Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 18 - 33, 30.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Alyakut, B. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Süreci Ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Uygulamalarının İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Apaydın, M. (2002). Müzikle İlgili Sivil Toplum Örgütlerinin Müzik Kültürü Ve Eğitiminin Gelişmesine Katkıları Ve Bir Örnek Olarak “Türkiye Polifonik Korolar Derneği”. Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bingöl, B. (2011). Sanat Özgürlüğü. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi. 1(2), 92-139.
  • Ece, A. S., Barış, D. A. & Doğan, M. S. (2013). Sanat Derneklerinin Etkinliklerinin Sanat Eğitimi Açısından İncelenmesi (Bolu İli Örneği). International Symposium on Changes and New Trends in Education. 22-23-24 Kasım 2013, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Hungarian Music Council (2017). About Hmc. http://www.hunmusic. hu/aboutus.html.
  • International Society for Music Education. (2017). About Isme. https://www.isme.org/about.
  • Işıktaş, B. (2015). Avrupa’da Devrimler Çağında Toplumsal Değişim, Kültür Ve Müzik Yaşamına Dair Notlar. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 6-31.
  • Kabasakal, M. (2008). Sivil Toplum ve Demokrasi. Denetçi Yeterlilik Tezi, T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı.
  • Korea International Music Educators Association (2017). About Kimea. https://www.kimeaonline.org/about_us.
  • Müzik Eğitimcileri Derneği. (2017). http://www.muzed.org.tr.
  • Velioğlu, M. (2009). Sivil Toplum Kuruluşlarının Demokrasi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

MÜZİK EĞİTİMCİLERİ TARAFINDAN KURULAN ULUSAL VE ULUSLARARASI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ AMAÇ VE İŞLEVLERİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 18 - 33, 30.06.2020

Öz

Bu araştırma; ülkemizde ve yurt dışında müzik eğitimcileri tarafından kurulmuş olan sivil toplum kuruluşlarının incelenmesi, bu kuruluşların işlevlerinin ve toplumsal yaşama katkılarının değerlendirilmesi ile tespit edilen eksikliklerin giderilmesine yönelik önerilerde bulunulması amaçlarını içermektedir. Seçilen sivil toplum kuruluşlarının toplumsal yaşamdaki yerlerinin saptanması; müzik eğitimine katkıları ve müzik eğitimcilerine etkilerinin incelenmesi yönünden önemlidir. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Veri toplama tekniği olarak yapılan literatür çalışmasının ardından, araştırmanın amacına uygun olarak gerekli verileri toplamak üzere yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmış ve seçilen sivil toplum kuruluşlarındaki ilgili kişilere ulaştırılarak cevaplandırmaları istenmiştir. Araştırmanın evrenini müzik eğitimcileri tarafından kurulan sivil toplum kuruluşları, örneklemini ise farklı ülkelerden seçilen 4 sivil toplum kuruluşu oluşturmaktadır. Araştırmadaki kavramların tanımlanmasında, ülkemizde ve yurt dışında bulunan kurumların yönetmeliklerinin ve tüzüklerinin belirlenmesinde ve incelenmesinde, bu kurumların internet sitelerinde yayımlanmış olan kaynaklarından belge tarama yöntemi ile yararlanılmıştır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, müzik eğitimcileri tarafından kurulan sivil toplum kuruluşlarının, müzik eğitiminin uygulanmasında ve yaygınlaştırılmasında önemli çalışmalar yaparak ülkelerinin sanat, eğitim ve toplumsal hayatına katkı sağladıkları ve bu yöndeki eksikleri giderme konusunda etkin oldukları görülmüştür. 

Kaynakça

  • Alyakut, B. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Süreci Ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Uygulamalarının İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Apaydın, M. (2002). Müzikle İlgili Sivil Toplum Örgütlerinin Müzik Kültürü Ve Eğitiminin Gelişmesine Katkıları Ve Bir Örnek Olarak “Türkiye Polifonik Korolar Derneği”. Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bingöl, B. (2011). Sanat Özgürlüğü. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi. 1(2), 92-139.
  • Ece, A. S., Barış, D. A. & Doğan, M. S. (2013). Sanat Derneklerinin Etkinliklerinin Sanat Eğitimi Açısından İncelenmesi (Bolu İli Örneği). International Symposium on Changes and New Trends in Education. 22-23-24 Kasım 2013, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Hungarian Music Council (2017). About Hmc. http://www.hunmusic. hu/aboutus.html.
  • International Society for Music Education. (2017). About Isme. https://www.isme.org/about.
  • Işıktaş, B. (2015). Avrupa’da Devrimler Çağında Toplumsal Değişim, Kültür Ve Müzik Yaşamına Dair Notlar. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 6-31.
  • Kabasakal, M. (2008). Sivil Toplum ve Demokrasi. Denetçi Yeterlilik Tezi, T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı.
  • Korea International Music Educators Association (2017). About Kimea. https://www.kimeaonline.org/about_us.
  • Müzik Eğitimcileri Derneği. (2017). http://www.muzed.org.tr.
  • Velioğlu, M. (2009). Sivil Toplum Kuruluşlarının Demokrasi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Göklen 0000-0003-2265-2977

Enver Tufan 0000-0002-2037-2376

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göklen, A., & Tufan, E. (2020). MÜZİK EĞİTİMCİLERİ TARAFINDAN KURULAN ULUSAL VE ULUSLARARASI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ AMAÇ VE İŞLEVLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 18-33.
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png