
  • Kalı, G., Özkaya, P. G., & Coşkun, M. (2021). Türkçe öğretmenlerinin iki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe konuşma becerilerine yönelik görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(230),195-220. https://doi.org/10.37669/milliegitim.678342
  • Karçiç, A., & Çetin, M. (2015). Yabancı dil Türkçe öğreniminde konuşma becerisinin gelişimini engelleyen kaygılar üzerine (Bosna Hersek örneğinde). Electronic Turkish Studies, 10(11). https://doi.org/10.7827/turkishstudies.8496
  • Kardaş, H., & Kaya, M. (2022). İki dilli öğrencilerin Türkçe dinleme tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Harran Maarif Dergisi, 7(1), 69-92. https://doi.org/10.22596/hej.1089334
  • Kardaş, H., & Kaya, M. (2023). İki dilli öğrencilerin Türkçe dinleme kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 125-141. https://doi.org/10.48066/kusob.1297071
  • Kaya, M., & Kardaş, M. N. (2020). İki dilli öğrencilerin Türkçe konuşma kaygıları üzerinde rol oynama etkinliklerinin etkisi. Çukurova Araştırmaları, 6(1), 126-140. https://doi.org/10.2922+8/cukar.43444
  • Kayadibi, N., & Demir, N. (2018). Makedonya’da ilköğretim 7. sınıfta öğrenim gören Türk öğrencilerin konuşma becerilerinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(1), 220-237. https://doi.org/10.16916/aded.359639
  • Kesmez, A. (2015). İki dillilik, Zazaca-Türkçe iki dilli akademisyenlerde dil kullanımı ve tercihler. Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi, 1(1), 157-165.
  • Maden, S., & Avşar, A. (2023). Türkiye’de iki dillilere Türkçe öğretimi üzerine yapılan çalışmaların eğilimleri: Bir içerik analizi. Bayburt Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dergisi, 7(13), 1-16.
  • Masgoret, A. M., & Ward, C. (2006). Culture learning approach to acculturation. The Cambridge Handbook Of Acculturation Psychology, 58-77. https://doi.org/10.1017/cbo9780511489891.008
  • Norris-Holt, J. (2001). Motivation as a contributing factor in second language acquisition. The Internet TESL Journal, 7(6), 1-8.
  • Nurjannah, A., Sukirlan, M., & Ginting, R. (2013). The effect of motivation on students’speaking ability. U-JET, 2(9).
  • Özşen, A., Çalışkan, T., Önal, A., Baykal, N., & Tunaboylu, O. (2020). An overview of bilingualism and bilingual education. Journal of Language Research, 4(1), 41-57.
  • Putra, A. S. (2017). The correlation between motivation and speaking ability. Channing: Journal of English Language Education and Literature, 2(1), 36-57.
  • Schunk, D. H. (2011). Learning theories: An educational perspective (6th ed.). Pearson Education.
  • Sipra, M. (2013). Contribution of bilingualism in language teaching. English Language Teaching, 6(1). https://doi.org/10.5539/elt.v6n1p56
  • Sönmez, H., & Akıncı, M. A. (2022). Fransa’daki iki dilli Türk çocuklarının Türkçe dil becerilerinin gözlemlenmesi (Paris ve Normandiya örnekleri). Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(4), 718-737. https://doi.org/10.16916/aded.1111145
  • Şahin, A., Kardaş, M. N., & Görmez, E. (2017). Akvaryum tekniğinin iki dilli 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe konuşma becerilerine etkisi. International Journal of Language Academy, 5(3). https://doi.org/10.18033/ijla.3623
  • Şimşek, G. (2023). İki dillilik, dil edinimi ve dil öğretimi. Ulusal ve Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Dergisi, 5(1), 187-192.
  • Tanrıkulu, L., & Günay, C. Ö. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen çocuklarda iki dillilik problemi. In EJER Congress 2019 Conference Proceedings, Ankara, Türkiye.
  • Weinrich, U. (1968). Language in contact. Mouton.
  • Yağmur, K., & van de Vijver, F. J. R. (2012). Acculturation and language orientations of Turkish immigrants in Australia, France, Germany, and the Netherlands. Journal of Cross-Cultural Psychology, 43(7), 1110–1130. https://doi.org/10.1177/0022022111420145
  • Yılmaz, M. Y. (2014). İki dillilik olgusu ve Almanya’daki Türklerin iki dilli eğitim sorunu. Electronic Turkish Studies, 9(3), 1641-1651. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.6216
  • Zaman, J. (2015). Role of motivation in second language learning: A study of private university students in Bangladesh (Doctoral dissertation, BRAC University).
  • Zusho, A. (2017). Toward an integrated model of student learning in the college classroom. Educational Psychology Review, 29(2), 301-324. https://doi.org/10.1007/s10648-017-9408-4
  • İnternet Bağlantıları
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri https://sozluk.gov.tr/

