Ters Yüz Öğrenme Modelinin Biyoloji Dersi Hücre Ünitesi Akademik Başarısına Olan Etkisinin Araştırılması
Yıl 2024,
Cilt: 9 Sayı: 2, 231 - 245, 25.12.2024
Fatma Bölük
,
Mehmet Yılmaz
Öz
Bu çalışma ile ters yüz öğrenme modelinin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin biyoloji akademik başarısına olan etkisi ele alınmıştır. Çalışmada ters yüz öğrenme modelinin etkililiğini belirlemek üzere dokuzuncu sınıf biyoloji dersi ünitelerinden Hücre ünitesi ele alınmıştır. Çalışma 60 kişiden (kız: 32, erkek: 28) oluşan dokuzuncu sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmada yarı deneysel desenlerden ön test – son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen ele alınmıştır. Çalışma için iki farklı grup ele alınarak bu gruplardan biri deney (kız:15, erkek:15), diğeri kontrol grubu (kız:17, erkek:13) olarak belirlenmiştir. Çalışmada öncelikle her iki gruba birden araştırmacı tarafından geliştirilen hücre akademik başarı testi, ön test olarak uygulanmış ve bu testler ilişkisiz örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Analizlerin sonucunda gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlendikten sonra deney grubu öğrencilerine ters yüz öğrenme modeli, kontrol grubu öğrencilerine sunum, soru cevap, tartışma yöntemleri uygulanarak hücre ünitesi beş haftalık bir süreçte işlenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilere uygulanan son testler ilişkisiz örneklem t-testi ve ilişkili örneklem t-testi ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda deney grubu öğrencilerine ait son test sonuçları ile kontrol grubu öğrencilerine ait son test sonuçları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.
Etik Beyan
Bu araştırma, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Etik Komisyonu Kurulunun 10.01.2023 tarih ve 01 sayılı kararı ile etik ilkelere uygun olduğu beyan edilmiştir.
Destekleyen Kurum
Çalışmayı destekleyen herhangi bir kurum yoktur.
Kaynakça
- Abanikannda, M. O. (2020). Influence of flıpped learning strategy on high school students’learning out comes in biologyin osun state. Frameless, 3(1), 1-12.
- Amber, M. (2013). Perceptions and summary from presenting on the flipped classroom. https://amberhartwell.wordpress.com/2013/06/10/perceptions-andsummary-from-presenting-on-the-flipped-classroom/ adresinden 12.12.2022 tarihinde alınmıştır.
- Atılboz, N.G. (2004). Lise 1.sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 147-157.
- Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi (Tez No. 429768) [Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
- Aziz, S. K. (2021). Ters yüz sınıf modelinin biyoloji konularını öğrenmeye etkisi: Mitokondri ve kloroplast örneği (Tez No. 671107) [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
- Bahar, M., Johnstone, A. H., & Hansell, M. H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 33(2), 84-86. https://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655648
- Barral, A. M., Pastores, V. C., & Simmons, R. E. (2018). Student learning in an accelerated introductory biologycourse is significantly enhanced by a flipped-learning environment. CBE—Life Sciences Education, 17(3), 1-9. https://doi.org/10.1187/cbe.17-07-0129
- Bell, M. R. (2015). An investigation of the impact of a flipped classroom instructional approach on high school students’ content knowledge and attitudes toward the learning environment [Yüksek Lisans Tezi, Brigham Young University]. ProQuest.
- Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International society for technology in education.
- Bishop, J., & Verleger, M. A. (2013). The flipped classroom: a survey of the research. In 2013 ASEE Annual Conference & Exposition (pp. 23-1200).
- Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (28. Baskı). Pegem Akademi.
- Çalışkan, N. (2016). Examining the influence of flipped classroom on students learning English as a foreign language (Tez No. 445646) ̄[Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi].Ulusal Tez Merkezi.
- Çelik, E., Yıldırım, S., & Yıldırım, G. (2018). Uygulayıcıların ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik deneyimleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 192-211.
- Ebrahim, A. H., & Naji, S. A. B. (2021). The influence of flipped learning methods on high school learners’ biology attainment and social intelligence in Kuwait. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(8), 1-17. https://doi.org/10.29333/ejmste/10997
- Farah, M. (2014). The impact of using flipped classroom instruction on the writing performance of twelfth grade female Emirati students in the applied technology high school (ATHS) https://bspace.buid.ac.ae/items/04e2cb85-a5ea-47b3-8911-dcfaca489dce adresinden 10.12.2022 tarihinde alınmıştır.
