Bu araştırmanın
amacı, 2018 yılında Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan Fen Bilgisi
Öğretmenliği Lisans Programına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, yeni programda ders saatlerinin
azaltılmasının, ders içeriklerinin birleştirilmesinin ve biyoloji laboratuvar
derslerinin kaldırılarak fen öğretimi laboratuvar dersi olarak
değiştirilmesinin fen bilgisi öğretmenlerinin alan bilgisine etkisine yönelik
görüşleri tespit edilmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
Türkiye’nin farklı illerinde aktif olarak görev yapan 59 fen bilgisi öğretmeni
ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının
kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan
açık uçlu görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz
kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, fen bilgisi
öğretmenlerinin çoğunluğu lisans programındaki biyoloji alan ders saatlerinin
azaltılmasının, ders içeriklerinin birleştirilmesinin ve biyoloji laboratuvar
derslerinin kaldırılarak fen öğretimi laboratuvar dersi olarak
değiştirilmesinin fen bilgisi öğretmenlerinin alan bilgisini olumsuz yönde
etkileyeceği fikrine sahip oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | April 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.