Investigation of Bilingual Students' Motivation to Speak

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 117 - 133, 25.12.2024
https://doi.org/10.47479/ihead.1558993

Öz

This study aimed to examine the speaking motivation of bilingual students based on various variables. In this study, a cross-sectional survey model, one of the quantitative research methods, was used, and the appropriate sampling method was preferred to determine the study group. The study group consisted of a total of 127 students, 74 girls and 53 boys, aged between 10-15 and in the 5th , 6th , 7th , 8th grades, who are bilingual in Turkish-Arabic and Turkish-Kurdish and who are studying in three different secondary schools in Hatay, Gaziantep, and Şanlıurfa, which are among the provinces with the largest bilingual student population in Turkey, in the 2023-2024 academic year. The study data were collected using the “Speaking Motivation Scale for Learners of Turkish as a Second Language” and analyzed using the SPSS 21 package program. The results showed that the bilingual students’ speaking motivation was moderate. When all data analysis results are examined, it is possible to say that gender, mother tongue, age level, and mothers’ and fathers’ education levels do not affect the speaking motivation of bilingual students; only the class variable is effective.

Kaynakça

  • Abu Rabia, S. (2019). The effect of degrees of bilingualism on metacognitive linguistic skills. International Journal of Bilingualism, 23(5), 1064-1086. https://doi.org/10.1177/1367006918781060
  • Akkaya, N., & İşci, C. (2015). İki dilli ortaokul öğrencilerin Türkçe dersine yönelik görüşleri. International Journal of Languages' Education and Teaching, 3(1), 303-318.
  • Aksan, D. (2007). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aksu, M., & Özdemir, M. (2020). Fransa’da yaşayan Türk iki dilli ilkokul öğrencilerinin dil seçimleri ve konuşma kaygıları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Anjomshoa, L., & Sadighi, F. (2015). The importance of motivation in second language acquisition. International Journal on Studies in English Language and Literature, 3(2), 126-137.
  • Aslan, M., & Doğan, S. (2020). Dışsal motivasyon, içsel motivasyon ve performans etkileşimine kuramsal bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 291-301. https://doi.org/10.21076/vizyoner.638479
  • Aykaç, N. (2016). İkidillilik bağlamında Kürtçeden Türkçeye çevrilen bazı ifadeler. International Journal of Kurdish Studies, 2(2), 238-249. https://doi.org/10.21600/ijoks.278429
  • Barın, M. (2018). Konuşma becerisi: Konuşma ve yazı dili. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 1903-1913.
  • Biçer, N., & Alan, Y. (2018). İki dillilik bağlamında Suriyeliler üzerinde Türkçenin etkisi. Yeni Türkiye, 24(100), 346- 352.
  • Biçer, N., & Özaltun, H. (2020). Mülteci ortaokul öğrencilerinin Türkçe dil becerilerine ve okula uyum süreçlerine ilişkin Suriyeli ve Türk öğrencilerin görüşleri. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 348-364. https://doi.org/10.33692/avrasyad.668251
  • Boylu, E., & Işık, P. (2020). Suriyeli mültecilerin yoğun olarak yaşadığı illerde Türkçe öğrenme süreçleri üzerine öğretmen görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1113-1128. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-641783
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Campbell, E., & Storch, N. (2011). The changing face of motivation: A study of second language learners’ motivation over time. Australian Review of Applied Linguistics, 34(2), 166-192. https://doi.org/10.1075/aral.34.2.03cam
  • Çelik, F. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerisini. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 3(3), 32-41.
  • de Bot, K. (2020). A bilingual production model: Levelt's' speaking'model adapted. In The Bilingualism Reader, 13(1), 384-404. https://doi.org/10.4324/9781003060406-37
