Bu çalışmanın amacı
lise öğrencilerin sürdürülebilirlik bilinç düzeylerini ortaya koymak, bununla
birlikte cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi, okul türü, anne ve babanın eğitim
seviyesi gibi değişkenlerle SB düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Araştırmaya, Türkiye’nin Batı Karadeniz bölgesinde bulunan orta derecede
sosyo-ekonomik gelire sahip bir ilinde bulunan yedi liseden toplam 1459 öğrenci
gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılara Michalos, Creech, Swayze, Kahlke,
Buckler & Rempel (2012) tarafından geliştirilen, Gericke, Pauw, Berlung
& Olsson (2018) tarafından güncellenen, Yüksel & Yıldız (2019a)
tarafından Türkçe’ye uyarlanan orijinal adı “Sustainability Consciousness
Questionnaire” olan Sürdürülebilirlik Bilinci Ölçeği (SBÖ) uygulanmıştır. Sonuç
olarak öğrencilerin “orta” seviyede SB’ne sahip oldukları, öğrencilerin büyük
çoğunluğunun (% 74) SB kavramından haberdar olmadıkları, SB kavramı ile ilgili
bilgi sahibi olanların bu kavramı daha çok internetten duydukları, kız
öğrencilerin SB düzeylerinin erkek öğrencilere oranla daha yüksek olduğu, 14-15
yaş ve 9. sınıfta yer alan öğrencilerin SB düzeylerinin daha düşük olduğu,
annesi ilkokul, yüksek lisans/ doktora ve babası ortaokul, yüksek lisans/
doktora seviyesinde mezun olan öğrencilerin SB düzeylerinin daha yüksek olduğu
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | June 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.