Yapay Zekanın (YZ) eğitime, özellikle de Yabancı Dil Olarak İngilizce (YDİ) öğretimine entegre edilmesi, YDİ öğretmenleri arasındaki ilgi ve merakı artırmıştır. Bu sistematik derleme hem hizmet öncesi hem de hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin öğretim uygulamalarında YZ kullanımına ilişkin bakış açılarını incelemektedir. Derleme, 2020 ile 2024 yılları arasında yayınlanmış çalışmalara odaklanmaktadır. Scopus veri tabanı incelenmiş ve toplam 29 makale analiz edilmiştir. Çalışmada sistematik bir inceleme benimsenmiş ve veri analizi olarak içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular, incelenen literatürde yaygın olarak kullanılan araştırma yönteminin nitel olduğunu ortaya koymaktadır. YDİ öğretmenleri genellikle YZ araçlarını dil öğretimine yardımcı olmak, öğrenci katılımını artırmak, kişiselleştirilmiş öğrenmeyi teşvik etmek ve genel öğretim verimliliğini artırmak için yararlı olarak görmektedir. Ayrıca, YZ, ders planlamasına, materyal geliştirmeye ve öğrencilere geri bildirim sağlamaya katkıda bulunarak öğretmenlerin iş yükünü azaltmanın bir yolu olarak görülmektedir. Bununla birlikte, bulgular, YDİ öğretmenlerinin dil sınıflarında YZ araçlarını kullanma konusunda endişeli olduklarını da göstermektedir. Bunlar, YZ araçlarının hile ve intihali teşvik etme potansiyelini ve hem öğrenciler hem de öğretmenler için YZ'yi etkili bir şekilde kullanma konusunda yeterli eğitim eksikliğini içermektedir. Ayrıca, öğrencilerin yapay zekaya aşırı güvenme olasılığı, potansiyel olarak eleştirel düşünme ve yaratıcılıklarını engelleme ve verilerin yapay zekâ araçları tarafından işlenmesiyle ilgili etik ve gizlilik sorunları da sıklıkla dile getirilen endişelerdir.
Yapay zekâ yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerin bakış açıları sistematik derleme
Integrating Artificial Intelligence (AI) into education, especially in teaching English as a Foreign Language (EFL), has increased interest and curiosity among EFL teachers. This systematic review examines the perspectives of both pre-service and in service EFL teachers regarding the use of AI in their teaching practices. The review focuses on studies published between 2021 and 2024. The Scopus database was reviewed, and 29 articles were analyzed. The study adopted a systematic review, and content analysis was utilized for data analysis. The findings revealed that the most commonly used research method in the reviewed literature was qualitative. EFL teachers generally regard AI tools as helpful in aiding language teaching, increasing student engagement, promoting personalized learning, and improving overall teaching efficiency. Moreover, AI is viewed as reducing the teacher workload by contributing to lesson planning, materials development, and providing feedback to students. However, the findings also show that EFL teachers are concerned about using AI tools in language classrooms. These include the potential for AI tools to promote cheating and plagiarism and the lack of adequate training for both students and teachers in utilizing AI effectively. Furthermore, the possibility of students' over-reliance on AI, potentially hindering their critical thinking and creativity, and ethical and privacy issues related to the handling of data by AI tools are also frequently cited concerns.
Artificial intelligence English as a foreign language teachers’ perspectives systematic review
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 2 |