  • de Bot, K., Lowie, W., Verspoor, M. & Verspoor, M. H. (2005). Second language acquisition: An advanced resource book. Routledge.
  • Demirel, G. (2019). İki dillilik ve Hollanda’daki iki dilli Türk çocuklarının anadilleri ve hâkim dilleri arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1312-1339.
  • Dölek, O., & Arıcı, M. A. (2021). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenler için konuşma motivasyonu ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Language Academy, 9(3). https://doi.org/10.29228/ijla.52178
  • Dörnyei, Z. (1998). Motivation in second and foreign language learning. Language Teaching, 31(3), 117-135. https://doi.org/10.1017/s026144480001315x
  • Ece Yapılcan, A., & Tanrıkulu, L. (2023). Ana dili Türkçe olmayan iki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe öğrenimlerinin dört temel dil becerisi ve dil bilgisi bağlamında değerlendirilmesi (Iğdır örneği). Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 16(95), 49-70. https://doi.org/10.29228/jasss.68516
  • Ergüt, S. E., & Baş, B. (2021). Yurt Dışındaki İki Dilli Türk Öğrencilere Yönelik Miras Dil Konuşma Kaygısı Ölçeği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1285-1315. https://doi.org/10.16916/aded.983546
  • Ertek, B., & Süverdem, F. B. (2020). İki dillilik ve iki kültürlülük: göç, kimlik ve aidiyet. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(2), 183-207. https://doi.org/10.34137/jilses.826142
  • Eyüp, B., & Güler, E. B. (2020). İki dilli Türk çocukların dil tercihleri ve bu tercihlerinin sebepleri: Londra örneği. Researcher, 8(3), 1-24. https://doi.org/10.29228/rssstudies.45841
  • Fishman, J. (1991). Bilingual Education. John Benjamins Publishing Company.
  • Gani, B. N., & Kuruoğlu, G. (2021). Mültecilerin dil sorunu: İzmir’de yaşayan Suriyeli mülteci çocukların Türkçe ifade edici dil becerilerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 95-108. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1055618
  • George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
  • Gürbüz, O. (2017). Fransa’da yaşayan iki dilli Türk göçmen çocukların Türkçeye karşı tutumları ve Fransa’daki ana dil eğitim politikaları. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(12), 1-25.
  • Ihsan, M. D. (2016). Students’ motivation in speaking English. JEES (Journal of English Educators Society), 1(1), v1i1- 147. https://doi.org/10.21070/jees.v1i1.147
  • Kalı, G., Özkaya, P. G., & Coşkun, M. (2021). Türkçe öğretmenlerinin iki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe konuşma becerilerine yönelik görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(230),195-220. https://doi.org/10.37669/milliegitim.678342
  • Karçiç, A., & Çetin, M. (2015). Yabancı dil Türkçe öğreniminde konuşma becerisinin gelişimini engelleyen kaygılar üzerine (Bosna Hersek örneğinde). Electronic Turkish Studies, 10(11). https://doi.org/10.7827/turkishstudies.8496
  • Kardaş, H., & Kaya, M. (2022). İki dilli öğrencilerin Türkçe dinleme tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Harran Maarif Dergisi, 7(1), 69-92. https://doi.org/10.22596/hej.1089334
  • Kardaş, H., & Kaya, M. (2023). İki dilli öğrencilerin Türkçe dinleme kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 125-141. https://doi.org/10.48066/kusob.1297071
  • Kaya, M., & Kardaş, M. N. (2020). İki dilli öğrencilerin Türkçe konuşma kaygıları üzerinde rol oynama etkinliklerinin etkisi. Çukurova Araştırmaları, 6(1), 126-140. https://doi.org/10.2922+8/cukar.43444
  • Kayadibi, N., & Demir, N. (2018). Makedonya’da ilköğretim 7. sınıfta öğrenim gören Türk öğrencilerin konuşma becerilerinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(1), 220-237. https://doi.org/10.16916/aded.359639
  • Kesmez, A. (2015). İki dillilik, Zazaca-Türkçe iki dilli akademisyenlerde dil kullanımı ve tercihler. Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi, 1(1), 157-165.
