Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, matematik dersi için
etkinlik hazırlama konusunda yeterliklerini belirlemeye yönelik bir ölçek
geliştirmektir. Araştırmacılar tarafından 59 taslak madde hazırlanmıştır.
Taslak ölçek; 2015-2016 öğretim yılında Mersin ilinde görev yapan 406 sınıf
öğretmenine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir.. Ayrıca madde toplam test
korelasyonu, alt üst grup ortalama farkına dayalı madde analizi, çapraz
geçerleme, ölçüt bağıntılı geçerlik ve Cronbach Alpha iç tutarlık katsayıları
hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda 42 madde ve 3 boyuttan bir ölçek
elde edilmiştir. Taslak ölçeğin Cronbach α katsayısının 0,981; alt boyutlarının
güvenirlik katsayılarının sırasıyla 0,975, 0,952 ve 0,844 olarak
hesaplanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | July 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.