Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 5 Issue: 1, 18 - 33, 30.06.2020

Abstract

References

  • Alyakut, B. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Süreci Ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Uygulamalarının İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Apaydın, M. (2002). Müzikle İlgili Sivil Toplum Örgütlerinin Müzik Kültürü Ve Eğitiminin Gelişmesine Katkıları Ve Bir Örnek Olarak “Türkiye Polifonik Korolar Derneği”. Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bingöl, B. (2011). Sanat Özgürlüğü. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi. 1(2), 92-139.
  • Ece, A. S., Barış, D. A. & Doğan, M. S. (2013). Sanat Derneklerinin Etkinliklerinin Sanat Eğitimi Açısından İncelenmesi (Bolu İli Örneği). International Symposium on Changes and New Trends in Education. 22-23-24 Kasım 2013, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Hungarian Music Council (2017). About Hmc. http://www.hunmusic. hu/aboutus.html.
  • International Society for Music Education. (2017). About Isme. https://www.isme.org/about.
  • Işıktaş, B. (2015). Avrupa’da Devrimler Çağında Toplumsal Değişim, Kültür Ve Müzik Yaşamına Dair Notlar. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 6-31.
  • Kabasakal, M. (2008). Sivil Toplum ve Demokrasi. Denetçi Yeterlilik Tezi, T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı.
  • Korea International Music Educators Association (2017). About Kimea. https://www.kimeaonline.org/about_us.
  • Müzik Eğitimcileri Derneği. (2017). http://www.muzed.org.tr.
  • Velioğlu, M. (2009). Sivil Toplum Kuruluşlarının Demokrasi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

MÜZİK EĞİTİMCİLERİ TARAFINDAN KURULAN ULUSAL VE ULUSLARARASI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ AMAÇ VE İŞLEVLERİ

Year 2020, Volume: 5 Issue: 1, 18 - 33, 30.06.2020

Abstract

Bu araştırma; ülkemizde ve yurt dışında müzik eğitimcileri tarafından kurulmuş olan sivil toplum kuruluşlarının incelenmesi, bu kuruluşların işlevlerinin ve toplumsal yaşama katkılarının değerlendirilmesi ile tespit edilen eksikliklerin giderilmesine yönelik önerilerde bulunulması amaçlarını içermektedir. Seçilen sivil toplum kuruluşlarının toplumsal yaşamdaki yerlerinin saptanması; müzik eğitimine katkıları ve müzik eğitimcilerine etkilerinin incelenmesi yönünden önemlidir. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Veri toplama tekniği olarak yapılan literatür çalışmasının ardından, araştırmanın amacına uygun olarak gerekli verileri toplamak üzere yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmış ve seçilen sivil toplum kuruluşlarındaki ilgili kişilere ulaştırılarak cevaplandırmaları istenmiştir. Araştırmanın evrenini müzik eğitimcileri tarafından kurulan sivil toplum kuruluşları, örneklemini ise farklı ülkelerden seçilen 4 sivil toplum kuruluşu oluşturmaktadır. Araştırmadaki kavramların tanımlanmasında, ülkemizde ve yurt dışında bulunan kurumların yönetmeliklerinin ve tüzüklerinin belirlenmesinde ve incelenmesinde, bu kurumların internet sitelerinde yayımlanmış olan kaynaklarından belge tarama yöntemi ile yararlanılmıştır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, müzik eğitimcileri tarafından kurulan sivil toplum kuruluşlarının, müzik eğitiminin uygulanmasında ve yaygınlaştırılmasında önemli çalışmalar yaparak ülkelerinin sanat, eğitim ve toplumsal hayatına katkı sağladıkları ve bu yöndeki eksikleri giderme konusunda etkin oldukları görülmüştür. 

References

  • Alyakut, B. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Süreci Ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Uygulamalarının İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Apaydın, M. (2002). Müzikle İlgili Sivil Toplum Örgütlerinin Müzik Kültürü Ve Eğitiminin Gelişmesine Katkıları Ve Bir Örnek Olarak “Türkiye Polifonik Korolar Derneği”. Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bingöl, B. (2011). Sanat Özgürlüğü. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi. 1(2), 92-139.
  • Ece, A. S., Barış, D. A. & Doğan, M. S. (2013). Sanat Derneklerinin Etkinliklerinin Sanat Eğitimi Açısından İncelenmesi (Bolu İli Örneği). International Symposium on Changes and New Trends in Education. 22-23-24 Kasım 2013, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Hungarian Music Council (2017). About Hmc. http://www.hunmusic. hu/aboutus.html.
  • International Society for Music Education. (2017). About Isme. https://www.isme.org/about.
  • Işıktaş, B. (2015). Avrupa’da Devrimler Çağında Toplumsal Değişim, Kültür Ve Müzik Yaşamına Dair Notlar. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 6-31.
  • Kabasakal, M. (2008). Sivil Toplum ve Demokrasi. Denetçi Yeterlilik Tezi, T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı.
  • Korea International Music Educators Association (2017). About Kimea. https://www.kimeaonline.org/about_us.
  • Müzik Eğitimcileri Derneği. (2017). http://www.muzed.org.tr.
  • Velioğlu, M. (2009). Sivil Toplum Kuruluşlarının Demokrasi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Online First
Authors

Ayşegül Göklen 0000-0003-2265-2977

Enver Tufan 0000-0002-2037-2376

Publication Date June 30, 2020
Submission Date November 4, 2019
Published in Issue Year 2020Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Göklen, A., & Tufan, E. (2020). MÜZİK EĞİTİMCİLERİ TARAFINDAN KURULAN ULUSAL VE ULUSLARARASI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ AMAÇ VE İŞLEVLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 18-33.

Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board

Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/  

by-nc-sa.svg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.

Open-Access-logo.png