Araştırma ile Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini alan hemşirelik öğrencilerinin kavram haritasına ilişkin algılarının metafor aracılığıyla ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini kavram haritasına dayalı eğitim alan ilk ve tek grup olan, 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersini alan hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur. Dersi alan 103 öğrenciden 53’ünün katılımı ile araştırma tamamlanmıştır. Veriler Öğrenci Bilgi Formu ve kavram haritası algılarını sorgulayan, “Kavram Haritası… gibidir, çünkü…” metafor cümlesi kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Öğrencilerinin %75,47’si kız, yaş ortalaması 22,21±3,23 yıldır. Öğrenciler “Kavram Haritası” algısına yönelik 32 metafor oluşturmuşlardır. Frekansı en yüksek metaforlar “yapboz (f=7)”, “puzzle (f=6), “örümcek ağı (f=4) ve “soy ağacı (f=3)” dır. Tüm metaforlar yedi kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler; “bütünlük”, “yol gösterme”, “bağlantı”, “başlangıç”, “merkez”, “kontrol” ve “alışkanlık/besin” kategorileridir. Araştırmanın örneklemini oluşturan öğrencilerin ağırlıklı olarak “kavram haritası”na ilişkin olumlu metaforik algılara sahip oldukları belirlenmiştir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır
Proje numarası bulunmamaktadır
Araştırmaya katılan öğrencilere ve uzman görüşleri ile araştırmaya ışık tutan öğretim elemanlarına teşekkürlerimi sunarım.
The aim of the research is to reveal the perceptions of the nursing students who take the Pediatric Nursing course about the concept map through metaphor. Phenomenology design was used in the research. This design is one of the qualitative research methods. The sample of the research consisted of nursing students who took the Pediatric Nursing Course in the Spring Semester of the 2020-2021 academic year at a public university. These students are the first and only group to receive a concept map-based-education at the faculty. The research was completed with the participation of 53 of the 103 students who took the course. The data were collected with the Student Information Form and the metaphor sentence “Concept Map…, because…”. The data were analyzed by content analysis technique. 75.47% of the students are girls, the mean age is 22.21±3.23 years. Students created 32 metaphors for the perception of “Concept Map”. The metaphors with the highest frequency are “simple puzzle (f=7)”, “puzzle (f=6)”, “spider web (f=4)” and “family tree (f=3)”. All metaphors were gathered in seven categories. Categories are “integrity”, “guidance”, “connection”, “start”, “centre”, “control”, “habit/food”. Most of the students participating in the research have positive metaphorical perceptions about the concept map.
Proje numarası bulunmamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje numarası bulunmamaktadır |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 7 Sayı: 1 |