Araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemi değişikliğiyle ilgili 5. Sınıf
öğrencilerinin yaşadığı sorunları öğretmen gözüyle ortaya koymaktır. Araştırma
2014-2017 yılları arasında Çanakkale il merkezi ile Çan ve Biga ilçelerinde
Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapan 32 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır.
Yarı-yapılandırılmış sorular öğretmenlerle yüz yüze görüşme esnasında
sorulmuştur. Bu sayede birincil kaynağa ulaşılmıştır. Betimsel analiz
kullanılarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu araştırma sonuçlarına
göre öğretmenler, 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce ve Matematik dersi gibi bazı
branş derslerinin akademik başarısında düşme gözlemlemişler, sınıf içindeki
tutum ve davranış değişikliği yaşamaları gibi çeşitli bulgulara ulaşılmıştır,
ilkokul kademesinden yeni çıkan öğrencinin bazı branş derslerinde zorlandığı,
akranlarıyla ilgili sıkıntılar yaşadığı ve branş öğretmenlerine alışmakta sorun
yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır.
4+4+4 eğitim sistemi 5. sınıf öğrencisi öğretmen sistem değişikliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 2 |