Bu
araştırma; ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite son sınıf kademelerinde
öğrenim gören öğrencilerin mikroorganizma ve hijyen kavramlarını anlama
seviyelerinin ve algılarının belirlemesi amacıyla yapılmıştır. Bunun yanında
öğrencilerde bu kavramlarla alakalı var olan kavram yanılgılarının belirlenmesi
bir diğer amaç olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini; Bayburt ilinde
bulunan, rastgele seçilmiş bir ilkokul (n=30), bir ortaokul (n=30), bir lise
(n=30) ve Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri (n=30)
oluşturmaktadır. Araştırmada, gelişimci araştırma yöntemi (enlemsel)
kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen Kavramsal
Anlama Testi (KAT) ve yarı yapılandırılmış mülakat ile toplanmıştır. Kavramsal
Anlama Testi ile öğrencilerin mikroorganizma ve hijyen kavramlarıyla alakalı
bilgi düzeyleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin
bu kavramlara yönelik algılarını belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış
mülakattan yararlanılmıştır. Test ve mülakatlardan elde edilen bulgular,
mikroorganizma ve hijyen kavramlarıyla alakalı olan anlamaların farklı
kategorilerde yer aldığını göstermiştir. Hatta bu kavramlarla alakalı bütün
öğrenim seviyelerinde kavram yanılgıları ile karşılaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | January 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.