Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin
sahip oldukları oyun ile öğretim yeterliliklerin araştırılıp değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini Çanakkale Merkez ve ilçelerinde bulunan
bağımsız anaokulu ve bünyesinde anasınıfı bulunduran özel ve devlet okullarında
görev yapan 100 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılara Kadim
(2013) tarafından geliştirilen "Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi Öz
Yeterlik Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizinde ilk olarak
katılımcıların demografik özellikleri kapsamında frekans analizleri, daha sonra
ise kullanılan ölçekteki her madde katılımcıların geneli için birer birer
incelenerek öz yeterlilikleri incelenmiştir. Elde edilen verilerin
dağılımlarına bakarak öncelikle normal dağılıp dağılmadığına ve hangi analiz
tekniğinden faydalanılması gerektiğine karar verilmiştir. Daha sonra demografik
özelliklerin öz yeterlilik üzerinde farklılaşmaya sebep olup olmadığının test
edilmesi için parametrik testlerden bağımsız gruplar için t-Testi ve ANOVA
testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre;
katılımcıların öz yeterlilik bulgularına bakıldığında genel öz yeterlilik puanı
3.932’dir. Bu puan katılımcıların genel olarak “yüksek” düzeyde bir öz
yeterliliğe sahip olduklarını belirtmektedir. Okul öncesi öğretmenleri için
kullanılan değişkenlerden “yaş”, “eğitim durumu”, “kıdem”, “mezun olunan alan”
ve “çalışılan kurumun niteliğinin (Kamu/Özel) okul öncesi öğretmenlerinin oyun
öz yeterliliklerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 2 |