Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, matematik dersi için
etkinlik hazırlama konusunda yeterliklerini belirlemeye yönelik bir ölçek
geliştirmektir. Araştırmacılar tarafından 59 taslak madde hazırlanmıştır.
Taslak ölçek; 2015-2016 öğretim yılında Mersin ilinde görev yapan 406 sınıf
öğretmenine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir.. Ayrıca madde toplam test
korelasyonu, alt üst grup ortalama farkına dayalı madde analizi, çapraz
geçerleme, ölçüt bağıntılı geçerlik ve Cronbach Alpha iç tutarlık katsayıları
hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda 42 madde ve 3 boyuttan bir ölçek
elde edilmiştir. Taslak ölçeğin Cronbach α katsayısının 0,981; alt boyutlarının
güvenirlik katsayılarının sırasıyla 0,975, 0,952 ve 0,844 olarak
hesaplanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2 |