Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE SINIF OTURMA DÜZENİNİN ÖNEMİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 73 - 101, 30.06.2019

Öz

Eğitim öğretim faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi birçok değişkenin doğru ve birlikte bulunması ile mümkündür. Okulun fiziki koşulları, sınıfın alanı, öğretmen ve materyaller, öğretim yöntemleri gibi sınıf içi etkinliklerin sağlıklı yürütülebilmesi için oturma düzeni de önemlidir. Öğretmenlerin bakış açılarıyla oturma düzenin öneminin araştırıldığı bu olgubilimsel çalışmada, maksimum çeşitliliğe dayalı olarak farklı okul türü ve farklı branşlarda çeşitliliğin sağlandığı 50 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veri toplanmış ve verileri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre çalışmaya katılan öğretmenlerin yarısı (f=25, %50) yarım daire oturma düzenini kendi sınıflarında tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Yine öğretmenlerin çoğunluğuna (f=30, %60) göre rahat iletişim imkanı sunan, dikkati öğretmen ve arkadaşlarına yönlendiren, kimsenin kendi önüne geçmediği ve tahtayı rahat görebilme olanağı sunan yarım daire oturma düzeni öğrenci katılımını sağlamaya en elverişli oturma düzeni olarak görülmüştür. Öğretmenlerin çoğunluğu (f=38, %76) yarım daire oturma düzeninin etkileşim ve iletişimi artırdığını ifade etmiştir. Yüz yüze iletişimin olması, göz teması sağlamayı kolaylaştırması, herkesin birbirini rahat görebilmesi yarım daire oturma düzenini iletişim ve etkileşim için uygun oturma düzeni haline getirmektedir. Öğretmenin öğrencileri rahat görebilmesi ve gerektiğinde daha kolay müdahale edebilme olanağı olan yarım daire oturma düzeninin sınıf yönetimine olumlu katkı sağladığı görüşü öne çıkmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu (f=27, %54) yarım daire oturma düzenini aktif katılım sağladığı, dinlemeyi kolaylaştırdığı, fikir alışverişini desteklediği, etkileşim ve iletişim için uygun olduğu için öğrenci başarısını artıran oturma düzeni olarak belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Anderson, T.M. (2009). The Effects of Seating Arrangement on Students’ On-Task Behavior, Published Dissertation, Capella University, School of Education. ProQuest, UMI: 3344715.
  • Akın, U. ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerini ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51, 353-370).
  • Anadolu Ajansı (04 Mart, 2014). Sınıf mevcudu ortalaması 29’a düştü. http://aa.com.tr/tr/egitim/sinif-mevcudu ortalamasi-29a-dustu/167704 (11.01.2018).
  • Arends, I.R. (2012). Learning to Teach (9. ed). New York: McGrow-Hill Inc
  • Başar, H. (1999). Sınıf Yönetimi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Başar, H. (2005). Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Benedict M.E,& Hoag J (2004). Seating location in large lectures: Are seating preferences or location related to course performance? Journal of Economy Education, 35, 215-231.
  • Berg, Y. M., Segers, E. & Cillessen, A.HN. (2011). Changing Peer Perception and Victimization through Classroom Arrangements: A Field Experiment. Published online: Springer Science+Business Media, LLC 2011. https://www.researchgate.net/profile/Yvonne_Van_den_Berg3/publication/5163294 Changing_Peer_Perceptions_and_Victimization_through_Classroom_Arrangements A_Field_Experiment/links/00b7d52170872dd4f0000000.pdf
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theory And Methods (Second Edition). Boston: Allyn & Bacon.
  • Burda, J.M. & Brooks, C.I. (1996). College classroom seating position and changes in achievement motivation over a semester. Psychological Report, 78, 331-336.
  • Bonus, M. & Riordan, L. (1998). Increasing on-task behavior through the use of specific seating arrangements. Resources in Education. 4, 122-165.
