Bu nitel araştırmanın amacı, eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolundaki sendikaların 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini 2023 Eğitim Vizyonu hakkında internet web adreslerinde basın açıklamalarını yayınlayan (Eğitim Bir-Sen, Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen, Eğitim-İş, Anadolu Eğitim Sen), eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri iş kolunda en fazla üyeye sahip 5 sendikanın basın açıklamaları oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda basın açıklamalarında ifade edilen hedefler 5 tema başlığı altında sınıflandırılmıştır. Bunlar 19 hedeften oluşan Okul Gelişim Modeli; 7 hedeften oluşan Öğretmen; 2 hedeften oluşan Yönetim ve Denetim; 4 hedeften oluşan Öğrenci ve 13 hedeften oluşan Öğretim Programı (Müfredat) temalarıdır. “Ücretli öğretmenliğin ücretlerinin iyileştirilmesi” hedefini tüm sendikalar onaylamadıklarını ifade ederken; “Öğretmenlik meslek kanununu çıkarılması” hedefini tüm sendikalar onayladıklarını açıklamışlardır. En fazla değerlendirme “Öğretmen” ve “Öğretim Programı (Müfredat)” temalarına yapılırken en az değerlendirme “Öğrenci” ve “Yönetim ve Denetim” temalarına yapılmıştır. En fazla “onaylıyorum” değerlendirmesi yapılan tema “Okul Gelişim Programı” olurken en fazla “onaylamıyorum” değerlendirmesi yapılan tema “Öğretmen” teması olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | February 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Volume: 7 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.