- Fernández, S. E. (2020). Flipped classroom: aplicación práctica empleando lessons en las prácticas de laboratorio de una asignatura de ıngeniería= flipped classroom: practical application using lessons in lab practice for an engineering subject. Ardin. Arte, Diseño e Ingeniería, 9(2020), 27-48. https://doi.org/10.20868/ardin.2020.9.4120
- González-Zamar, M. D., & Abad-Segura, E. (2020). El aula ınvertida: un desafío para la enseñanza universitaria. Virtualidad, Educación y Ciencia, 11(20), 75-91. https://doi.org/10.60020/1853-6530.v11.n20.27449
- Güler, T. D. (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki ‘hücre ve organelleri’ konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. (Tez No. 299762) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü].
- Han, Ç. (2013). Öğretmenlerin işlevsel paradigmaları ve eğitim reformu. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 59-79.
- Harrison, A. G. (2001). How do teachers and textbook writers model scientific ıdeas for students? Research in Science Education, 31(2001), 401-435. https://doi.org/10.1023/A:1013120312331
- Hayirsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596. https://doi.org/10.17860/mersinefd.431745
- İrez, S., & Yavuz, G. (2009). Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programlarının getirdiği değerlendirme yaklaşımları hakkındaki görüş ve uygulamaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 30(30), 137-158.
- Johnson, L. W. & Renner, Jeremy D. (2012). Effect of the flipped classroom model on a secondary computer applications course: Student and teacher perceptions, questions and student achievement. https://theflippedclassroom.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/04/johnson-renner-2012.pdf adresinden 10.11.2022 tarihinde alınmıştır.
- Kaplan, S. (1999). A learning center approach to ındependent study" teaching for high potential. National Association for Gifted Children, 1(1), 18-23.
- Kates, F. R., Byrd, M. D., & Haider, M. R. (2015). Every picture tells a story: the power of 3 teaching method. Journal of Educators Online, 12(1), 189-211.
- Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 232-249. https://doi.org/10.19126/suje.453729
- Krall, R. M., Lot, K. H., & Wymer, C. L. (2009). In-service elementary and middle school teachers’ conceptions of photosynthesis and respiration. Journal of Science Teacher Education, 20(2009), 41-55. https://doi.org/10.1007/s10972-008-9117-4
- Moravec, M., Williams, A., Aguilar-Roca, N., & O'Dowd. D. K. (2010). Learn before lecture: a strategy that improves learning outcomes in a large introductory biology class. CBE Life Sci Educ, 9(4), 473-481.
- Odom, A. L. (1995). Secondary & college biology students' misconceptions about diffusion & osmosis. The American Biology Teacher, 57(7), 409-415. https://doi.org/10.2307/4450030
- Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348. https://doi.org/10.31592/aeusbed.595036
- Saygın, Ö., Atılboz, N. G., & Salman, S. (2006). Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının biyoloji dersi konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi canlılığın temel birimi hücre. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 51-64.
- Selvi, M., & Yakışan, M. (2004). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin enzimler konusu ile ilgili kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 173- 182.
- Solak, B. (2021). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi (Tez No. 662993) [Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]
- Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying k-12 blended learning. Mountain View, CA: Innosight Institute. Yestrebsky, C. L. (2015).
- Şerefli, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri (Tez No. 630057) [Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
- Tarakçı, M., Hatipoğlu, S., Tekkaya, C., ve Özden, M.Y. (1999). A croos-age study of high school students’ understanding of diffusion osmosis. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1999), 84-93.
- Tekkaya, C. (2002). Misconceptions as barrier to understanding biology. Hacettepe University Journal of Education, 23(2002), 259-266.
- Tekkaya, C., Çapa, Y., & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(200), 140-147.
- Topal, A. D., & Akhisar, Ü. (2018). Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Mikro işlemci/mikro denetleyiciler II dersinin uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(2), 135-148.
- Torun, F., & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 20-29.
- Tucker, B. (2012). The flipped classroom. Education Next, 12(1), 82-83.
- Turan, Z. & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164. https://doi.org/10.5961/jhes.2015.118
- Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.