  • Bucholz, J. L. ve Sheffer, J. L. (2009). Creating a Warm and Inclusive Classroom Environmet: Planning for All Children to Feel Welcome. Electronic Journal of Inclusive Education, 2 (4), 1-13. http://corescholar.libraries.wright.edu/ejie/vol2/iss4/4 (21.01.2018).
  • Budge, D. (2000). Secret is in the seating. Times Educational Supplement, 4396, 26-27. https://www.tes.com/news/tes-archive/tes-publication/secret-seating (31.01.2018).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Celep, (c.(1997). Öğretmenlik yeterlik duygusu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 50, 47-64.
  • Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çandar, H. & Şahin, E. (2013). Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimine etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 109-119. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/254-published.pdf (19.02. 2018).
  • Çelik, V . (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Çınar, İ. (2010). Sınıf Coğrafyası: Geleneksel Derslikte Kim, Nerede Oturur? The Journal of International Social Research, 3 (10), 200-212. http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/cinar_ikram.pdf (12.9.2018).
  • Cookson, P. (2006). Your ideal classroom. TeachingK-9.com. https://www.essentiallearningproducts.com/yourideal-classroom-peter-w-cookson-jr (31.01. 2018).
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, Conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th ed.). Boston, USA: Pearson.
  • –––––––––––. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Desenleri (3.Baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi
  • Dünya Sağlık Örgütü (1996). Promoting Health through Schools:A summary and recommendations of WHO’s Expert Committee on Comprehensive School Health Education and Promotion, WHO Technical Report Series 870 (i-vi),1–93
  • Ekmekçi, F.Ö.(1983). Yabancı dil eğitimi kavramı ve kapsamı. Türk Dili, Dil Öğretim Özel Sayısı, TDK Yay.,S.:379-380/TemmuzAğustos 1983 http://turkoloji.cu.edu.tr/DILBILIM/ekmekci_01.pdf (15.02. 2018).
  • Erden, M. (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2000). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Flick, U. (2002). An Introduction to Qualitative Research. London: Sage Publications.
  • Fisher, K. (2001). Building better outcomes: The impact of school infrastructure on student outcomes and behavior. Schooling issues digest. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED455672.pdf (30.03. 2018).
  • Funk, K. M. (2013). Effects of Teacher Consultation On Evidence-Based Classroom Management Strategies: Teacher and Student Behavior. Published by ProQuest LLC.UMI: 3564746, A Dissertation Submitted to the Temple University Graduate Borad.
  • Glaser, B. G & Strauss, A. L. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Chicago: Aldine Publishing Company.
  • Gündüz, Y. (2001). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimindeki Yeterlikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Güven, S. Karslı, M.D. (2014). Sınıf yönetiminin etkililiğini etkileyen faktörlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 1-24. http://www.zgefdergi.com/Makaleler/892803234_1.pdf (19 Şubat, 2018).
  • Harris, A. H. (1991). ProacrJve Classroom Management: Several Ounces of Prevention". Contemporary Education, 62(3), 156-160.
  • Harvey EJ, & Kenyon MC. (2013). Classroom Seating Considerations for 21st Century Students and Faculty. Journal of Learning Spaces, 2(1).
  • Hiesert J. & Wearne, D. (1993) Instructional Tasks,Classroom Discourse and Students Learning in Second Grade Arithmetic. American Educational Research Journal, 30(2), 393-425.
  • Hill, M.C, & Epps, K.K.(2010). The impact of physical classroom environment on student satisfaction and student evaluation of teaching in the university environment. Academic Education Leadership Journal, 14, 65-79. https://pdfs.semanticscholar.org/b1c7/9d8585d8cc3d7236dd798350f01af5e4399f.pdf (30.05.2018).
  • Kalinowski S, &Taper ML (2007). The effect of seat location on exam grades and student perceptions in an introductory biology class. Journal of College Science Teacher 36, 54-57.
  • Karaçalı, A. (2006). Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlerin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) 145-155.
