Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM SENDİKALARININ 2023 EĞİTİM VİZYONUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 13 - 25, 30.06.2022
https://doi.org/10.47479/ihead.1066675

Abstract

Bu nitel araştırmanın amacı, eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolundaki sendikaların 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini 2023 Eğitim Vizyonu hakkında internet web adreslerinde basın açıklamalarını yayınlayan (Eğitim Bir-Sen, Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen, Eğitim-İş, Anadolu Eğitim Sen), eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri iş kolunda en fazla üyeye sahip 5 sendikanın basın açıklamaları oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda basın açıklamalarında ifade edilen hedefler 5 tema başlığı altında sınıflandırılmıştır. Bunlar 19 hedeften oluşan Okul Gelişim Modeli; 7 hedeften oluşan Öğretmen; 2 hedeften oluşan Yönetim ve Denetim; 4 hedeften oluşan Öğrenci ve 13 hedeften oluşan Öğretim Programı (Müfredat) temalarıdır. “Ücretli öğretmenliğin ücretlerinin iyileştirilmesi” hedefini tüm sendikalar onaylamadıklarını ifade ederken; “Öğretmenlik meslek kanununu çıkarılması” hedefini tüm sendikalar onayladıklarını açıklamışlardır. En fazla değerlendirme “Öğretmen” ve “Öğretim Programı (Müfredat)” temalarına yapılırken en az değerlendirme “Öğrenci” ve “Yönetim ve Denetim” temalarına yapılmıştır. En fazla “onaylıyorum” değerlendirmesi yapılan tema “Okul Gelişim Programı” olurken en fazla “onaylamıyorum” değerlendirmesi yapılan tema “Öğretmen” teması olmuştur.

References

  • Akyıldız, S., Filiz, T. & Kayser, V. (2019). Okul müdürlerinin 2023 Vizyon belgesinde yer alan yöneticilerin mesleki gelişimlerine ilişkin düzenlemelere yönelik görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 793-826.
Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 13 - 25, 30.06.2022
https://doi.org/10.47479/ihead.1066675

Abstract

References

  • Akyıldız, S., Filiz, T. & Kayser, V. (2019). Okul müdürlerinin 2023 Vizyon belgesinde yer alan yöneticilerin mesleki gelişimlerine ilişkin düzenlemelere yönelik görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 793-826.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Online First
Authors

Ömer Yaşar

Temel Çalık 0000-0003-3656-6260

Publication Date June 30, 2022
Submission Date February 1, 2022
Published in Issue Year 2022Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Yaşar, Ö., & Çalık, T. (2022). EĞİTİM SENDİKALARININ 2023 EĞİTİM VİZYONUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 13-25. https://doi.org/10.47479/ihead.1066675

Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board

Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/  

by-nc-sa.svg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.

Open-Access-logo.png