  • Maden, S., & Avşar, A. (2023). Türkiye’de iki dillilere Türkçe öğretimi üzerine yapılan çalışmaların eğilimleri: Bir içerik analizi. Bayburt Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dergisi, 7(13), 1-16.
  • Masgoret, A. M., & Ward, C. (2006). Culture learning approach to acculturation. The Cambridge Handbook Of Acculturation Psychology, 58-77. https://doi.org/10.1017/cbo9780511489891.008
  • Norris-Holt, J. (2001). Motivation as a contributing factor in second language acquisition. The Internet TESL Journal, 7(6), 1-8.
  • Nurjannah, A., Sukirlan, M., & Ginting, R. (2013). The effect of motivation on students’speaking ability. U-JET, 2(9).
  • Özşen, A., Çalışkan, T., Önal, A., Baykal, N., & Tunaboylu, O. (2020). An overview of bilingualism and bilingual education. Journal of Language Research, 4(1), 41-57.
  • Putra, A. S. (2017). The correlation between motivation and speaking ability. Channing: Journal of English Language Education and Literature, 2(1), 36-57.
  • Schunk, D. H. (2011). Learning theories: An educational perspective (6th ed.). Pearson Education.
  • Sipra, M. (2013). Contribution of bilingualism in language teaching. English Language Teaching, 6(1). https://doi.org/10.5539/elt.v6n1p56
  • Sönmez, H., & Akıncı, M. A. (2022). Fransa’daki iki dilli Türk çocuklarının Türkçe dil becerilerinin gözlemlenmesi (Paris ve Normandiya örnekleri). Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(4), 718-737. https://doi.org/10.16916/aded.1111145
  • Şahin, A., Kardaş, M. N., & Görmez, E. (2017). Akvaryum tekniğinin iki dilli 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe konuşma becerilerine etkisi. International Journal of Language Academy, 5(3). https://doi.org/10.18033/ijla.3623
  • Şimşek, G. (2023). İki dillilik, dil edinimi ve dil öğretimi. Ulusal ve Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Dergisi, 5(1), 187-192.
  • Tanrıkulu, L., & Günay, C. Ö. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen çocuklarda iki dillilik problemi. In EJER Congress 2019 Conference Proceedings, Ankara, Türkiye.
  • Weinrich, U. (1968). Language in contact. Mouton.
  • Yağmur, K., & van de Vijver, F. J. R. (2012). Acculturation and language orientations of Turkish immigrants in Australia, France, Germany, and the Netherlands. Journal of Cross-Cultural Psychology, 43(7), 1110–1130. https://doi.org/10.1177/0022022111420145
  • Yılmaz, M. Y. (2014). İki dillilik olgusu ve Almanya’daki Türklerin iki dilli eğitim sorunu. Electronic Turkish Studies, 9(3), 1641-1651. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.6216
  • Zaman, J. (2015). Role of motivation in second language learning: A study of private university students in Bangladesh (Doctoral dissertation, BRAC University).
  • Zusho, A. (2017). Toward an integrated model of student learning in the college classroom. Educational Psychology Review, 29(2), 301-324. https://doi.org/10.1007/s10648-017-9408-4
  • İnternet Bağlantıları
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri https://sozluk.gov.tr/
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Aydın 0000-0002-6452-6058

Ayşegül Erciyas 0009-0007-8483-6495

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2024
Kabul Tarihi 14 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, E., & Erciyas, A. (2024). İki Dilli Öğrencilerin Konuşma Motivasyonlarının İncelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 117-133. https://doi.org/10.47479/ihead.1558993
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 9-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duymaktayız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi sunarız. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 10-Sayı 1) Haziran 2025 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul etmekteyiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı bildirir katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png