Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM SENDİKALARININ 2023 EĞİTİM VİZYONUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 13 - 25, 30.06.2022
https://doi.org/10.47479/ihead.1066675

Öz

Bu nitel araştırmanın amacı, eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolundaki sendikaların 2023 Eğitim Vizyonuna ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini 2023 Eğitim Vizyonu hakkında internet web adreslerinde basın açıklamalarını yayınlayan (Eğitim Bir-Sen, Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen, Eğitim-İş, Anadolu Eğitim Sen), eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri iş kolunda en fazla üyeye sahip 5 sendikanın basın açıklamaları oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda basın açıklamalarında ifade edilen hedefler 5 tema başlığı altında sınıflandırılmıştır. Bunlar 19 hedeften oluşan Okul Gelişim Modeli; 7 hedeften oluşan Öğretmen; 2 hedeften oluşan Yönetim ve Denetim; 4 hedeften oluşan Öğrenci ve 13 hedeften oluşan Öğretim Programı (Müfredat) temalarıdır. “Ücretli öğretmenliğin ücretlerinin iyileştirilmesi” hedefini tüm sendikalar onaylamadıklarını ifade ederken; “Öğretmenlik meslek kanununu çıkarılması” hedefini tüm sendikalar onayladıklarını açıklamışlardır. En fazla değerlendirme “Öğretmen” ve “Öğretim Programı (Müfredat)” temalarına yapılırken en az değerlendirme “Öğrenci” ve “Yönetim ve Denetim” temalarına yapılmıştır. En fazla “onaylıyorum” değerlendirmesi yapılan tema “Okul Gelişim Programı” olurken en fazla “onaylamıyorum” değerlendirmesi yapılan tema “Öğretmen” teması olmuştur.

Kaynakça

  • Akyıldız, S., Filiz, T. & Kayser, V. (2019). Okul müdürlerinin 2023 Vizyon belgesinde yer alan yöneticilerin mesleki gelişimlerine ilişkin düzenlemelere yönelik görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 793-826.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Yaşar

Temel Çalık 0000-0003-3656-6260

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaşar, Ö., & Çalık, T. (2022). EĞİTİM SENDİKALARININ 2023 EĞİTİM VİZYONUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 13-25. https://doi.org/10.47479/ihead.1066675
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png