Review
BibTex RIS Cite

GÜZEL SANATLAR LİSESİ PİYANO DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 187 - 195, 29.12.2018

Abstract



Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar
Lisesi Müzik Bölümü 9. Sınıf piyano öğretim programında kullanılan Türk Müziği
eserlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma,
Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan
90 piyano öğretmeni ve 750 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada, betimsel yöntem,
veri toplama aracı olarak da anket kullanılmıştır. Elde edilen ve temel
istatistiksel yöntemlerle açıklanan veriler sonucunda; 9.sınıf piyano öğretim
programında yer alan Türk Müziği eserlerinin, öğrencilerin gelişim düzeyine
uygun olmadığı, sayı olarak yeterli olmadığı, konserlerde az yer aldığı, piyano
öğretmenleri tarafından az kullanıldığı, programda yer alan rast ve nihavend
makamlarının çalınmasında, öğrencilerin kısmen zorluk çektiği belirlenmiştir.
Bu sonuçlara yönelik olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.



References

  • Bilgin, S. ve Şaktanlı, S. C. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmeni Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 130-133. Fenmen, M. (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Güler, T. ve Bulut, F. (2015) Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Ders Kitaplarında Türk Piyano Eserlerine Yer Verilme Durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 237-245.
  • Karahan, A.S. (2009) Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Piyano Eğitimi Sürecinde Çağdaş Türk Müziği Dağarının Yeri ve Önemi, 8.Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül 2009, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • MEB (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Sönmezöz, F. (2004) Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Çağdaş Türk Piyano Eserlerinin Yeri ve Önemi, 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Toptaş, B. ve Karataş, Y. (2016). Güzel Sanatlar Liselerinde Kullanılan 9. Sınıf Piyano Ders Kitabındaki Teknik Çalışma ve İlgili Piyano Eserleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 2 (1), 21-31.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Uçan Ali (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavram İlke ve Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yönetken, H.B. (2001). Okulda Çalgı Sorunu ve Çalgısal Müzik Etkinlikleri. Yay. Haz. Ahmet Say, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 187 - 195, 29.12.2018

Abstract

References

  • Bilgin, S. ve Şaktanlı, S. C. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmeni Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 130-133. Fenmen, M. (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Güler, T. ve Bulut, F. (2015) Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Ders Kitaplarında Türk Piyano Eserlerine Yer Verilme Durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 237-245.
  • Karahan, A.S. (2009) Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Piyano Eğitimi Sürecinde Çağdaş Türk Müziği Dağarının Yeri ve Önemi, 8.Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül 2009, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • MEB (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Sönmezöz, F. (2004) Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Çağdaş Türk Piyano Eserlerinin Yeri ve Önemi, 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Toptaş, B. ve Karataş, Y. (2016). Güzel Sanatlar Liselerinde Kullanılan 9. Sınıf Piyano Ders Kitabındaki Teknik Çalışma ve İlgili Piyano Eserleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 2 (1), 21-31.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Uçan Ali (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavram İlke ve Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yönetken, H.B. (2001). Okulda Çalgı Sorunu ve Çalgısal Müzik Etkinlikleri. Yay. Haz. Ahmet Say, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Pınar Şahin

Zeynep Yadigaroğlu 0000-0002-9494-3995

Publication Date December 29, 2018
Submission Date November 27, 2018
Published in Issue Year 2018Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Şahin, P., & Yadigaroğlu, Z. (2018). GÜZEL SANATLAR LİSESİ PİYANO DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 187-195.

Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 8- Iss. 2) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 1) of the IHEAD will be available online in June, 2024. As of January, 2024, IHEAD will accept submission in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board

Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/  

by-nc-sa.svg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.

Open-Access-logo.png