  • Karaçelik, D.(2016). Sınıfta oturma düzeni etkili öğrenmeyi destekler mi? http://blog.classloom.com/tr/sinifta-oturma-duzeni-etkili-ogrenmeyi-destekler-mi/ (20.02. 2018).
  • Kaya, N., & Burgess, B. (2007). Territoriality Seat Preferences in Different Types of Classroom Arrangements. Environment and Behaviour, 39, 859-879. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1015.4144&rep=rep1&typ=pdf (20.01.2018).
  • Khaloufi, A. (2016). EFL classroom seating and anxiety reduction. EL-Tawassol: Langues et Litteratures, 46, 264-274.
  • Jayaratne, I.L.K & Fernando (2009). Ergonomics related to seating arrrangements in the classroom: Worst in Socut East Asia? The situation in Sri Lankan school children. Work, 34, 409-420.
  • Lam, Y., & Lawrence, G. (2002). Teacher-Student Role Redefinition During a Computer Based Second Language Project: Are Computers Catalysts for Empowering Change? Computer Assisted Language Learning, 15,295-315.
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1076/call.15.3.295.8185 (30 Ocak, 2018)
  • Langdridge, D. (2007). Phenomenological Psychology: Theory, Research and Method. Harlow: Pearson.
  • Martin, S. H. (2002). The classroom environment and its effects on the practice of teachers. Journal of Environmental Psychology, 22, 139-156.
 https://ac.elscdn.com/S0272494401902397/1-s2.0-S0272494401902397 main.pdf?_tid=020b03a6 065e-11e8-9fda-00000aacb362&acdnat=1517386327_a3bbf17923 6d46469dab9950bae136b6 (30 Ocak, 2018).
  • McCorskey, J.C. &McVetta, R. W. (1978). Classroom Setaing Arrangements: Instructional Communication Theory Versus Student Preferences. Coummunication Education, EBSCO Publishing, 27 (99-11). http://www.jamescmccroskey.com/publications/082.pdf (25.05. 2018).
  • MEB (2016). Öğrenci sayısı 17 milyon 588 bine yükseldi. http://www.meb.gov.tr/ogrencisayisi-17-milyon-588bine-yukseldi/haber/10675/tr%20adresinden%2031.01.2017 (18 .01. 2018).
  • MEB (2018). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2013/14). https://www.memurlar.net/common/news/documents/464037/meb_istatistikleri_orgu_egitim_2013_2014.pdf (11.01.2018).
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Ngware, M.W, Ciera, J., Musyoka, P. K. & Oketch, M. (2013). The Influence of Classroom Seating Position on Student Learning Gains in Primary Schools in Kenya. Creative Education, 4 (11), 705-7012.
  • OECD Eğitime Bakış Raporu (2018). OECD Eğitime Bakış Raporuna-Öğretmen/Öğrenci Dengesi. http://www.dogrulukpayi.com/bulten/oecd-egitime-bakis-raporu-ogretmenogrenci-dengesi (11.01. 2018).
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (Çev. Edt. M. Bütün, S.B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Patton, J. E., Snell, J., Knight, W. J., & Gerken, K. (2001, April). A survey study of elementary classroom seating designs. Annual Meeting of the National Association of School Psychologists, Washington, DC.
 https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED454194.pdf (31.01. 2018).
  • Pederson, D.M., Polson, D.M. &Hintze, W.J. (1987). Perceived personality traits associated with classroom seat selection. Perception of Motor Skill, 64, 1287-1300.
  • Perkins K.K,&Wieman C (2005). The surprising impact of seat location on student performance. The Physics Teachear 43, 30-33.
  • Ridling, Z. (1994). The Effecsts of Three Seating Arrangements on Teachers’ Use of Selective Interactive Verbal Behaviors. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, (Nisan 4-8, 1994). https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED369757.pdf (25.01.2018).
  • Rosenfield, P. Lambert, N.M. & Black, A. (1985). Desk arrangement effects on pupil classroom behavior. Journal of Educational Psychology, 77 (1), 101-108.
