Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar
Lisesi Müzik Bölümü 9. Sınıf piyano öğretim programında kullanılan Türk Müziği
eserlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma,
Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan
90 piyano öğretmeni ve 750 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada, betimsel yöntem,
veri toplama aracı olarak da anket kullanılmıştır. Elde edilen ve temel
istatistiksel yöntemlerle açıklanan veriler sonucunda; 9.sınıf piyano öğretim
programında yer alan Türk Müziği eserlerinin, öğrencilerin gelişim düzeyine
uygun olmadığı, sayı olarak yeterli olmadığı, konserlerde az yer aldığı, piyano
öğretmenleri tarafından az kullanıldığı, programda yer alan rast ve nihavend
makamlarının çalınmasında, öğrencilerin kısmen zorluk çektiği belirlenmiştir.
Bu sonuçlara yönelik olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2 |