Araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemi değişikliğiyle ilgili 5. Sınıf
öğrencilerinin yaşadığı sorunları öğretmen gözüyle ortaya koymaktır. Araştırma
2014-2017 yılları arasında Çanakkale il merkezi ile Çan ve Biga ilçelerinde
Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapan 32 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır.
Yarı-yapılandırılmış sorular öğretmenlerle yüz yüze görüşme esnasında
sorulmuştur. Bu sayede birincil kaynağa ulaşılmıştır. Betimsel analiz
kullanılarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu araştırma sonuçlarına
göre öğretmenler, 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce ve Matematik dersi gibi bazı
branş derslerinin akademik başarısında düşme gözlemlemişler, sınıf içindeki
tutum ve davranış değişikliği yaşamaları gibi çeşitli bulgulara ulaşılmıştır,
ilkokul kademesinden yeni çıkan öğrencinin bazı branş derslerinde zorlandığı,
akranlarıyla ilgili sıkıntılar yaşadığı ve branş öğretmenlerine alışmakta sorun
yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.