Research Article
BibTex RIS Cite

Use of Web 2.0 Tools in Teaching Turkish as a Foreign Language: Lumi Example

Year 2024, Volume: 9 Issue: 1, 85 - 116, 25.06.2024
https://doi.org/10.47479/ihead.1444069

Abstract

This study focuses on the introduction of the Lumi Web 2.0 tool and its application in creating activities for A1-A2 beginner levels of listening, speaking, reading, writing skills, and grammar in the teaching of Turkish as a foreign language. The study aims to provide a guide for using the Lumi Web 2.0 tool and to explain in detail examples of activities created with this tool. The document analysis method was employed in this study. Document analysis is a technique that involves the analysis of materials containing information about the phenomena being investigated. The materials used in the research consist of themes selected from the Turkish Language Teaching Program for Foreigners prepared by the Turkish Maarif Foundation; content created through Lumi, Canva, Adobe Premiere Pro 2022 applications, and specific websites. In the process of designing the activities, the objectives selected from the Turkish Language Teaching Program for Foreigners published by the Turkish Maarif Foundation were taken into consideration, and the activities were created based on these objectives. The study is limited to 10 templates selected from the 53 templates available in the Lumi Web 2.0 tool and the themes determined by the Turkish Maarif Foundation. The results of the research indicate that the activities created with the Lumi Web 2.0 tool can holistically improve language skills.

References

  • Akın, E. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde çoklu ortama dayalı öğretimin kullanımı ve bu yönde yapılan bazı çalışmalar üzerine bir inceleme denemesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 4(24), 151-162. https://doi.org/10.16992/asos.1044
  • Ann, Y. J., & Williams, K. (2010). Teaching with web 2.0 technologies: Benefits, barriers and lessons learned. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 7(3), 41-48.
  • Aslan, E. & Coşkun, O. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde oyun yazılımları ile sözcük öğretimi. Journal of Turkish Studies, 11(3), 221-236. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.9417
  • Avcı, F., & Atik, H. (2022). Eğitim teknolojisinde yenilikçi bir uygulama: H5P projesi. Okul Yönetimi, 2(1), 57-69.
  • Ayaz, A. H. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde formatif bir test olarak “kahoot” uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (5), 7-27.
  • Başkaya, K., & Tursunovic, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikli öğrenme ve padlet. Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96.
  • Çangal, Ö. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyal medya kullanımının yazma becerisine etkisine yönelik öğrenci görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (2020 Sonbahar Özel Sayı I/II), 52-61.
  • Durmuş, M. (2013). Türkçenin yabancılara öğretimi: sorunlar, çözüm önerileri ve yabancılara Türkçe öğretiminin geleceğiyle ilgili görüşler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 207-228. https://doi.org/10.14520/adyusbd.488
  • Göker, M., & İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22.
  • İnal, E., & Arslanbaş, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde iletişim odaklı web 2.0 araçları ve uygulama örnekleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(Özel Sayı), 228-249. https://doi.org/10.35675/befdergi.850781
  • Karatay, H. (Ed.). (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Özcan, H. Z., & Batur, Z. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde bir metin uyarlama örneği: Köroğlu destanı. Folklor Akademi Dergisi, 4(2), 227-251.
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Journal of Turkish Studies, 12(4), 427-444. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.11283
  • Sarıgül, K. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çevrim içi süreç değerlendirme araçları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(2021), 56-80. https://doi.org/10.47948/efad.922748
  • Şengül, K. (2015). Öğretim elemanlarının yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan materyallere ilişkin görüşleri. Researcher, 3(2), 14-25.
  • Tiryaki, E. N., & Zini, H. (2022). Yabancılara Türkçe öğretiminde paragraf yazmada teknoloji kullanımı. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (30), 85-105. https://doi.org/10.29000/rumelide.1190291
  • Tok, M. (2015). Paragraf türlerinin öğretimi sürecinde yazma becerilerine ilişkin bilişsel süreçlerin geliştirilmesi: bir eylem araştırması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 889-912.
  • Turhan, O., & Baş, B. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik web 2.0 Araçları: poll everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248. https://doi.org/10.17860/mersinefd.344695
  • Türkben, T., & Alptekin, E. (2022). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital öyküleme aracılığıyla kültürel ögelerin aktarımı. Aydın Tömer Dil Dergisi, 7(1), 23-58. https://doi.org/10.17932/iau.tomer.2016.019/tomer_v07i1002
  • Türker, M. S. (2019). Blog kullanımının yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 199-210. https://doi.org/10.24315/tred.427539
  • Türkiye Maarif Vakfı (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı. Bayem Ajans.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, F., & Irşi, A. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde tv dizilerinin kullanımı. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 144-157. https://doi.org/10.18298/ijlet.1788
  • Yılmaz, F., & Talas, Y. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal olarak animasyon kullanımı ve önemi International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3(1), 114-127.
  • İnternet Bağlantıları
  • https://www.youtube.com/watch?v=Za_CPQBUZeI&ab_channel=FotoSlayt Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=De5B2w8JgrY&ab_channel=MİR-İKELAM Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=eBuDiZpbPpU&ab_channel=TürkiyeGazetesi Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=n2wsUTY8Y10&ab_channel=YILDIZLAR Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=-9IpLetdsGo&ab_channel=AltayTÖMER Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı: Lumi Örneği

