Etkinlik temelli öğrenme, öğrencilerin yeni bir bilgiyle karşılaştığında, o bilgiyi tanımak ve yorumlamak için önceki bilgilerinden ve öğrenme kurallarından yararlanarak onu yeniden anlamlandırmaktır. Son yıllarda etkinlik temelli araştırmaların sayısı giderek artmaktadır. Bu araştırmada 2006 ve 2021 yılları arasında etkinlik temelli öğrenmeye yönelik yapılan tez, makale ve bildiri çalışmalarının bazı ölçütlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada dokümanlara ulaşmada YÖK Akademik Arama ve YÖK Tez Merkezi’nden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen tarama sonucunda, tez, makale ve bildiri olmak üzere toplam 134 bilimsel araştırmaya ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, incelenen araştırmaların yarıdan fazlasının nicel araştırma yaklaşımına uygun olarak hazırlandığı ortaya çıkmıştır. Bu araştırmalarda ise çoğunlukla yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Ayrıca, araştırmalarda daha çok ortaokul düzeyindeki öğrenci gruplarının tercih edildiği ve eğitim bilimleri ile temel eğitim alanlarında yürütüldüğü belirlenmiştir. Araştırmada varılan sonuçlar bağlamında etkinlik temelli öğrenme üzerine çalışmalar yapacak olan araştırmacılara gerekli öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 7 Sayı: 2 |