  • Samuels, C. A. (2007). Universal design concept pushed for education. Education Week, 27(10), 1, 12. https://www.edweek.org/ew/articles/2007/10/31/10udl.h27.html (11.11.2017).
  • Scott, J., Leach, D., & Bucholz, J. L. (2008). Organizing the inclusive classroom for grades K-3. In M. LaRocque & S. M. Darling (Eds.), Blended curriculum in the inclusive K-3 classroom: Teaching all young children (pp. 91-127). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Stires L (1980). Classroom seating location, student grades, and attitudes: Environment or self-selection. Environmental Behavior. 12, 241-254.
  • Stronge, J.H. (2002). Qualities of effective teachers. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.http://admin.kasa.org/Professional_Development/documents/Stronge113011.pdf (22.06. 2018).
  • Şensoy, S.A ve Sağsöz, A. (2015). Öğrenci başarısının sınıfların fiziksel koşulları ile ilişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 6 (3), 87-104). http://kefad2.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt16Sayi3/JKEF_16_3_2015_87104.pdf (20.02. 2018).
  • Taliacollo, V. A, Volpato, G. L & Junior, A.P (2010). Association of student position in classroom and school performance. Educational Research 1 (6), 198-201 http://www2.ufersa.edu.br/portal/view/uploads/setores/190/0artigo%20Gilson%20Vo pato%20escola.pdf (27.01. 2018).
  • Tanner, C.K. (2009). Effects of school design on student outcomes. Journal of Education Administration 47, 381-400.
  • Türnüklü, A. (1999). Classroom Management in Turkish and English Primary Classrooms. Published Disertation. University of Leicester. ProQuest, UMI: U594542
  • Unline, C.L, Wolsey, T.D., Tschannen-Moran, M.&Lin, C. (2010). Improving the physical and social environment of school: A quest of equality. Journal of School Leadership 20, 597-632. https://www.researchgate.net/profile/Cynthia_Uline/publication/296640129_Improving_the_ Physical_and_Social_Environment_of_Schol_A_Question_of_Equity/links/56d72cfa08aebe4638af1944/I proving-the-Physicaland-Social-Environment-of-School-A-Question-of-Equity.pdf (29.01.2018).
  • Wasnock, D.P. (2010). Classroom environment: Emphasis on seating Arrangement. Mathematical and Computing Sciences Masters, Paper 17. MS in Mathematics, Science, and Technology Education. Fisher Digital Publications. https://fisherpub.sjfc.edu/mathcs_etd_masters/17/ (31.10.2018).
  • Woolfolk, A. (1995) Educational Psychology. Boston: Allyn and Bacon Publishing.
  • Yale (2016). Classroom Seating Arrangements. Yale Center For Teaching and Learning. https://ctl.yale.edu/ClassroomSeatingArrangements (25 Ocak, 2018).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8.Baskı),Ankara: Seçkin Yay.
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 73 - 101, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Anderson, T.M. (2009). The Effects of Seating Arrangement on Students’ On-Task Behavior, Published Dissertation, Capella University, School of Education. ProQuest, UMI: 3344715.
  • Akın, U. ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerini ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51, 353-370).
  • Anadolu Ajansı (04 Mart, 2014). Sınıf mevcudu ortalaması 29’a düştü. http://aa.com.tr/tr/egitim/sinif-mevcudu ortalamasi-29a-dustu/167704 (11.01.2018).
  • Arends, I.R. (2012). Learning to Teach (9. ed). New York: McGrow-Hill Inc
  • Başar, H. (1999). Sınıf Yönetimi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Başar, H. (2005). Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Benedict M.E,& Hoag J (2004). Seating location in large lectures: Are seating preferences or location related to course performance? Journal of Economy Education, 35, 215-231.