Year 2024, Volume: 9 Issue: 1, 85 - 116, 25.06.2024
https://doi.org/10.47479/ihead.1444069

Abstract

Bu çalışmada, Lumi Web 2.0 aracının tanıtımı ve bu aracın Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde A1-A2 temel düzeyde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerileri ve dil bilgisine yönelik etkinlikler oluşturmada nasıl kullanılabileceği üzerinde durulmuştur. Bu çalışma, Lumi Web 2.0 aracının kullanımına yönelik bir kılavuz sunmayı ve bu araçla yapılan etkinlik örneklerinin detaylı bir şekilde açıklanmasını ele almaktadır. Çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgular hakkında bilgi içeren materyallerin analizini kapsayan bir tekniktir. Araştırmada kullanılan materyaller, Türkiye Maarif Vakfı tarafından hazırlanan Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı’ndan seçilen temalar; Lumi, Canva, Adobe Premiere Pro 2022 uygulamaları ve belirli internet siteleri üzerinden oluşturulan içeriklerden oluşmaktadır. Etkinlikleri tasarlama sürecinde Türkiye Maarif Vakfı tarafından yayınlanan Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programından seçilen kazanımlar göz önünde bulundurulmuş ve etkinlikler bu kazanımlara yönelik olarak oluşturulmuştur. Çalışma, Lumi Web 2.0 aracının 53 şablonu arasından seçilen 10 şablon ve Türkiye Maarif Vakfı tarafından belirlenen temalar ile sınırlıdır. Araştırmanın sonucunda Lumi Web 2.0 aracı ile oluşturulan bu etkinliklerin dil becerilerini bütüncül olarak geliştirebileceğini göstermektedir.

Ethical Statement

Etik kurul raporu gerektirmemektedir.

