Research Article
BibTex RIS Cite

Etkinlik Temelli Öğrenme Üzerine Yayınlanan Ulusal Araştırmaların İncelenmesi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 105 - 113, 31.12.2022
https://doi.org/10.47479/ihead.1167523

Abstract

Etkinlik temelli öğrenme, öğrencilerin yeni bir bilgiyle karşılaştığında, o bilgiyi tanımak ve yorumlamak için önceki bilgilerinden ve öğrenme kurallarından yararlanarak onu yeniden anlamlandırmaktır. Son yıllarda etkinlik temelli araştırmaların sayısı giderek artmaktadır. Bu araştırmada 2006 ve 2021 yılları arasında etkinlik temelli öğrenmeye yönelik yapılan tez, makale ve bildiri çalışmalarının bazı ölçütlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada dokümanlara ulaşmada YÖK Akademik Arama ve YÖK Tez Merkezi’nden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen tarama sonucunda, tez, makale ve bildiri olmak üzere toplam 134 bilimsel araştırmaya ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, incelenen araştırmaların yarıdan fazlasının nicel araştırma yaklaşımına uygun olarak hazırlandığı ortaya çıkmıştır. Bu araştırmalarda ise çoğunlukla yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Ayrıca, araştırmalarda daha çok ortaokul düzeyindeki öğrenci gruplarının tercih edildiği ve eğitim bilimleri ile temel eğitim alanlarında yürütüldüğü belirlenmiştir. Araştırmada varılan sonuçlar bağlamında etkinlik temelli öğrenme üzerine çalışmalar yapacak olan araştırmacılara gerekli öneriler sunulmuştur.

References

  • Aladağ, C. (2019). Coğrafya 10. sınıf doğal sistemler ünitesinde etkinlik temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Al‑Maskari, A., Al‑Riyami, T., & Kunjumuhammed, S. K. (2021). Students academic and social concerns during COVID‑19 pandemic. Education and Information Technologies, 27, 1-21. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10592-2
  • Anwer, F. (2019). Activity-based teaching, student motivation and academic achievement. Journal of Education and Educational Developement, 6(1), 154-170. https://doi.org/10.22555/joeed.v6i1.1782
  • Aslan, S., & Bulut, B. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin kullanılmasının öğrencilerin çevresel okuryazarlık düzeylerine etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 8(1), 85-108.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Duman, İ. (2019). Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Erdem, Ö., & Sarpkaya-Aktaş, G (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 312-338. https://doi:10.16949/turkbilmat.333612
  • Ericksen, S. C. (1978). The Lecture. Memo to the Faculty, 60. Ann Arbor: Center for Research on Teaching and Learning, University of Michigan.
  • Gülsoy, D. (2020). Etkinlik Temelli Öğretimin 7. Sınıf Öğrencilerinin Dörtgenlerde Alan Konusundaki Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Karakaş, H., Doğan, A., & Sarıkaya, R. (2016). Etkinlik temelli eğitimin üstün yetenekli öğrencilerin ekolojik ayak izi farkındalığına etkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 1365-1386. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8960
  • Kavak, Ş. (2020). STEM eğitimine dayalı etkinliklerin okul öncesi çocukların temel bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Keengwe, J., Onchwari, G., & Onchwari, J. (2009). Technology and student learning: Towards a learnercentered teaching model. Association for the Advancement of Computing in Education, 17(1), 11-22.
  • Kösterelioğlu, İ., & Yapıcı, M. (2016). Etkinlik temelli öğrenme sürecinin öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı algılarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1342-1354. https://doi:10.14687/ijhs.v13i1.3640
  • Macdonald, J., & Twining, P. (2002). Assessing activity-based learning for a networked course. British Journal of Educational Technology, 33(5), 603-618.
  • Özmen, H., & Karamustafoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052417867
  • Pınar, M. A., & Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic.
  • Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486. https://doi.org/10.26579/jocress.377
  • Toprak, Ç., Uğurel, I., Tuncer, G., & Yiğit-Koyunkaya, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının matematik öğrenme etkinliğine yönelik algılarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 10(1), 1-30. http://dx.doi.org/10.5578/keg.22119
  • Tural, A. (2015). Yapılandırmacı yaklaşımı benimseyen sosyal bilgiler dersi öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(2), 29-40.
  • Ul-Haq, Z., Khurram, B. A., & Bangash, A. K. (2017). Development of speaking skills through activity based learning at the elementary level. Eurasian Journal of Educational Research, 69, 241-252. https://doi.org/10.14689/ejer.2017.69.13
  • Ünal, M., & Aksüt, P. (2021). 4-6 yaş çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 109-134. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151290
Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 105 - 113, 31.12.2022
https://doi.org/10.47479/ihead.1167523

