Araştırmanın amacı, Ortaöğretim 10. Sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersi kapsamında gerçekleştirilen müze eğitimi etkinliğinin tasarım ilke ve elemanlarının öğrenilmesindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılı bahar döneminde Ankara Akdere Anadolu Lisesi 10. Sınıf Görsel Sanatlar kurs öğrencileri üzerinden gerçekleştirilmiştir. Tek gruplu ön test- son test üzerinden karma yöntem model altındaki paralel yakınsayan desen kullanılmıştır. Tek gruplu araştırma kapsamında nicel verileri toplamak amacıyla başarı testi nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen uzman değerlendirme ölçeği ve sanat eleştirisi çalışma kağıdından elde edilen veriler toplanmıştır. Tek gruplu araştırmada öğrencilere öncelikle geleneksel yöntemle ders kapsamında bir tema üzerinden eser gösterilmiş ve sırasıyla ön test, sanat eleştirisi çalışma kâğıdı son olarak ise uygulama ile sonlamıştır. Dört haftalık süreç sonrasında öğrenciler Gazi Üniversitesi Resim Heykel Müzesine götürülerek geleneksel yöntemde işlenilen süreç sırasıyla tekrar edilmiş bu esnada eş zamanlı olarak work-sheets ve nesnelerle çalışma eğitim etkinliklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin vermiş oldukları cevaplardan yola çıkarak her soru kendi içerisinde değerlendirilmiş ve müze eğitim etkinliğinin tasarım eleman ve ilkelerine yönelik algıların geliştirdiği, öğrencilerin kompozisyondan yola çıkarak plastik unsurları tanımlayabildiği, teknik bilgilerinin gelişim gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Sanat müzelerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinde ortaöğretim öğrencilerinin sanatsal gelişimlerinin desteklendiği, sanatsal ürün oluşturabilmelerinde yardımcı olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |