Hemşirelik öğrencilerine verilen “Aile Planlama ve Cinsel Eğitim” dersinin, öğrencilerin cinsel eğitim ve kadına ilişkin “namus” anlayışına yönelik tutumlarına etkisinin değerlendirildiği araştırma, yarı-deneysel türdedir. Ekim 2020-Şubat 2021 tarihleri arasında yapılmıştır. Aksaray Üniversitesi Hemşirelik bölümünde eğitim görüp “Aile Planlama ve Cinsel Eğitim” dersini alan öğrenciler eğitim grubunu, aynı sınıfta olan ancak dersi almayan öğrenciler kontrol grubunu oluşturmuştur. Her iki grupta ön-test ölçümleri “Öğrenci Tanıtım Formu”, “Cinsel Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği” ile yapılmıştır. Ön-testin ardından eğitim grubu 14 hafta boyunca “Aile Planlama ve Cinsel Eğitim” dersini alırken, kontrol grubuna eğitim verilmemiştir. Dersin tamamlanmasından hemen sonra her iki gruba son-test yapılmıştır. Ön-test, son-test ölçümleri her iki gruba eş-zamanlı ve aynı ölçüm araçlarıyla uygulanmıştır. Ön-testlerde gruplararası anlamlı fark bulunmazken, son-testlerde eğitim grubunun ölçek puan ortalamaları, kontrol grubununkinden anlamlı ölçüde yüksek bulunmuştur (p = 0.000). “Aile Planlama ve Cinsel Eğitim” dersi öğrencilerin cinsel eğitime ve kadına ilişkin namus anlayışına yönelik tutumlarını yükseltmede etkindir.
Cinsel eğitim hemşirelik eğitimi kadına yönelik namus algısı non-randomize kontrollü deneysel çalışma öğrenci hemşire tutum
Destekleyen kurum bulunmamaktadır
Proje numarası bulunmamaktadır
İstatistik desteği için öğretim üyesi hocamıza ve değerli katılımcılara çok teşekkür ederim.
Proje numarası bulunmamaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors | |
Project Number | Proje numarası bulunmamaktadır |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | August 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 6 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.