Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POPULAR MUSIC EDUCATION IN MUSIC TEACHER TRAINING DEPARTMENTS

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 238 - 258, 30.12.2020
https://doi.org/10.47479/ihead.768028

Öz

The purpose of this research is to analyze and present popular music education in 2006 and 2018 bachelor degree curriculums of Music Teacher Training Departments (MTTD) in Turkey. The research model is a case study which is one of the qualitative research models. The sources of this research are from course syllabuses of YÖK (Council of Higher Education of Turkey), course syllabuses of MTTD and instructors’ reviews in Turkey. The data have been collected by use of document analysis and interview method. Courses which included popular music education in 2006 and 2018 bachelor degree curriculums of MTTD are analyzed seperately as per their duration and content. The content has been analyzed by use of descriptive analysis. Analysis categories are “Popular Music as Consept and Content”, “Popular Music Genres”, “Popular Music Industry and Technology”, “Harmony of Popular Music”, “Popular Music Practises”, “ Importance of Popular Music in Music Education”. As a result similarities and differences between 2006 and 2018 bachelor degree curriculums of Music Teacher Training Departments (MTTD) in Turkey are determined.

Kaynakça

  • Allsup, E. R. (2008). Creating an educational framework for popular music in public schools: anticipating the second-wave. http://users.rider.edu/~vrme/v12n1/vision/1%20AERA%20-%20Allsup.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ataman Gençel, Ö. ve Eroğlu, Ö. (2011, Nisan). Müzik öğretmeni adaylarının informal müzik eğitimi yoluyla kazandıkları davranışlar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Ankara:Siyasal Kitabevi
  • Değirmencioğlu, L. ve Arapgirlioğlu, H. (2011). Makamsal viyolonsel öğretiminde popüler müzik eserlerinden yararlanma: (Orhan Gencebay Örneği). Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 199-224 Erdoğan, İ. (2004). Popüler kültürün ne olduğu üzerine. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 57
  • Gareth D. S., Powell, B., Fish, D. L., Kornfeld I. & Reinhert, K. Popular music education, a white paper. The Association for Popular Music Education https://www.popularmusiceducation.org/wp-content/uploads/2018/07/APME-White-Paper.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Green, L. (2006). Popular music education in and for itself, and for ‘other’ musıc: current research in the classroom International Journal of Music Education, 24 (2), 103-120. doi: 10.1177/0255761406065471 Ho, W-C. (2017). Secondary school students’ preferences for popular music and perceptions of popular music learned in school music education in Mainland China. Research Studies in Music Education, 39 (1), 19-37. doi: 10.1177/1321103X17700688
  • İmik, Ü. (2011). Çizgi Film Müziklerinin Yapısal Olarak İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İnönü Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Jost, C. (2015). Beyond Adorno post critical teaching of popular music in the German educational system and its theoretical and practical challenges. IASPM Journal, 5 (1), Keightley, K. (2018). Draft syllabus: Seminar topics subject to revision “Introduction to Popular Music Studies” https://music.uwo.ca/graduate/pdf/course-outlines-2018/9554a-2018.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Klett, J. (2014). Popular Music, Social Practices, and Cultural Politics Course Syllabus https://www.academia.edu/14957005/Syllabus_Popular_Music adresinden erişilmiştir.
  • Kuyucu, M. (2016). Theodor W. Adorno’nun perspektifinden popüler Türk müziğinde standartlaşma sorunsalı. TRTAKADEMİ, Eğlence Endüstrisi Sayısı, 1 (1)
  • Lull, J. (2000). Popüler Müzik ve İletişim. İstanbul: Chiviyazıları Yayınevi
  • Robinson, J. (2009). Music 48- Seminar in Popular Music: Popular Music and Cultural Identity https://www.amherst.edu/system/files/media/1301/musi48-seminarinpopularmusic-syllabus.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Sakar, M. H. (2009). Popüler müzik ve müzik eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, The Journal of International Social Research, 2 (8)
  • Saraç, A. G. (2014). Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin mesleki alan derslerine göre popüler müzik örneklerini seslendirme/yorumlayabilme düzeylerinin incelenmesi, Muğla Sıtkı Koçman Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1)
  • Tagg, P. (1966) Pop Music as a Possible Medium in Secondary Education https://tagg.org/articles/xpdfs/mcr1966.pdf adresinden erişilmiştir. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2008) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık

MÜZİK EĞİTİMİ ANA BİLİM DALLARINDA POPÜLER MÜZİK EĞİTİMİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 238 - 258, 30.12.2020
https://doi.org/10.47479/ihead.768028

