Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin
sahip oldukları oyun ile öğretim yeterliliklerin araştırılıp değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini Çanakkale Merkez ve ilçelerinde bulunan
bağımsız anaokulu ve bünyesinde anasınıfı bulunduran özel ve devlet okullarında
görev yapan 100 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılara Kadim
(2013) tarafından geliştirilen "Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi Öz
Yeterlik Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizinde ilk olarak
katılımcıların demografik özellikleri kapsamında frekans analizleri, daha sonra
ise kullanılan ölçekteki her madde katılımcıların geneli için birer birer
incelenerek öz yeterlilikleri incelenmiştir. Elde edilen verilerin
dağılımlarına bakarak öncelikle normal dağılıp dağılmadığına ve hangi analiz
tekniğinden faydalanılması gerektiğine karar verilmiştir. Daha sonra demografik
özelliklerin öz yeterlilik üzerinde farklılaşmaya sebep olup olmadığının test
edilmesi için parametrik testlerden bağımsız gruplar için t-Testi ve ANOVA
testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre;
katılımcıların öz yeterlilik bulgularına bakıldığında genel öz yeterlilik puanı
3.932’dir. Bu puan katılımcıların genel olarak “yüksek” düzeyde bir öz
yeterliliğe sahip olduklarını belirtmektedir. Okul öncesi öğretmenleri için
kullanılan değişkenlerden “yaş”, “eğitim durumu”, “kıdem”, “mezun olunan alan”
ve “çalışılan kurumun niteliğinin (Kamu/Özel) okul öncesi öğretmenlerinin oyun
öz yeterliliklerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.