Hızla gelişmeye devam eden teknolojiye bağlı olarak, yabancı dil öğretimi alanında da sürekli olarak yeni yöntemler geliştirilmekte ve yenilikçi stratejiler benimsenmektedir. Geleneksel yöntemlerin yanı sıra multimedya teknolojisinin derslere entegre edilmesi, etkileşimli, eğlenceli ve kalıcı öğrenme ortamları yaratmayı amaçlamaktadır. Böylelikle öğrencilerin dile ilişkin bütünsel bir anlayış geliştirmeleri ve iletişimsel yeterliliklerini artırmaları sağlanmaktadır. Yabancı dil derslerine entegre edilen videolar, hedef toplumun dilini, kültürünü, örf ve adetlerini yansıtması açısından önemli bir materyal olmasının yanı sıra, kelime edinimini kolaylaştırmak için dinamik ve etkili bir kaynaktır. Alt yazılar ile zenginleştirilmiş video materyalleri ise, yabancı dil öğrenenlerin hedef dildeki kelime ve ifadelerin farklı bağlamlarda nasıl kullanıldığını somut hale getiren güçlü bir pedagojik araçtır. Bu çalışma, Almanca alt yazılı videoların öğrencilerin kelime edinimi üzerindeki etkisini incelemektedir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalında okumakta olan 61 öğrenci iştirak etmiştir. Katılımcılar, deney ve kontrol grubu olarak adlandırılan iki ayrı kategoriye rastgele dağıtılmışlardır. İlgili video deney grubuna alt yazılı, kontrol grubuna ise alt yazısız olarak izletilmiştir. Daha sonra, videoda geçen kelime grupları (ayrılabilen fiiller) Kelime Bilgisi Testi (VKS) kullanılarak değerlendirilmiş ve iki grubun ortalama puanları Mann Whitney U ve Wilcoxon testleri kullanılarak karşılaştırılmıştır. Bulgular, videoyu alt yazılı olarak izleyen öğrencilerin, alt yazısız olarak izleyen öğrencilere kıyasla VKS testlerinde önemli ölçüde daha yüksek ortalama puanlar elde ettiklerini göstermiştir.
Anahtar kelimeler: Alt yazı, kelime öğretimi, video.
Bu araştırmanın, Gazi Üniversitesi Etik Kurulunun 2022 – 500 sayılı kararı ile etik ilkelere uygun olduğu beyan edilmiştir.
Depending on the rapidly developing technology, new methods are constantly being developed, and innovative strategies are being adopted in the field of foreign language teaching. In addition to the traditional methods, the integration of multimedia technology into lessons aims to create interactive, fun, and permanent learning environments. In this way, it is ensured that students develop a holistic understanding of language and increase their communicative competence. Videos integrated into foreign language lessons are not only important materials in terms of reflecting the language, culture, customs, and traditions of the target society, but also a dynamic and effective source to facilitate vocabulary acquisition. Video materials enriched with subtitles, on the other hand, are powerful pedagogical tools that concretise how foreign language learners use target language vocabulary and expressions in different contexts. This study examines the effect of German subtitled videos on learners' vocabulary acquisition. Sixty-one students studying at Gazi University, Department of German Language Teaching participated in this study. Participants were randomly allocated to two different categories: experimental and control groups. The relevant video was shown to the experimental group with subtitles and the control group without subtitles. Then, the vocabulary groups (separable verbs) in the video were evaluated using the Vocabulary Knowledge Test (VKS), and the mean scores of the two groups were compared using the Mann-Whitney U and Wilcoxon tests. The findings showed that the students who watched the video with subtitles achieved significantly higher mean scores on the VKS tests than the students who watched the video without subtitles.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 2 |