  • Berg, Y. M., Segers, E. & Cillessen, A.HN. (2011). Changing Peer Perception and Victimization through Classroom Arrangements: A Field Experiment. Published online: Springer Science+Business Media, LLC 2011. https://www.researchgate.net/profile/Yvonne_Van_den_Berg3/publication/5163294 Changing_Peer_Perceptions_and_Victimization_through_Classroom_Arrangements A_Field_Experiment/links/00b7d52170872dd4f0000000.pdf
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theory And Methods (Second Edition). Boston: Allyn & Bacon.
  • Burda, J.M. & Brooks, C.I. (1996). College classroom seating position and changes in achievement motivation over a semester. Psychological Report, 78, 331-336.
  • Bonus, M. & Riordan, L. (1998). Increasing on-task behavior through the use of specific seating arrangements. Resources in Education. 4, 122-165.
  • Bucholz, J. L. ve Sheffer, J. L. (2009). Creating a Warm and Inclusive Classroom Environmet: Planning for All Children to Feel Welcome. Electronic Journal of Inclusive Education, 2 (4), 1-13. http://corescholar.libraries.wright.edu/ejie/vol2/iss4/4 (21.01.2018).
  • Budge, D. (2000). Secret is in the seating. Times Educational Supplement, 4396, 26-27. https://www.tes.com/news/tes-archive/tes-publication/secret-seating (31.01.2018).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Celep, (c.(1997). Öğretmenlik yeterlik duygusu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 50, 47-64.
  • Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çandar, H. & Şahin, E. (2013). Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimine etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 109-119. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/254-published.pdf (19.02. 2018).
  • Çelik, V . (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Çınar, İ. (2010). Sınıf Coğrafyası: Geleneksel Derslikte Kim, Nerede Oturur? The Journal of International Social Research, 3 (10), 200-212. http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/cinar_ikram.pdf (12.9.2018).
  • Cookson, P. (2006). Your ideal classroom. TeachingK-9.com. https://www.essentiallearningproducts.com/yourideal-classroom-peter-w-cookson-jr (31.01. 2018).
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, Conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th ed.). Boston, USA: Pearson.
  • –––––––––––. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Desenleri (3.Baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi
  • Dünya Sağlık Örgütü (1996). Promoting Health through Schools:A summary and recommendations of WHO’s Expert Committee on Comprehensive School Health Education and Promotion, WHO Technical Report Series 870 (i-vi),1–93
  • Ekmekçi, F.Ö.(1983). Yabancı dil eğitimi kavramı ve kapsamı. Türk Dili, Dil Öğretim Özel Sayısı, TDK Yay.,S.:379-380/TemmuzAğustos 1983 http://turkoloji.cu.edu.tr/DILBILIM/ekmekci_01.pdf (15.02. 2018).
  • Erden, M. (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2000). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Flick, U. (2002). An Introduction to Qualitative Research. London: Sage Publications.
  • Fisher, K. (2001). Building better outcomes: The impact of school infrastructure on student outcomes and behavior. Schooling issues digest. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED455672.pdf (30.03. 2018).
  • Funk, K. M. (2013). Effects of Teacher Consultation On Evidence-Based Classroom Management Strategies: Teacher and Student Behavior. Published by ProQuest LLC.UMI: 3564746, A Dissertation Submitted to the Temple University Graduate Borad.
  • Glaser, B. G & Strauss, A. L. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Chicago: Aldine Publishing Company.
  • Gündüz, Y. (2001). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimindeki Yeterlikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Güven, S. Karslı, M.D. (2014). Sınıf yönetiminin etkililiğini etkileyen faktörlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 1-24. http://www.zgefdergi.com/Makaleler/892803234_1.pdf (19 Şubat, 2018).
  • Harris, A. H. (1991). ProacrJve Classroom Management: Several Ounces of Prevention". Contemporary Education, 62(3), 156-160.
  • Harvey EJ, & Kenyon MC. (2013). Classroom Seating Considerations for 21st Century Students and Faculty. Journal of Learning Spaces, 2(1).