Öz

Araştırmanın amacı Türkiye’de Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında lisans düzeyinde uygulanan 2006 ve 2018 öğretim programlarının içeriklerinin popüler müzik eğitimi bakımından incelenerek karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın veri kaynaklarını YÖK tarafından oluşturulan ders içerikleri, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarının oluşturduğu içerikler ve öğretim üyelerinin görüşleri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri doküman analizi ve görüşme yöntemleri ile elde edilmiştir. Araştırmada, 2006 ve 2018 programında içeriğinde popüler müzik eğitimine yer verdiği saptanan dersler, ders saati ve içerikleri bakımından incelenmiştir. Ders içerikleri “Kapsam ve Kavram Olarak Popüler Müzik”, “Müzik Türleri”, “Popüler Müzik Endüstrisi ve Teknolojik Boyut”, “Popüler Müziğin Armonik Yapısı”, “Popüler Müzik Uygulamaları” ve “Popüler Müziğin Müzik Eğitimi İçerisindeki Yeri” kategorileri doğrultusunda betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak Türkiye’de Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında lisans düzeyinde uygulanan 2006 ve 2018 öğretim programlarındaki popüler müzik eğitiminin içerik ve kapsamındaki benzerlik ve farklılıklar ortaya koyulmuştur.

Kaynakça

  • Allsup, E. R. (2008). Creating an educational framework for popular music in public schools: anticipating the second-wave. http://users.rider.edu/~vrme/v12n1/vision/1%20AERA%20-%20Allsup.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ataman Gençel, Ö. ve Eroğlu, Ö. (2011, Nisan). Müzik öğretmeni adaylarının informal müzik eğitimi yoluyla kazandıkları davranışlar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Ankara:Siyasal Kitabevi
  • Değirmencioğlu, L. ve Arapgirlioğlu, H. (2011). Makamsal viyolonsel öğretiminde popüler müzik eserlerinden yararlanma: (Orhan Gencebay Örneği). Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 199-224 Erdoğan, İ. (2004). Popüler kültürün ne olduğu üzerine. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 57
  • Gareth D. S., Powell, B., Fish, D. L., Kornfeld I. & Reinhert, K. Popular music education, a white paper. The Association for Popular Music Education https://www.popularmusiceducation.org/wp-content/uploads/2018/07/APME-White-Paper.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Green, L. (2006). Popular music education in and for itself, and for ‘other’ musıc: current research in the classroom International Journal of Music Education, 24 (2), 103-120. doi: 10.1177/0255761406065471 Ho, W-C. (2017). Secondary school students’ preferences for popular music and perceptions of popular music learned in school music education in Mainland China. Research Studies in Music Education, 39 (1), 19-37. doi: 10.1177/1321103X17700688
  • İmik, Ü. (2011). Çizgi Film Müziklerinin Yapısal Olarak İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İnönü Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Jost, C. (2015). Beyond Adorno post critical teaching of popular music in the German educational system and its theoretical and practical challenges. IASPM Journal, 5 (1), Keightley, K. (2018). Draft syllabus: Seminar topics subject to revision “Introduction to Popular Music Studies” https://music.uwo.ca/graduate/pdf/course-outlines-2018/9554a-2018.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Klett, J. (2014). Popular Music, Social Practices, and Cultural Politics Course Syllabus https://www.academia.edu/14957005/Syllabus_Popular_Music adresinden erişilmiştir.
  • Kuyucu, M. (2016). Theodor W. Adorno’nun perspektifinden popüler Türk müziğinde standartlaşma sorunsalı. TRTAKADEMİ, Eğlence Endüstrisi Sayısı, 1 (1)
  • Lull, J. (2000). Popüler Müzik ve İletişim. İstanbul: Chiviyazıları Yayınevi
  • Robinson, J. (2009). Music 48- Seminar in Popular Music: Popular Music and Cultural Identity https://www.amherst.edu/system/files/media/1301/musi48-seminarinpopularmusic-syllabus.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Sakar, M. H. (2009). Popüler müzik ve müzik eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, The Journal of International Social Research, 2 (8)
  • Saraç, A. G. (2014). Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin mesleki alan derslerine göre popüler müzik örneklerini seslendirme/yorumlayabilme düzeylerinin incelenmesi, Muğla Sıtkı Koçman Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1)
  • Tagg, P. (1966) Pop Music as a Possible Medium in Secondary Education https://tagg.org/articles/xpdfs/mcr1966.pdf adresinden erişilmiştir. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2008) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Raziye Nil Aksoy 0000-0001-9191-0381

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksoy, R. N. (2020). MÜZİK EĞİTİMİ ANA BİLİM DALLARINDA POPÜLER MÜZİK EĞİTİMİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 238-258. https://doi.org/10.47479/ihead.768028
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png