Bu çalışmanın amacı, özel bir
üniversite hastanesinde hemşirelik hizmetleri kapsamında gebe kadınlara,
eşlerine ve yakınlarına ücretsiz olarak verilen ve üç farklı modülden oluşan doğum
eğitimi programının etkililiğini değerlendirmek ve programın geliştirilmesine
yönelik önerilerde bulunmaktır. Nitel araştırma yaklaşımı ile tasarlanan
çalışmada veriler, 15 katılımcı, 3 eğitmen ile yapılan görüşmelerden ve
araştırmacı tarafından yapılan gözlemlerden elde edilmiştir. Araştırmada,
Stake’in Gereksinimlere Yanıt Verici program değerlendirme modeli ve
Stufflebeam’in CIPP program değerlendirme modelinden yararlanılarak karma bir
değerlendirme modeli kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; program
katılımcıların beklentilerini büyük oranda karşılamakta ve hedeflerine
ulaşmaktadır. Hem katılımcı hem de eğitmen görüşlerine göre programın en önemli
etkilerinden birisi anne adaylarının kaygı düzeylerini azaltmasıdır. Programda
kullanılan anlatım ve gösterim yöntemleri etkin kullanılmakla birlikte
geliştirilmeye ihtiyaç duyulan kısımlar vardır. Programda geliştirilmeye
ihtiyaç duyulan diğer boyutlar içerik, öğretim araç gereçleri ve fiziksel
olanaklardır. Her üç modül için de uygulama boyutuna verilen ağırlık
arttırılmalı, öğretim araç gereçleri görsel ögelerle zenginleştirilmeli ve
eğitim salonun fiziksel imkanlar arttırılmalıdır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2018 |
Submission Date | January 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.