Research Article
BibTex RIS Cite

4+4+4 SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ SONRASI 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIĞI SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 288 - 299, 31.12.2019

Abstract

Araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemi değişikliğiyle ilgili 5. Sınıf
öğrencilerinin yaşadığı sorunları öğretmen gözüyle ortaya koymaktır. Araştırma
2014-2017 yılları arasında Çanakkale il merkezi ile Çan ve Biga ilçelerinde
Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapan 32 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır.
Yarı-yapılandırılmış sorular öğretmenlerle yüz yüze görüşme esnasında
sorulmuştur. Bu sayede birincil kaynağa ulaşılmıştır. Betimsel analiz
kullanılarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu araştırma sonuçlarına
göre öğretmenler, 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce ve Matematik dersi gibi bazı
branş derslerinin akademik başarısında düşme gözlemlemişler, sınıf içindeki
tutum ve davranış değişikliği yaşamaları gibi çeşitli bulgulara ulaşılmıştır,
ilkokul kademesinden yeni çıkan öğrencinin bazı branş derslerinde zorlandığı,
akranlarıyla ilgili sıkıntılar yaşadığı ve branş öğretmenlerine alışmakta sorun
yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

References

  • Argon, T. & Özçelik, N. (2008). İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 70-89.
  • Avcu, A. & Başman, M. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin branş öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 eğitim yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 117-131). Ankara: Nobel.
  • Başaran, B. P. (2016). 4+4+4 eğitim sisteminde yöneticilerin ve öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cerit, Y., Akgün, N., Yıldız, K. & Soysal, M. R. (2014). Yeni eğitim sisteminin (4+4+4) uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İli Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4, (Özel Sayı 1), 59-82.
  • Çam, F. M. (2015). Sınıf öğretmenleri ve yöneticilerin yeni eğitim modeline (4+4+4) ilişkin görüşleri (Pendik ilçesi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoruk, A. (2013). Türk eğitim sisteminin genel yapısı ve özellikleri. S.Z. Genç & Ç. Şahin (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. (ss. 2197-223). İstanbul: Paradigma.
  • Doğan, S., Uğurlu, C.T. & Demir, A. (2014). 4+4+4 eğitim siteminin okul paydaşlarına olumlu ve olumsuz etkilerinin yönetici görüşlerine göre incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences. 13 (1), 115-138.
  • Durmuşçelebi, M. & Bilgili, A. (2014). Yeni 12 yıllık eğitim sistemi, karşılaşılan sorunlar ve dünyadaki uygulamalarda bazılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 603-621.
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Epçaçan, C. (2014). İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. (Siirt İli Örneği). EKEV Akademi Dergisi, 18 (58), 505-522.
  • Ercan, H. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sisteminin uygulama sürecine ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Güner, H. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin müfettişlerin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 95-114). Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kılınç, M. (2014). Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sebahattin Zam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kurşunluoğlu, A. & Tanrıöğen, A. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel değişmeye ilişkin tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (20), 13-22.
  • MEB, (2012). 12 yıl zorunlu eğitim soru ve cevaplar. http://www.meb.gov.tr/duyurular/2012/12yıl_sorular_cevaplar.pdf adresinden 23.09.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Memişoğlu, S. P. (2012). Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. K. Kıroğlu, C. Elma (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem.
  • Örs, Ç., Erdoğan, H. & Kipici, K. (2013). Eğitim yöneticileri bakış açısıyla 12 yıllık kesintili zorunlu eğitim sistemi: Iğdır örneği. Iğdır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 131-154.
  • Özenç, E.G., Özcan, Z.E., Güçlü, F. & Güney, E.K. (2016). 4+4+4 Eğitim sisteminin beşinci sınıf öğrencilerine yansıması: Öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 560-580.
  • Tatık, R. Ş. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 133-164). Ankara: Nobel.
  • Topdemir, S. (2014). 4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi (Diyarbakır il örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 288 - 299, 31.12.2019

Abstract

References

  • Argon, T. & Özçelik, N. (2008). İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 70-89.
  • Avcu, A. & Başman, M. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin branş öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 eğitim yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 117-131). Ankara: Nobel.
  • Başaran, B. P. (2016). 4+4+4 eğitim sisteminde yöneticilerin ve öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cerit, Y., Akgün, N., Yıldız, K. & Soysal, M. R. (2014). Yeni eğitim sisteminin (4+4+4) uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İli Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4, (Özel Sayı 1), 59-82.
  • Çam, F. M. (2015). Sınıf öğretmenleri ve yöneticilerin yeni eğitim modeline (4+4+4) ilişkin görüşleri (Pendik ilçesi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoruk, A. (2013). Türk eğitim sisteminin genel yapısı ve özellikleri. S.Z. Genç & Ç. Şahin (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. (ss. 2197-223). İstanbul: Paradigma.
  • Doğan, S., Uğurlu, C.T. & Demir, A. (2014). 4+4+4 eğitim siteminin okul paydaşlarına olumlu ve olumsuz etkilerinin yönetici görüşlerine göre incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences. 13 (1), 115-138.
  • Durmuşçelebi, M. & Bilgili, A. (2014). Yeni 12 yıllık eğitim sistemi, karşılaşılan sorunlar ve dünyadaki uygulamalarda bazılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 603-621.
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Epçaçan, C. (2014). İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. (Siirt İli Örneği). EKEV Akademi Dergisi, 18 (58), 505-522.
  • Ercan, H. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sisteminin uygulama sürecine ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Güner, H. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin müfettişlerin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 95-114). Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kılınç, M. (2014). Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sebahattin Zam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kurşunluoğlu, A. & Tanrıöğen, A. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel değişmeye ilişkin tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (20), 13-22.
  • MEB, (2012). 12 yıl zorunlu eğitim soru ve cevaplar. http://www.meb.gov.tr/duyurular/2012/12yıl_sorular_cevaplar.pdf adresinden 23.09.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Memişoğlu, S. P. (2012). Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. K. Kıroğlu, C. Elma (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem.
  • Örs, Ç., Erdoğan, H. & Kipici, K. (2013). Eğitim yöneticileri bakış açısıyla 12 yıllık kesintili zorunlu eğitim sistemi: Iğdır örneği. Iğdır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 131-154.
  • Özenç, E.G., Özcan, Z.E., Güçlü, F. & Güney, E.K. (2016). 4+4+4 Eğitim sisteminin beşinci sınıf öğrencilerine yansıması: Öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 560-580.
  • Tatık, R. Ş. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 133-164). Ankara: Nobel.
  • Topdemir, S. (2014). 4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi (Diyarbakır il örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Online First
Authors

Adil Çoruk 0000-0001-5858-0317

Publication Date December 31, 2019
Submission Date October 28, 2019
Published in Issue Year 2019Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Çoruk, A. (2019). 4+4+4 SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ SONRASI 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIĞI SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 288-299.

Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board

Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/  

by-nc-sa.svg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.

Open-Access-logo.png