Bu araştırmanın
amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin ‘Vücudumuzdaki Sistemler’
ünitesine ait konuları günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini tespit
etmektir. Araştırmanın örneklem grubu, Kocaeli’nin Karamürsel ilçesindeki
rastgele belirlenmiş dört ortaöğretim kurumunun 7. sınıfında öğrenim gören 195
öğrenciden (90 kız, 105 erkek) oluşmaktadır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada
öğrencilere Şahin ve Bodur (2016) tarafından yedinci sınıf öğrencileri için
geliştirilen Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesine Yönelik Günlük Yaşamla
İlişkilendirme Testi (GÜYİT) uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS.20
istatistik programında kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde hem testin
geneli hem de alt boyutları için öğrencilerin verdikleri cevaplara ait frekans
ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, testin genelinde
öğrencilerin %75.8’i doğru cevap verirken, %9.4’ü yanlış cevap vermiştir. Bulgular
her bir faktör için ayrı ayrı incelendiğinde doğru cevap verenlerin oranı
‘sindirim sistemi’ konusu için %84.4, ‘boşaltım sistemi’ konusu için %66.7,
‘sinir sistemi’ konusu için %84.2, ‘iç salgı bezleri’ konusu için %68.6, ‘duyu
organları’ konusu için %75.1, ‘vücudumuzdaki sistemlerin sağlığı’ konusu için
%85.9 ve ‘organ bağışı’ konusu için %63.3 olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | September 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 5 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.