Son zamanlara damga vuran STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) eğitim yaklaşımı, ülkemizde de oldukça önem kazanmış ve bu önem akademik çalışmalara yansımıştır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. ve 5. sınıfta STEM eğitimine yönelik yapılan çalışmalarla ilgili doküman analizi yöntemini kullanarak genel bir tablo sunmaktır. Araştırmada 2010-2020 yılları arasındaki toplam 31 çalışma incelenmiştir. Yapılan çalışmalara ilişkin amaç, yıl, yöntem, veri toplama araçları, örneklem, yayın türü, veri analizi ve sonuçları betimleyen tablolar oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda, STEM eğitiminin öğrencilerin akademik başarı, 21.yy becerileri gibi konularda olumlu etkiye sahip olduğu, her geçen yıl STEM eğitimine yönelik çalışmalarının arttığı bulgularına ulaşılmıştır. Tüm sonuçlar göz önüne alınarak STEM eğitimine ilişkin gelecek araştırmalara ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Başvuru Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 6, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ihead934643, journal = {Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi}, issn = {2528-9624}, eissn = {2528-9632}, address = {}, publisher = {Aksaray Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {6}, number = {2}, pages = {213 - 234}, doi = {10.47479/ihead.934643}, title = {İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {Sarı, Kevser} } |
APA | Duran, M. & Sarı, K. (2021). İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ . Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , 6 (2) , 213-234 . DOI: 10.47479/ihead.934643 |
MLA | Duran, M. , Sarı, K. "İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ" . Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (2021 ): 213-234 <http://ihead.aksaray.edu.tr/tr/pub/issue/66165/934643> |
Chicago | Duran, M. , Sarı, K. "İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (2021 ): 213-234 |
RIS | TY - JOUR T1 - İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ AU - Meltem Duran , Kevser Sarı Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.47479/ihead.934643 DO - 10.47479/ihead.934643 T2 - Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 213 EP - 234 VL - 6 IS - 2 SN - 2528-9624-2528-9632 M3 - doi: 10.47479/ihead.934643 UR - https://doi.org/10.47479/ihead.934643 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ %A Meltem Duran , Kevser Sarı %T İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ %D 2021 %J Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi %P 2528-9624-2528-9632 %V 6 %N 2 %R doi: 10.47479/ihead.934643 %U 10.47479/ihead.934643 |
ISNAD | Duran, Meltem , Sarı, Kevser . "İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 / 2 (Aralık 2021): 213-234 . https://doi.org/10.47479/ihead.934643 |
AMA | Duran M. , Sarı K. İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. IHEAD. 2021; 6(2): 213-234. |
Vancouver | Duran M. , Sarı K. İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2021; 6(2): 213-234. |
IEEE | M. Duran ve K. Sarı , "İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIFLARDA STEM EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ", Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 213-234, Ara. 2021, doi:10.47479/ihead.934643 |