Bu
araştırma; ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite son sınıf kademelerinde
öğrenim gören öğrencilerin mikroorganizma ve hijyen kavramlarını anlama
seviyelerinin ve algılarının belirlemesi amacıyla yapılmıştır. Bunun yanında
öğrencilerde bu kavramlarla alakalı var olan kavram yanılgılarının belirlenmesi
bir diğer amaç olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini; Bayburt ilinde
bulunan, rastgele seçilmiş bir ilkokul (n=30), bir ortaokul (n=30), bir lise
(n=30) ve Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri (n=30)
oluşturmaktadır. Araştırmada, gelişimci araştırma yöntemi (enlemsel)
kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen Kavramsal
Anlama Testi (KAT) ve yarı yapılandırılmış mülakat ile toplanmıştır. Kavramsal
Anlama Testi ile öğrencilerin mikroorganizma ve hijyen kavramlarıyla alakalı
bilgi düzeyleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin
bu kavramlara yönelik algılarını belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış
mülakattan yararlanılmıştır. Test ve mülakatlardan elde edilen bulgular,
mikroorganizma ve hijyen kavramlarıyla alakalı olan anlamaların farklı
kategorilerde yer aldığını göstermiştir. Hatta bu kavramlarla alakalı bütün
öğrenim seviyelerinde kavram yanılgıları ile karşılaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 1 |