  • Hiesert J. & Wearne, D. (1993) Instructional Tasks,Classroom Discourse and Students Learning in Second Grade Arithmetic. American Educational Research Journal, 30(2), 393-425.
  • Hill, M.C, & Epps, K.K.(2010). The impact of physical classroom environment on student satisfaction and student evaluation of teaching in the university environment. Academic Education Leadership Journal, 14, 65-79. https://pdfs.semanticscholar.org/b1c7/9d8585d8cc3d7236dd798350f01af5e4399f.pdf (30.05.2018).
  • Kalinowski S, &Taper ML (2007). The effect of seat location on exam grades and student perceptions in an introductory biology class. Journal of College Science Teacher 36, 54-57.
  • Karaçalı, A. (2006). Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlerin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) 145-155.
  • Karaçelik, D.(2016). Sınıfta oturma düzeni etkili öğrenmeyi destekler mi? http://blog.classloom.com/tr/sinifta-oturma-duzeni-etkili-ogrenmeyi-destekler-mi/ (20.02. 2018).
  • Kaya, N., & Burgess, B. (2007). Territoriality Seat Preferences in Different Types of Classroom Arrangements. Environment and Behaviour, 39, 859-879. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1015.4144&rep=rep1&typ=pdf (20.01.2018).
  • Khaloufi, A. (2016). EFL classroom seating and anxiety reduction. EL-Tawassol: Langues et Litteratures, 46, 264-274.
  • Jayaratne, I.L.K & Fernando (2009). Ergonomics related to seating arrrangements in the classroom: Worst in Socut East Asia? The situation in Sri Lankan school children. Work, 34, 409-420.
  • Lam, Y., & Lawrence, G. (2002). Teacher-Student Role Redefinition During a Computer Based Second Language Project: Are Computers Catalysts for Empowering Change? Computer Assisted Language Learning, 15,295-315.
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1076/call.15.3.295.8185 (30 Ocak, 2018)
  • Langdridge, D. (2007). Phenomenological Psychology: Theory, Research and Method. Harlow: Pearson.
  • Martin, S. H. (2002). The classroom environment and its effects on the practice of teachers. Journal of Environmental Psychology, 22, 139-156.
 https://ac.elscdn.com/S0272494401902397/1-s2.0-S0272494401902397 main.pdf?_tid=020b03a6 065e-11e8-9fda-00000aacb362&acdnat=1517386327_a3bbf17923 6d46469dab9950bae136b6 (30 Ocak, 2018).
  • McCorskey, J.C. &McVetta, R. W. (1978). Classroom Setaing Arrangements: Instructional Communication Theory Versus Student Preferences. Coummunication Education, EBSCO Publishing, 27 (99-11). http://www.jamescmccroskey.com/publications/082.pdf (25.05. 2018).
  • MEB (2016). Öğrenci sayısı 17 milyon 588 bine yükseldi. http://www.meb.gov.tr/ogrencisayisi-17-milyon-588bine-yukseldi/haber/10675/tr%20adresinden%2031.01.2017 (18 .01. 2018).
  • MEB (2018). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2013/14). https://www.memurlar.net/common/news/documents/464037/meb_istatistikleri_orgu_egitim_2013_2014.pdf (11.01.2018).
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Ngware, M.W, Ciera, J., Musyoka, P. K. & Oketch, M. (2013). The Influence of Classroom Seating Position on Student Learning Gains in Primary Schools in Kenya. Creative Education, 4 (11), 705-7012.
  • OECD Eğitime Bakış Raporu (2018). OECD Eğitime Bakış Raporuna-Öğretmen/Öğrenci Dengesi. http://www.dogrulukpayi.com/bulten/oecd-egitime-bakis-raporu-ogretmenogrenci-dengesi (11.01. 2018).
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (Çev. Edt. M. Bütün, S.B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Patton, J. E., Snell, J., Knight, W. J., & Gerken, K. (2001, April). A survey study of elementary classroom seating designs. Annual Meeting of the National Association of School Psychologists, Washington, DC.
 https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED454194.pdf (31.01. 2018).
