Matematik eğitiminde, öğrencilerin matematiksel düşünme ve
anlama becerilerinin gelişimine yardımcı, kavramsal ve işlemsel bilginin uyumlu
olduğu, sınıf içi etkinliklerin geliştirilmesine ve uygulanmasına hemen her
konuda ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle öğrencilerin matematik dersine yönelik
yapılan uygulamalar ve etkinliklerle ilgili düşüncelerinin belirlenmesi,
eksikliklerin giderilmesi adına değerlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı,
ortaokul öğrencilerinin matematiksel içerik ve matematik etkinliklerine yönelik
görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
olarak tasarlanan araştırmada, çalışma grubunu 5. sınıf 20 öğrenci, 6. sınıf 17
öğrenci, 7. sınıf 22 öğrenci ve 8. sınıf 25 öğrenci olmak üzere toplam 84
öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci görüşlerini belirlemek görüş formu uygulanarak
elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulgularına
göre; sınıf seviyesi değiştikçe etkinliklere yönelik görüşlerin farklılaştığı,
öğrencilerin matematiksel içeriği uygulamalardan ziyade soru çözümü ve hazır
bilgi olarak almaya elverişli olduğu ortaya çıkmıştır. 5. sınıf ve 7. sınıf
öğrencilerinin derslerde matematik tarihi, çalışma yaprakları, bilgisayar
kullanımı gibi farklı uygulamalara karşı istekli olduğu, 8. sınıf
öğrencilerinin ise ulusal sınav sistemi nedeniyle sınav odaklı çalışmaları
benimsediği söylenebilir. Bu nedenle; öğrencilerin matematik dersine yönelik
olumlu deneyim yaşayabileceği öğrenme ortamlarının oluşturulması, matematiksel
içeriklerin zenginleştirilmesi; etkinliklerin farklı sınıf düzeylerine yönelik
geliştirilerek güncel örneklerin çoğaltılması gerekli görülmektedir. Bu
kapsamda öğrenci görüşlerinden yola çıkılarak durum tespiti yapılacak ve
önerilerde bulunulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.