References

  • Akın, E. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde çoklu ortama dayalı öğretimin kullanımı ve bu yönde yapılan bazı çalışmalar üzerine bir inceleme denemesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 4(24), 151-162. https://doi.org/10.16992/asos.1044
  • Ann, Y. J., & Williams, K. (2010). Teaching with web 2.0 technologies: Benefits, barriers and lessons learned. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 7(3), 41-48.
  • Aslan, E. & Coşkun, O. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde oyun yazılımları ile sözcük öğretimi. Journal of Turkish Studies, 11(3), 221-236. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.9417
  • Avcı, F., & Atik, H. (2022). Eğitim teknolojisinde yenilikçi bir uygulama: H5P projesi. Okul Yönetimi, 2(1), 57-69.
  • Ayaz, A. H. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde formatif bir test olarak “kahoot” uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (5), 7-27.
  • Başkaya, K., & Tursunovic, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikli öğrenme ve padlet. Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96.
  • Çangal, Ö. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyal medya kullanımının yazma becerisine etkisine yönelik öğrenci görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (2020 Sonbahar Özel Sayı I/II), 52-61.
  • Durmuş, M. (2013). Türkçenin yabancılara öğretimi: sorunlar, çözüm önerileri ve yabancılara Türkçe öğretiminin geleceğiyle ilgili görüşler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 207-228. https://doi.org/10.14520/adyusbd.488
  • Göker, M., & İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22.
  • İnal, E., & Arslanbaş, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde iletişim odaklı web 2.0 araçları ve uygulama örnekleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(Özel Sayı), 228-249. https://doi.org/10.35675/befdergi.850781
  • Karatay, H. (Ed.). (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Özcan, H. Z., & Batur, Z. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde bir metin uyarlama örneği: Köroğlu destanı. Folklor Akademi Dergisi, 4(2), 227-251.
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Journal of Turkish Studies, 12(4), 427-444. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.11283
  • Sarıgül, K. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çevrim içi süreç değerlendirme araçları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(2021), 56-80. https://doi.org/10.47948/efad.922748
  • Şengül, K. (2015). Öğretim elemanlarının yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan materyallere ilişkin görüşleri. Researcher, 3(2), 14-25.
  • Tiryaki, E. N., & Zini, H. (2022). Yabancılara Türkçe öğretiminde paragraf yazmada teknoloji kullanımı. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (30), 85-105. https://doi.org/10.29000/rumelide.1190291
  • Tok, M. (2015). Paragraf türlerinin öğretimi sürecinde yazma becerilerine ilişkin bilişsel süreçlerin geliştirilmesi: bir eylem araştırması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 889-912.
  • Turhan, O., & Baş, B. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik web 2.0 Araçları: poll everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248. https://doi.org/10.17860/mersinefd.344695
  • Türkben, T., & Alptekin, E. (2022). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital öyküleme aracılığıyla kültürel ögelerin aktarımı. Aydın Tömer Dil Dergisi, 7(1), 23-58. https://doi.org/10.17932/iau.tomer.2016.019/tomer_v07i1002
  • Türker, M. S. (2019). Blog kullanımının yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 199-210. https://doi.org/10.24315/tred.427539
  • Türkiye Maarif Vakfı (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı. Bayem Ajans.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, F., & Irşi, A. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde tv dizilerinin kullanımı. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 144-157. https://doi.org/10.18298/ijlet.1788
  • Yılmaz, F., & Talas, Y. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal olarak animasyon kullanımı ve önemi International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3(1), 114-127.
  • İnternet Bağlantıları
  • https://www.youtube.com/watch?v=Za_CPQBUZeI&ab_channel=FotoSlayt Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=De5B2w8JgrY&ab_channel=MİR-İKELAM Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=eBuDiZpbPpU&ab_channel=TürkiyeGazetesi Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=n2wsUTY8Y10&ab_channel=YILDIZLAR Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
  • https://www.youtube.com/watch?v=-9IpLetdsGo&ab_channel=AltayTÖMER Erişim Tarihi: 10 Ocak 2024
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Tuncay Türkben 0000-0003-0167-4173

Canan Rabia Tarakcı 0000-0003-2941-4349

Early Pub Date June 18, 2024
Publication Date June 25, 2024
Submission Date February 27, 2024
Acceptance Date May 21, 2024
Published in Issue Year 2024Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Türkben, T., & Tarakcı, C. R. (2024). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı: Lumi Örneği. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 85-116. https://doi.org/10.47479/ihead.1444069

Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board

Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/  

by-nc-sa.svg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg

Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.

Open-Access-logo.png