- Yestrebsky, C. L. (2015). Flipping the classroom in a large chemistry class research university environment. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 191(2015), 1113-1118. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.370
- Yıldız, Ş. N., Sarsar, F. & Çobanoğlu, A. A. (2017). Dönüştürülmüş sınıf uygulamalarının alanyazına dayalı incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 76-86. https://doi.org/10.17755/esosder.289652
- Yoğurtcu, A. (2021). Lise öğrencilerinin hücre konusundaki kavramsal yapıları, metaforik algıları ve kavram yanılgılarının belirlenmesi (Tez No. 675225) [Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Necmettin Erbakan Üniversitesi].
- Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 348-37. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.657197
Investigation of the Effect of the Flipped Learning Model on Academic Success in the Cell Unit of Biology Course
Yıl 2024,
Cilt: 9 Sayı: 2, 231 - 245, 25.12.2024
Fatma Bölük
,
Mehmet Yılmaz
Öz
This study examined the effect of the flipped learning model (FLM) on the academic success of ninth-grade students in biology. The Cell unit from the ninth-grade biology curriculum was chosen to determine the effectiveness of the flipped learning model. This study was conducted with 60 ninth-grade students (32 girls and 28 boys). A pre-test post-test paired control group design, one of the quasi-experimental designs, was used in the study. Two different groups were selected: one as the experimental group (15 girls and 15 boys) and the other as the control group (17 girls and 13 boys). Initially, the Cell Academic Achievement Test developed by the researcher was administered to both groups as a pre-test and analyzed using an independent sample t-test. After determining that there was no significant difference between the groups, the flipped learning model was applied to the experimental group, while presentation, question-answer, and discussion methods were used for the control group over a five-week period. At the end of the study, the post-tests administered to the students were analyzed and interpreted using independent samples t-test and paired samples t-test. The results showed a significant difference in favor of the experimental group between the post test scores of the experimental and the control groups.
Kaynakça
- Abanikannda, M. O. (2020). Influence of flıpped learning strategy on high school students’learning out comes in biologyin osun state. Frameless, 3(1), 1-12.
- Amber, M. (2013). Perceptions and summary from presenting on the flipped classroom. https://amberhartwell.wordpress.com/2013/06/10/perceptions-andsummary-from-presenting-on-the-flipped-classroom/ adresinden 12.12.2022 tarihinde alınmıştır.
- Atılboz, N.G. (2004). Lise 1.sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 147-157.
- Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi (Tez No. 429768) [Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
- Aziz, S. K. (2021). Ters yüz sınıf modelinin biyoloji konularını öğrenmeye etkisi: Mitokondri ve kloroplast örneği (Tez No. 671107) [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
- Bahar, M., Johnstone, A. H., & Hansell, M. H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 33(2), 84-86. https://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655648
- Barral, A. M., Pastores, V. C., & Simmons, R. E. (2018). Student learning in an accelerated introductory biologycourse is significantly enhanced by a flipped-learning environment. CBE—Life Sciences Education, 17(3), 1-9. https://doi.org/10.1187/cbe.17-07-0129
- Bell, M. R. (2015). An investigation of the impact of a flipped classroom instructional approach on high school students’ content knowledge and attitudes toward the learning environment [Yüksek Lisans Tezi, Brigham Young University]. ProQuest.
- Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International society for technology in education.
- Bishop, J., & Verleger, M. A. (2013). The flipped classroom: a survey of the research. In 2013 ASEE Annual Conference & Exposition (pp. 23-1200).
- Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (28. Baskı). Pegem Akademi.
- Çalışkan, N. (2016). Examining the influence of flipped classroom on students learning English as a foreign language (Tez No. 445646) ̄[Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi].Ulusal Tez Merkezi.
- Çelik, E., Yıldırım, S., & Yıldırım, G. (2018). Uygulayıcıların ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik deneyimleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 192-211.
- Ebrahim, A. H., & Naji, S. A. B. (2021). The influence of flipped learning methods on high school learners’ biology attainment and social intelligence in Kuwait. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(8), 1-17. https://doi.org/10.29333/ejmste/10997
- Farah, M. (2014). The impact of using flipped classroom instruction on the writing performance of twelfth grade female Emirati students in the applied technology high school (ATHS) https://bspace.buid.ac.ae/items/04e2cb85-a5ea-47b3-8911-dcfaca489dce adresinden 10.12.2022 tarihinde alınmıştır.
