Bu araştırmanın
amacı, 2018 yılında Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan Fen Bilgisi
Öğretmenliği Lisans Programına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, yeni programda ders saatlerinin
azaltılmasının, ders içeriklerinin birleştirilmesinin ve biyoloji laboratuvar
derslerinin kaldırılarak fen öğretimi laboratuvar dersi olarak
değiştirilmesinin fen bilgisi öğretmenlerinin alan bilgisine etkisine yönelik
görüşleri tespit edilmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
Türkiye’nin farklı illerinde aktif olarak görev yapan 59 fen bilgisi öğretmeni
ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının
kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan
açık uçlu görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz
kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, fen bilgisi
öğretmenlerinin çoğunluğu lisans programındaki biyoloji alan ders saatlerinin
azaltılmasının, ders içeriklerinin birleştirilmesinin ve biyoloji laboratuvar
derslerinin kaldırılarak fen öğretimi laboratuvar dersi olarak
değiştirilmesinin fen bilgisi öğretmenlerinin alan bilgisini olumsuz yönde
etkileyeceği fikrine sahip oldukları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 1 |