Çalışmanın
amacı, okul müdürlerinin görev tanımları içerisinde de yer alan okuldaki
planlarına yönelik gerçekleştirdikleri üstbilişsel izleme ve değerlendirme
davranışlarını ve bu davranışların nasıl yapılandığını incelemektir. Çalışmada
nitel araştırmalardan biri olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın
katılımcıları, ölçüt örneklemeyle seçilmiş Denizli’nin Merkezefendi ve
Pamukkale ilçelerinde görev yapan yedi okul müdüründen oluşmaktadır. Okul
müdürleriyle bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiş ve veriler yarı
yapılandırılmış görüşme formundaki sorular yardımıyla elde edilmiştir.
Verilerin analizinde, içerik analizi yapılmıştır. Çalışma, planı izlerken
dikkat edilen hususlar, planı izlerken karşılaşılan sorunlar, planı izlerken
karşılaşılan sorunları ortadan kaldırma yolları, planı değerlendirme olmak
üzere dört kategori üzerine temellendirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre;
okul müdürlerinin planlanan sürece uyulup uyulmadığına ve planda görevli
kişilerle plandaki görevlerinin uygun olup olmadığına dikkat ettikleri,
planladıklarını izlerken bürokratik sorunlarla karşılaştıkları, karşılaştıkları
sorunları ortadan kaldırmak için anlık kararlar aldıkları, gözlem ve görüşme
yaptıkları, planlarını revize ettikleri ya da yedek planı uyguladıkları,
planladıklarını değerlendirirken kendilerine göre ölçütler belirledikleri,
farklı düşünceleri dikkate aldıkları, planı ve sonuçlarını sorguladıkları, planları
değerlendirirken yapılan hataları yeniden gözden geçirdikleri belirlenmiştir. Öneri
olarak; okul müdürleri, planlarını kontrol ederken notlar alabilirler,
planlarıyla ilgili farklı stratejiler kullanabilirler, nasıl daha iyi anlık
kararlar alabilecekleri konusunda daha farklı tecrübeler edinebilirler,
değerlendirme yaparken kullanacakları ölçütleri çalışanlarıyla ve
öğrencileriyle paylaşabilir, onların görüşlerini dikkate alabilirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | July 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.