  • Pederson, D.M., Polson, D.M. &Hintze, W.J. (1987). Perceived personality traits associated with classroom seat selection. Perception of Motor Skill, 64, 1287-1300.
  • Perkins K.K,&Wieman C (2005). The surprising impact of seat location on student performance. The Physics Teachear 43, 30-33.
  • Ridling, Z. (1994). The Effecsts of Three Seating Arrangements on Teachers’ Use of Selective Interactive Verbal Behaviors. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, (Nisan 4-8, 1994). https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED369757.pdf (25.01.2018).
  • Rosenfield, P. Lambert, N.M. & Black, A. (1985). Desk arrangement effects on pupil classroom behavior. Journal of Educational Psychology, 77 (1), 101-108.
  • Samuels, C. A. (2007). Universal design concept pushed for education. Education Week, 27(10), 1, 12. https://www.edweek.org/ew/articles/2007/10/31/10udl.h27.html (11.11.2017).
  • Scott, J., Leach, D., & Bucholz, J. L. (2008). Organizing the inclusive classroom for grades K-3. In M. LaRocque & S. M. Darling (Eds.), Blended curriculum in the inclusive K-3 classroom: Teaching all young children (pp. 91-127). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Stires L (1980). Classroom seating location, student grades, and attitudes: Environment or self-selection. Environmental Behavior. 12, 241-254.
  • Stronge, J.H. (2002). Qualities of effective teachers. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.http://admin.kasa.org/Professional_Development/documents/Stronge113011.pdf (22.06. 2018).
  • Şensoy, S.A ve Sağsöz, A. (2015). Öğrenci başarısının sınıfların fiziksel koşulları ile ilişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 6 (3), 87-104). http://kefad2.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt16Sayi3/JKEF_16_3_2015_87104.pdf (20.02. 2018).
  • Taliacollo, V. A, Volpato, G. L & Junior, A.P (2010). Association of student position in classroom and school performance. Educational Research 1 (6), 198-201 http://www2.ufersa.edu.br/portal/view/uploads/setores/190/0artigo%20Gilson%20Vo pato%20escola.pdf (27.01. 2018).
  • Tanner, C.K. (2009). Effects of school design on student outcomes. Journal of Education Administration 47, 381-400.
  • Türnüklü, A. (1999). Classroom Management in Turkish and English Primary Classrooms. Published Disertation. University of Leicester. ProQuest, UMI: U594542
  • Unline, C.L, Wolsey, T.D., Tschannen-Moran, M.&Lin, C. (2010). Improving the physical and social environment of school: A quest of equality. Journal of School Leadership 20, 597-632. https://www.researchgate.net/profile/Cynthia_Uline/publication/296640129_Improving_the_ Physical_and_Social_Environment_of_Schol_A_Question_of_Equity/links/56d72cfa08aebe4638af1944/I proving-the-Physicaland-Social-Environment-of-School-A-Question-of-Equity.pdf (29.01.2018).
  • Wasnock, D.P. (2010). Classroom environment: Emphasis on seating Arrangement. Mathematical and Computing Sciences Masters, Paper 17. MS in Mathematics, Science, and Technology Education. Fisher Digital Publications. https://fisherpub.sjfc.edu/mathcs_etd_masters/17/ (31.10.2018).
  • Woolfolk, A. (1995) Educational Psychology. Boston: Allyn and Bacon Publishing.
  • Yale (2016). Classroom Seating Arrangements. Yale Center For Teaching and Learning. https://ctl.yale.edu/ClassroomSeatingArrangements (25 Ocak, 2018).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8.Baskı),Ankara: Seçkin Yay.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Münir Şahin 0000-0001-5722-496X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, M. (2019). EĞİTİMDE SINIF OTURMA DÜZENİNİN ÖNEMİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 73-101.
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png