Abstract

References

  • Aladağ, C. (2019). Coğrafya 10. sınıf doğal sistemler ünitesinde etkinlik temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Al‑Maskari, A., Al‑Riyami, T., & Kunjumuhammed, S. K. (2021). Students academic and social concerns during COVID‑19 pandemic. Education and Information Technologies, 27, 1-21. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10592-2
  • Anwer, F. (2019). Activity-based teaching, student motivation and academic achievement. Journal of Education and Educational Developement, 6(1), 154-170. https://doi.org/10.22555/joeed.v6i1.1782
  • Aslan, S., & Bulut, B. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin kullanılmasının öğrencilerin çevresel okuryazarlık düzeylerine etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 8(1), 85-108.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Duman, İ. (2019). Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Erdem, Ö., & Sarpkaya-Aktaş, G (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 312-338. https://doi:10.16949/turkbilmat.333612
  • Ericksen, S. C. (1978). The Lecture. Memo to the Faculty, 60. Ann Arbor: Center for Research on Teaching and Learning, University of Michigan.
  • Gülsoy, D. (2020). Etkinlik Temelli Öğretimin 7. Sınıf Öğrencilerinin Dörtgenlerde Alan Konusundaki Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Karakaş, H., Doğan, A., & Sarıkaya, R. (2016). Etkinlik temelli eğitimin üstün yetenekli öğrencilerin ekolojik ayak izi farkındalığına etkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 1365-1386. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8960
  • Kavak, Ş. (2020). STEM eğitimine dayalı etkinliklerin okul öncesi çocukların temel bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Keengwe, J., Onchwari, G., & Onchwari, J. (2009). Technology and student learning: Towards a learnercentered teaching model. Association for the Advancement of Computing in Education, 17(1), 11-22.
  • Kösterelioğlu, İ., & Yapıcı, M. (2016). Etkinlik temelli öğrenme sürecinin öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı algılarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1342-1354. https://doi:10.14687/ijhs.v13i1.3640
  • Macdonald, J., & Twining, P. (2002). Assessing activity-based learning for a networked course. British Journal of Educational Technology, 33(5), 603-618.
  • Özmen, H., & Karamustafoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052417867
  • Pınar, M. A., & Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic.
  • Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486. https://doi.org/10.26579/jocress.377
  • Toprak, Ç., Uğurel, I., Tuncer, G., & Yiğit-Koyunkaya, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının matematik öğrenme etkinliğine yönelik algılarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 10(1), 1-30. http://dx.doi.org/10.5578/keg.22119
  • Tural, A. (2015). Yapılandırmacı yaklaşımı benimseyen sosyal bilgiler dersi öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(2), 29-40.
  • Ul-Haq, Z., Khurram, B. A., & Bangash, A. K. (2017). Development of speaking skills through activity based learning at the elementary level. Eurasian Journal of Educational Research, 69, 241-252. https://doi.org/10.14689/ejer.2017.69.13
  • Ünal, M., & Aksüt, P. (2021). 4-6 yaş çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 109-134. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151290
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Sontay

Orhan Karamustafaoğlu 0000-0002-2542-0998

Early Pub Date December 31, 2022
Publication Date December 31, 2022
Submission Date August 26, 2022
Published in Issue Year 2022Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Sontay, G., & Karamustafaoğlu, O. (2022). Etkinlik Temelli Öğrenme Üzerine Yayınlanan Ulusal Araştırmaların İncelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 105-113. https://doi.org/10.47479/ihead.1167523

Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board

Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/  

by-nc-sa.svg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.

Open-Access-logo.png