Ülkemizde öz-inceleme
çalışmalarının sayısının yok denecek kadar az olması ve öğretim programlarında
öğretmenlerin öz-inceleme çalışmaları yapmalarının gerekliliği bu çalışmamın
önemli bir yönüdür. Çalışmamı, araştırmacı olarak kendimle birlikte üç fen
bilimleri öğretmeni ve onların ve benim toplam 52 öğrencisinin katılımıyla
gerçekleştirdim. Çalışma alanı dokümanlarım, video ve ses kayıtları,
görüşmeler, kayıt defteri, teknolojik iletişim araçları, arkadaş görüşleri ve
yaşam öykülerini kullanarak verilerimi topladım ve anlatı tekniğiyle
çözümledim. Çalışmamda fen öğretimimde kendi değer ve inanışlarımın
öğrencilerimin kariyer gelişimde etkisi olduğunu belirledim. Kendimi daha iyi
tanıma fırsatı buldum ve öğretmen olarak sınıf içi uygulamalarımı
anlamlandırdım. Eksik yönlerimi keşfettim ve kendi gelişim hedeflerimi
belirledim. Tüm bu bakımlardan öz-inceleme çalışmalarının hizmetiçi öğretmen
eğitimine farklı ve üstün bir boyut kazandıracağı kanaatini edindim.
Kariyer gelişimi fen ve kariyer bilinci öz-inceleme öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 2 |