- Fernández, S. E. (2020). Flipped classroom: aplicación práctica empleando lessons en las prácticas de laboratorio de una asignatura de ıngeniería= flipped classroom: practical application using lessons in lab practice for an engineering subject. Ardin. Arte, Diseño e Ingeniería, 9(2020), 27-48. https://doi.org/10.20868/ardin.2020.9.4120
- González-Zamar, M. D., & Abad-Segura, E. (2020). El aula ınvertida: un desafío para la enseñanza universitaria. Virtualidad, Educación y Ciencia, 11(20), 75-91. https://doi.org/10.60020/1853-6530.v11.n20.27449
- Güler, T. D. (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki ‘hücre ve organelleri’ konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. (Tez No. 299762) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü].
- Han, Ç. (2013). Öğretmenlerin işlevsel paradigmaları ve eğitim reformu. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 59-79.
- Harrison, A. G. (2001). How do teachers and textbook writers model scientific ıdeas for students? Research in Science Education, 31(2001), 401-435. https://doi.org/10.1023/A:1013120312331
- Hayirsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596. https://doi.org/10.17860/mersinefd.431745
- İrez, S., & Yavuz, G. (2009). Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programlarının getirdiği değerlendirme yaklaşımları hakkındaki görüş ve uygulamaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 30(30), 137-158.
- Johnson, L. W. & Renner, Jeremy D. (2012). Effect of the flipped classroom model on a secondary computer applications course: Student and teacher perceptions, questions and student achievement. https://theflippedclassroom.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/04/johnson-renner-2012.pdf adresinden 10.11.2022 tarihinde alınmıştır.
- Kaplan, S. (1999). A learning center approach to ındependent study" teaching for high potential. National Association for Gifted Children, 1(1), 18-23.
- Kates, F. R., Byrd, M. D., & Haider, M. R. (2015). Every picture tells a story: the power of 3 teaching method. Journal of Educators Online, 12(1), 189-211.
- Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 232-249. https://doi.org/10.19126/suje.453729
- Krall, R. M., Lot, K. H., & Wymer, C. L. (2009). In-service elementary and middle school teachers’ conceptions of photosynthesis and respiration. Journal of Science Teacher Education, 20(2009), 41-55. https://doi.org/10.1007/s10972-008-9117-4
- Moravec, M., Williams, A., Aguilar-Roca, N., & O'Dowd. D. K. (2010). Learn before lecture: a strategy that improves learning outcomes in a large introductory biology class. CBE Life Sci Educ, 9(4), 473-481.
- Odom, A. L. (1995). Secondary & college biology students' misconceptions about diffusion & osmosis. The American Biology Teacher, 57(7), 409-415. https://doi.org/10.2307/4450030
- Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348. https://doi.org/10.31592/aeusbed.595036
- Saygın, Ö., Atılboz, N. G., & Salman, S. (2006). Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının biyoloji dersi konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi canlılığın temel birimi hücre. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 51-64.
- Selvi, M., & Yakışan, M. (2004). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin enzimler konusu ile ilgili kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 173- 182.
- Solak, B. (2021). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi (Tez No. 662993) [Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]
- Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying k-12 blended learning. Mountain View, CA: Innosight Institute. Yestrebsky, C. L. (2015).
- Şerefli, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri (Tez No. 630057) [Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
- Tarakçı, M., Hatipoğlu, S., Tekkaya, C., ve Özden, M.Y. (1999). A croos-age study of high school students’ understanding of diffusion osmosis. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1999), 84-93.
- Tekkaya, C. (2002). Misconceptions as barrier to understanding biology. Hacettepe University Journal of Education, 23(2002), 259-266.
- Tekkaya, C., Çapa, Y., & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(200), 140-147.
- Topal, A. D., & Akhisar, Ü. (2018). Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Mikro işlemci/mikro denetleyiciler II dersinin uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(2), 135-148.
- Torun, F., & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 20-29.
- Tucker, B. (2012). The flipped classroom. Education Next, 12(1), 82-83.
- Turan, Z. & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164. https://doi.org/10.5961/jhes.2015.118
- Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.
- Yestrebsky, C. L. (2015). Flipping the classroom in a large chemistry class research university environment. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 191(2015), 1113-1118. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.370
- Yıldız, Ş. N., Sarsar, F. & Çobanoğlu, A. A. (2017). Dönüştürülmüş sınıf uygulamalarının alanyazına dayalı incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 76-86. https://doi.org/10.17755/esosder.289652
- Yoğurtcu, A. (2021). Lise öğrencilerinin hücre konusundaki kavramsal yapıları, metaforik algıları ve kavram yanılgılarının belirlenmesi (Tez No. 675225) [Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Necmettin Erbakan Üniversitesi].
- Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 348-37. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.657197